Jump to content

Ny klasse på LU 2007: Årets nykommer

Henrik Melvold

Recommended Posts

Det er innført en ny klasse på LU 2007, som heter "Årets nykommer".

Prisen i denne klassen deles naturlig nok ut til beste nykommer.

For å være med i klassen kan man aldri tidligere ha deltatt på IPMS Norge sin årlige konkurranse. (F.eks. LU, LK eller lignende).

Nykommerne må sette et kryss på modellskjemaet dersom de ønsker å stille i klassen.

Modellskjemaene og klasseinndelingsdokumentet som ligger ute på våre internettsider er endret i dag.

Henrik

Prisverdig, opprettelsen støttes enstemmig. Fra meg ihvertfall.  :thumb:

Bare et spørsmål i denne forbindelsen, og jeg får sikkert bank for det: Har det i år blitt gjort noe forsøk på å skille 1:32 fra 1:48 i flyklassene? Nå for tiden synes jeg dette er denne inndelingen som skiller seg mest fra "virkeligheta". Når man kan opprette en ny klasse sånn vips så må det vel være mulig å opprette en annen ny klasse sånn vips?

K

"Årets nykommer" går jo på tvers av alder, skala og forbilde, og er vel sånn sett en noe mindre kontroversiell klasse enn mange av de øvrige. Skille eller ikke skille på skala/forbilder/antall belteledd/rundell/bjelkekors er vel et såpass stort kapittel at det bør tas med i en overordnet evaluering av hele systemet. Som vi vel har vært inne på før. En sak for styret å dra i gang. Du stiller til styret, gjør du ikke, Kyrre?

Arild :)

Jeg regner med at jeg slenger med et sett eller to der.

Men hvordan funker dette?

Jeg har planer om en tur inn dit på lørdag, men er jo ikke sikkert jeg blir hele dagen. Regner med at disse da må stå til søndag for å være med på døming?

Hvis du kommer på lørdag, blirdu hele dagen. Og kommer tilbake på søndag.....

Tro meg........... :thumb:

men slik jeg skjønner dette, så er dette premie til beste nykommer, enten modellen får klassepremie eller ikke? 

Jepp! Du skjønner rett. Imidlertid så er ikke dette en pris som skal deles ut etter publikums avgjørelse. Juryen her består av styret i IPMS Østlandet (Nils Gran, Tormod Sørvang og undertegnede), men vi avviser selvfølgelig ikke synspunkter og innspill fra våre øvrige medlemmer.

R. 8)