Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan går det med Norseman'ene deres ????


Anbefalte innlegg

"Med unntak av Nils og en som febrilsk kopierer det meste

av det Nils gjør, så er det ikke mye bilder eller innlegg å se."

 

 

Kanskje fordi det ikke er så veeeldig mye å vise frem fra denne kanten....? ::)

Har rensket opp endel deler, og er vel sånn halvveis med å konvertere stubvingene. Limt sammen vinger og sånt.....

Blir nok ikke med til LU, men det opplyste jeg vel når jeg begynte på denne også. Har etter hvert opparbeidet en stor dose selvinnsikt når det gjelder å påbegynne kontra ferdigstille plastmodeller. Har "øyekontakt" med 19 påbegynte prosjekter i forskjellige stadier fra stolen her, og maaaange fler er pakket lengre unna. Men de fleste blir ferdige etter hvert........ :shifty:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært veldig travelt med overtid på jobben, så lite har skjedd med Norsemanen min også i det siste. Skroget er noenlunde ferdig til å males, men ribbestrukturen på vingene er det en del pussearbeid igjen med.

 

Dessuten har jeg holdt på parallelt med Fokker CV-prosjektet og ditto tredje del av artikkelen til Limtuben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært temmelig glissent mellom modelløktene på denne kanten i det siste. Kommer til å konsentrere meg om å få ferdig Vampen til LU. Når det er sagt har jeg iallefall gjort LITT på Norsemanen. Har begynt på det vanskeligste, nemlig å feite opp kroppen fra en mk IV til VI. Dette inkluderer en mer realistisk/komplett representasjon av ribbestrukturen på kroppen. Hvilket involverer en del eksperimentering, og jeg vet ennå ikke om sluttresultatet blir helt bra. Kommer til å poste bilder når jeg har kommet litt lenger i prosessen og ser hvordan det hele blir.

 

- Ragnar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Jeg jobber jevnt og trutt med modellen min jeg.

 

Foenget med gruppebygging er ikke nødvendigvis å bli ferdig men at man bygger relativt samtidig og derfor kan dra nytte av hverandres erfaringer.

 

LU var satt som et mål for å bli ferdig. Men for min egen del er det prosessen som er hovedformålet med å bygge en modell. Deretter er det sluttresultatat. Ferdigdato kommer langt ned på lista, særlig hvis det vil gå på bekostning av kvaliteten.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen !

 

Det er/var et fint tiltak som styrket min interesse for flyet. Lu ble uansett helt glimrende med eller uten Norseman. Det blir spennende å se om det kommer fler neste år. Min konklusjon er at det bør være enda lengre tid på gruppebygginger.

 

Til slutt må jeg gratulere Nils og Mats med en flott bok om flymaskinen. Her er det lagt ned en kjempejobb.

:praise:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.