Gå til innhold
  • Bli medlem

LU 2007. APELL TIL ALLE!


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg vil gjerne komme med en apell angående LU2007. Håper alle tar seg tid til å lese den og følge min oppfordring! :)

 

Årets LU blir spennende! Vi prøver et annet konsept hva angår beliggenhet og lokaler. Rammen blir noe anderledes enn tidligere. Vekk er 1:1 utgavene av forbildene våre som har omgitt oss på Flymuseet og Forsvarsmuseet. Det er MODELLENE som kommer til å stå i fokus. Samt at jeg tror omgivelsene vil gi oss mye i form av sosialt samvær.

Forhandlerene har strukket seg lang og det er nokså mange av dem i forhold til noen tidligere år. Styret har gjort en kjempejobb. Og ikke minst: i løpet av året har vi fått nesten 100 nye medlemmer! Mange av dem kommer antakelig til LU. De kommer til å ha store forventninger. Og de forventningene skal vi innfri!. Det synes jeg vi skylder de nye medlemmene og ikke minst fortjener styret og forhandlerne at vi lager en suveren LU. For selve LU er det bare vi modellbyggerne som kommer med modeller og stiller ut som kan lage! Derfor synes jeg vi skal fylle bagasjen vår breddfull med modeller i år! Det er plass nok!

 

Først og fremst skal vi selvsagt ta med modellene vi har bygget siden forrige LU. Og stille dem i konkurransen!

 

Har vi mere ledig plass i bagasjen, så tenker jeg mange finner modeller som de har bygget før og er ganske fornøyd med, men ikke har hatt med til LU. Ta dem med og still dem i konkurransen!

Nå sier jeg ikke at dere nødvendigvis skal dra med modeller som dere faktisk er misfornøyd med, men jeg vet mange, særlig nykommere, sliter med holdningen "det er ikke noe vits, for de andre bygger så mye finere modeller enn meg". Jeg ber dere: prøv å kvitte dere med den holdningen! Vær så snill! Det pleier uansett bare å være tre premier i hver klasse, så hvis man ikke får premie, er man i meget godt selskap. Og vil man absolutt ikke stille i konkurransen, men likevel vise frem modellene. Så skal vi lage en utstilling for disse modellene også!

 

Er bagasjen ennå ikke full etter å hatt tatt med modeller i kategoriene over, så synes jeg vi skal fylle opp med modeller som har vært med på LU før, men ikke blitt premiert. Ta dem med og still dem i konkurransen! Vi tåler et gjensyn!

 

Og har dere fremdeles en flik av ledig plass i bagasjen, så ta med noen modeller som har blitt premiert på LU tidligere! Vi lager en utstilling for dem også. "Golden Oldies" er alltid bra!

 

Hvis alle gjør dette, kommer vi til å få den største og beste Landsutstillingen i IPMS Norges historie! :thumb: :thumb: :thumb:

 

Til slutt oppfordrer jeg alle som kan til å booke seg inn på hotellet, i alle fall fra lørdag til søndag. Så samler vi flest mulig til sosialt samvær på kvelden. Det er et stort hotell med både restaurant og bar. Her har vi alle muligheter. Også er det gratis soft-ice og kaffe til hotellets gjester. ;)

 

Vel møtt! Og på forhånd TAKK! :) :)

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da får vi ta å  skrape sammen noen T-72 i år også da! :)

 

:thumb: T-72 inngår vettu'! I år får vi vel selskap av noen speedbyggede Bradleys også, tenker jeg.

 

Skal gjøre mitt beste for å få ferdig planlagte modeller, og skal lesse på med gamle! ...både premierte og upremierte!

 

Blir det noe "In the works" bord også? Sånn i tilfelle noen har noe fancy, men ikke ferdig, å vise frem! :)

 

Høres meget bra ut, Sverre!

Det blir bord for alt vi måtte ønske å ha bord til. Ifølge Olavsgård får de kanskje litt problemer hvis vi overstiger 3 km med bord... :D

Så, ja, det blir prosjektbord. Du kan få bordplass til å selge unna litt stash du ikke vil ha også, bare kontakt Lars. Jeg har i alle fall tenkt å rydde litt.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi. Er du litt gira i dag?

Jeg får vel bare plass til hvalen, men så kan jeg ta alle de andre modellene og stappe dem inn i hvalens lasterom. Det blir nok bra.

 

Trgr

 

Beauforten, da? Vi får vel se den også?

Vet du hva? Jeg har forresten kjøpt et fly til. Fransk. :shifty: Men det tar vi nok i en annen tråd med tiden.

 

Å ja, da. Min speedbygde Bradley skal da hvertfall bli med...

 

:thumb: :thumb:

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Skal nok ta med noe gammelt rask siden vi kjører bil denne gangen. Handler inn noe blue-tac og fester modellene på taket av Hondaen.  wOOt

 

Ikke gjør det med de største flymodellene, da! Kanskje hele Hondaen letter... ;D

 

R. :)

 

Flaks at jeg aldri kjøpte den der Bear'en på tilbud fra Lars. For den hadde HELT sikkert vært bygget nå.  wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Skal vi se, hvis jeg forsto oppfordringen øverst her riktig, så stiller alle gamle modeller som har vært med før (og ikke blitt premiert....) i samme konkurranse som alle nye modeller? Og at det bare er gamle premierte modeller som holdes utenfor, og går i "Golden Oldies"?

 

Tenkte å være litt i forkant med å skrive de lappene som skal ligge under modellene, så da er det kjekt å vite........ :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenkte å være litt i forkant med å skrive de lappene som skal ligge under modellene, så da er det kjekt å vite........ :)

 

Er det noen mal for disse? Hva skal det stå på dem og hva får det ikke lov å stå på de? Har jo aldri gjorde dette før...  :(8)

 

 

Skal ligge reg. skjema på hjemmesiden til å printe ut.

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klikk på "plakaten" om LU på www.ipmsnorge.org. Der ligger en link til et worddokument som beskriver klasseinndeling, og et worddokument som er lappene du skal fylle ut.

Dersom du aldri har vært med på LU før, så krysser du av på at du er med i nykommer gjengen. Kryss av på alle lapper du fyller ut.

 

Golden oldies og prosjektbordet har ingen lapper som skal fylles ut, men det er sikkert ikke noe i veien for å legge ved noe.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.