Henrik Melvold Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Det er innført en ny klasse på LU 2007, som heter "Årets nykommer". Prisen i denne klassen deles naturlig nok ut til beste nykommer. For å være med i klassen kan man aldri tidligere ha deltatt på IPMS Norge sin årlige konkurranse. (F.eks. LU, LK eller lignende). Nykommerne må sette et kryss på modellskjemaet dersom de ønsker å stille i klassen. Modellskjemaene og klasseinndelingsdokumentet som ligger ute på våre internettsider er endret i dag. Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Det var et bra tiltak .Vet at det er en del som har vært litt nervøse for og stille sammen med de "drevne" . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted February 20, 2007 Author Share Posted February 20, 2007 Det er forøvrig en pris som er initiert av IPMS Østlandet. Var du ikke på årsmøtet da, Vidar? ;) ;) De stiller jo uansett sammen med de erfarne. Men de stiller OGSÅ i nykommerklassen. En premie på tvers av hele konkurransen. Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Ja, da får vel arrangementskomiteen skaffe tilveie deltagerlistene for foregående års LU, så ingen sniker i denne klassen Forøvrig et ypperlig tiltak! I likhet med flere andre nyvinninger til dette LU Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted February 20, 2007 Author Share Posted February 20, 2007 Hvis noen sniker i denne klassen, så er jeg sikker på at en av våre mange medlemmer vil huske tidligere deltakelse. Og DET ville jo være rimelig flaut da. Bli "busta" under premieutdelingen. Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Det er forøvrig en pris som er initiert av IPMS Østlandet. Var du ikke på årsmøtet da, Vidar? ;) ;) Henrik Nei,jeg stod i kiosken jeg da :'(.Er ingen som har sagt noe heller,så det her var helt nytt for meg. Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Prisverdig, opprettelsen støttes enstemmig. Fra meg ihvertfall. Bare et spørsmål i denne forbindelsen, og jeg får sikkert bank for det: Har det i år blitt gjort noe forsøk på å skille 1:32 fra 1:48 i flyklassene? Nå for tiden synes jeg dette er denne inndelingen som skiller seg mest fra "virkeligheta". Når man kan opprette en ny klasse sånn vips så må det vel være mulig å opprette en annen ny klasse sånn vips? K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 "Årets nykommer" går jo på tvers av alder, skala og forbilde, og er vel sånn sett en noe mindre kontroversiell klasse enn mange av de øvrige. Skille eller ikke skille på skala/forbilder/antall belteledd/rundell/bjelkekors er vel et såpass stort kapittel at det bør tas med i en overordnet evaluering av hele systemet. Som vi vel har vært inne på før. En sak for styret å dra i gang. Du stiller til styret, gjør du ikke, Kyrre? Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Jo jeg gjør det. Men jeg synes ikke det å ha klasser som følger skalaene er en så stor greie. Fett nok hvis det er snakk om å trykke helt nye diplom eller forandre hele systemet... æh.. jeg gidder ikke ta den diskusjonen igjen. Det er bare en konkurranse. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Flott at du informerer om dette på forumet, Henrik. Hadde tenkt å gjøre det selv, men nå slapp jeg jo det. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Det der ser ut som en super rekrutteringside. Hurra for det. Trgr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Jeg regner med at jeg slenger med et sett eller to der. Men hvordan funker dette? Jeg har planer om en tur inn dit på lørdag, men er jo ikke sikkert jeg blir hele dagen. Regner med at disse da må stå til søndag for å være med på døming? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Jeg regner med at jeg slenger med et sett eller to der. Men hvordan funker dette? Jeg har planer om en tur inn dit på lørdag, men er jo ikke sikkert jeg blir hele dagen. Regner med at disse da må stå til søndag for å være med på døming? Hvis du kommer på lørdag, blirdu hele dagen. Og kommer tilbake på søndag..... Tro meg........... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Jeg regner med at dømmingen foregår på lørdag, men vi ser jo helst at alle lar modellene sine stå til søndagen. Kjell Terjes uttalelse støttes. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Mann får se hvordan det går, regner med at dama vil være med å se, men er jo ikke sikkert hu orker å være der hele tiden. Tar det som det kommer Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Du får bare sette dama på bussen hjem, eller sende henne til byen Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Du får bare sette dama på bussen hjem, eller sende henne til byen Tror du det er noe å finne på der da? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Leif Haga Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Strømmen Storsenter med 120 butikker ligger ikke så langt unna Olavsgård Leif Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Er bare det at hu egentlig ikke er noe shopoholiker hehe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Flott tiltak dette! IPMS UK opererte med Borg Warner Trophy som var premie til beste modell fra en bygger som ikke tidligere har blitt premiert, men slik jeg skjønner dette, så er dette premie til beste nykommer, enten modellen får klassepremie eller ikke? Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 Jøss, for et økseskaftspørsmål! Og hvor finner man dame som ikke er shopoholiker? Det gå'kke an. Trgr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted February 20, 2007 Share Posted February 20, 2007 men slik jeg skjønner dette, så er dette premie til beste nykommer, enten modellen får klassepremie eller ikke? Jepp! Du skjønner rett. Imidlertid så er ikke dette en pris som skal deles ut etter publikums avgjørelse. Juryen her består av styret i IPMS Østlandet (Nils Gran, Tormod Sørvang og undertegnede), men vi avviser selvfølgelig ikke synspunkter og innspill fra våre øvrige medlemmer. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts