Gå til innhold
  • Bli medlem

Taisan Porsche


Anbefalte innlegg

Da har jeg endelig bestemt meg for hva slags Porsche jeg skal ha som utgangspunkt.

 

Har jo noen andre prosjekter gående akkurat nå som f.eks. Corvette ZR 1 så det spørs vel hvor fort den kommer til å utvikle seg, men har i hvertfall bestemt meg for å ha denne som utgangspunkt. Er langt fra sikker på om jeg skal bygge den som løpsbil med alle dekalene. Har litt lysst på å bygge den som litt rå gatebil.

 

begynnelsen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da har jeg bestemt meg for å bygge den som en gatebil lignende de som går i gatebilserien.

 

Siden jeg syns vingene bak var litt voldsom så valgt jeg å kappe den ned litt samt endre litegrann på profilen på sidene, ikke mye men litt.

Farge til å ha på bilen har jeg ikke betemt meg 100% for men kikker en del i forskjelige blader om Porsche samt at det blir en god del surfing for å finne den fargen jeg liker best.

Til å begynne med lurte jeg på om den skulle bli RS-blå men så fant jeg et stykke om en nesten identisk bil i bladet Porsche Scene og syns den var lekker. Den bilen hadde ikke vingen bak men ellers var den veldig lik denne. Fargen på den bilen er Coboltblå.

De som har sett bilene jeg har byggd  skjønner at jeg er glad i mørke biler og gjerne blå  :pinch:

 

I første omgang legger jeg ut bilde av den etter at vingen er endret og bilen er grunnet for å se eventuelle ujevnheter. Den skal finpusses før den skal få lakken sin.

 

grunnet-for-finsliping_2.jpg

 

grunnet-for-finsliping.jpg

 

grunnet-for-finsliping_3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøff bil,og hvis du synes vinge,skjermbreddere osv er litt voldsomme kan du prøve en lysere farge.

 

Til og med annet enn blå ;)

 

Leif

 

 

 

Du syns det går ann med noe annet enn blått du også ja  :D  Er jo ikke sikker på fargen enda så vi for se, men den Coboltblåe er jo nydelig da  :shifty:

 

Er fornøyd med vingen og skjermene nå så tror nok de blir slik de er nå  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja ... idag har jeg bæsja i skuffen  :'( 

Hadde lagt på Carbonfiber-dekal på dashbordet, men så var det noen "skrukker" som jeg skulle forsøke å stryke ut samtidig som jeg varmet dekalen forsiktig. har lest et sted at man kan varme dekalene forsiktig for å få dem til å trekke seg sammen og legge seg etter underlaget.

Problemet er bare det at jeg tydeligvis har varmet litt for mye, enda jeg bare holdt dashbordet under ei lampe. Resultatet er at dashbordet omdannet seg til noe som lignet mer og mer på en slakk potetskrue  :o  Nå har jeg fått formet det sånn delvis tilbake til den formen det hadde men her på sparkelen frem ja  :(

 

Det er to ting jeg lærte av dette : dekaler kan varmes for å få de etter underlaget men plastunderlaget tåler ikke så mye som dekalene

 

Det morsomme er jo at dekalen ble nesten perfekt  :pinch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers så har jeg forsøkt meg litt med lakkfarge. Har en boks med Camel Yellow som jeg tenkte kanskje kunne blitt ok, men NEI her kunne Mesta fått seg en super firmabil  ;D

Har kikket en del på bilder av Kawasaki grønne porsche'r men er ikke sikker på om det føles riktig. Det var jo sånn grønn jeg nesten hadde bestemt meg for.

 

Men jeg har jo en del blåe nyanser da  ;D  Tenkte litt på en som heter TS-54 Light Metallic Blue, syns den ligner litt på RS-blå bortsett fra at denne er Metallic.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jaguu godt vi har et forum vi kan hente styrke til å komme igjennom byggehverdagen med da.

Har lært et par ting selv denne uken jeg :'(

TS54 tror jeg kan bli stilig.Hvordan har du tenkt å ha felgene da?

 

Per Erik

 

Har visst fått prøvd deg denne uka du også ja  :shifty:  Man lærer så lenge man lever heter det jo..

 

Felgene har jeg tenkt å lakkere svarte i senteret og ha krommet kant på, tror det kan bli litt tøft..

Ender nok opp med at jeg tar den i TS-54 tenker jeg. Det er jo liksom meg å ha blåe biler  ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svein Ivar.

 

Jeg har et dashbord jeg mener er fra denne modellen liggende. Det er malt med Tamiya farger = lett å fjerne malingen.

 

Det kan hentes i Blåklokkeveien 10 på Jessheim (mener å ha sett at du bor i Gjerdrum).

 

Semming

 

Hei Semming

 

Det stemmer det, jeg bor i Gjedrum.

Nå har jeg sparklet opp dashbordet og samtidig laget en litt annen form på den øvre delen som syns i frontruta. Får se om det fungerer, hvis ikke så kan det nok hende at du får besøk i fra Gjerdrum. Tusen takk for tilbudet forresten  :praise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.