Gå til innhold
  • Bli medlem

Kjetil`s Hetzer (Tamiya)


Anbefalte innlegg

Kvaliteten og passformen er som forventet fra Tamiya. Endelig en Hetzer i samlingen (Snart...) Har ikke tenkt å gjøre så mye med denne, utover det som er med i settet. Men jeg tenkte heller å lage en skikkelig sliten og været utgave denne gang. Jeg har tendenser til å bygge modeller som er litt for rene og pene.  :)

Hetzer_6.JPG.645fb3c5c3766bf9c49c26073af3e438.JPG

Hetzer_7.JPG.2967fddfcf4382d5b8ec0f9ab67d5622.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt snodig, for når jeg sniker meg inn i innlegget ditt i redigeringsmodus og finner URLen, og bruker denne direkte, så får jeg anledning til å laste ned bildet. Men om det er Picasaweb du bruker, så er ikke adresseringen du har brukt "korrekt" måte å linke til bildene. Se tråden jeg la under Galleri.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt jobbing med beltene. Først lakkerte jeg dem i Vallejo "Black Gray", deretter en vask med sort oljemaling. Så var det tørrbørsting med Xtracolor "Oily Steel". Pigmentpulver i forskjellige rustfarger, blandet i vann til slutt. Nå gjenstår det å børste av pigmentpulveret, og å legge på litt støv.  :)

 

001.JPG.c1a9f009a3940a7ee31fb28a37c62c62.JPG

003.JPG.ecf1ab2912a1924cfba228ed1312fd8c.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Øyvind. De første bildene har det blitt noe surr med. Ser de ikke selv lenger heller... Men Arild har jo laget en fin tråd om hvordan, så jeg skal se å rette på det.  :)

 

Rart de første bildene ikke vises egentlig, da jeg tok visning av kildekoden på posten din og hentet ut linken til bildene dine og la dem inn i adressefeltet i et nytt browservindu fikk jeg lastet dem ned på harddisken min... rart. Fikk sett dem da ihvertfall  :)

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei

Tenkte jeg skulle sette denne modellen på en liten base. Har ikke noe særlig erfaring med å lage slike baser, men et sted må man jo begynne.  :) 

Martin; Xtracolor er vanlig enamel maling. Minner mye om gode gamle Humbrol. Samme boksene, og nesten samme innholdet. Det jeg liker med oily steel, er den litt mørke metallfargen. Dessuten er den en drøm å tørrbørste med. Kjøpte mange bokser Xtracolor når jeg var i England for noen år siden. Vet ikke om disse er å få kjøpt i Norge.  :)

008.JPG.bb3e8e7383596520e79c421a9827e577.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Det har blitt lite bygging i Jula. Mye jobbing, og influensa på fridagene  :( Men nå er jeg i gang igjen. Blir ikke mye ekstra detaljer på denne, men jeg prøver å forbedre noe av det som allerede er med i settet. Sideskjørtene har jeg bare delt, og tynnet de litt i kantene. Ellers så er det kommet på en liten ledninsstump på Notek-lampa. Snart på tide å fyre opp kompressoren, og få litt maling på overdelen.  :)

002.JPG.832e788c920add814e3b87eec180e074.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det var de aller første (med den spesielle Saukopf´en) som var helgule ser det ut til.

 

Vognene kom jo såpass seint i krigen at tyskerne hadde mer eller mindre startet å male kamo på alle fabrikkene da. De tidlige ser ut til å ha blitt malt i trefargekamo i større flekker mer sprøyte, men det tok ikke lang tid før "ambush" skjemaet kom, etterfulgt av den sære hardkantede kamoen som ligner litt på kløverblader.

 

Men man har ihvertfall litt å velge i blant  :thumb:

 

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Små skritt videre til en ferdig modell. Kjenner det er mange år siden jeg har bygget og malt panser. Her er den ferdig lakkert, og vasket. Nå er det mattlakk, og å få under og overdel til å blende sammen.  :) Ja å selvfølgelig chipping, støv, skanseverktøy osv. Tenkte å lage en liten base også.

003.JPG.24dbe0eaeb221c870cbfdfd30c640f3e.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.