Gå til innhold
  • Bli medlem

Canadien Pacific Airlines Mk IV CF-BAW + Widerøe Mk IV LN-BIT


Anbefalte innlegg

  • 3 uker senere...

Litt av grunnen til at dette prosjektet mitt har tatt sånn tid, er

at det faktisk er TO prosjekter. Da jeg startet og ble enige med

meg selv om at jeg skulle gjøre så mye som mulig med modellen,

fant jeg ut at da kunne jeg bygge to i samme slengen......

 

Valget falt da på Widerøe sin LN-BIT på flottører i det hvite skjemaet.

På denne valgte jeg å åpne både lasteluke og frontdør på høyre side.

Så får vi se om jeg blir ferdig til LU....

 

Nå er interiøret med unntak av innertak ferdig på begge modellene.

I CF-BAW har jeg valgt å kutte ut de to bakerste stolene pga at

vinduene i lastelukene er tettet. Dette tolker jeg som at de brukte

bakre del av cabinen til frakt.

 

I LN-BIT har jeg kuttet ut de fire bakerste stolene da tanken er å

lage modellen liggende inntil ei brygge mens de laster ut diverse

oljefat og jerrykanner.

 

På instrumentpanelet er nå radioen på plass og det holder for mine

pølsesnabber av noen fingre.

 

Happy modelling,

Ruben

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din luring!  ;)

 

Husk at LN-BIT skal ha "lang" motorcowling. Selv tenkte jeg at denne kunne man enkelt ta fra f.eks. Heller sin Harvard. Vel, den har riktig lengde, men ikke riktig form. Heller sin cowling utvider seg bakover mens Norseman sin lange cowling skal faktisk smalne av litt balover.

 

En annen milighet er å ta en Wright-cowling fra MPM/Italeri/Special Hobby sin Hudson/Lodestar. Denne har riktig form men er litt for lang. Det siste er lett å fikse på ved å kutte av i bakkant. Det høres kanskje råflott å ofre et slikt sett, menn dette har flere typer motorer og cowlinger. Så man kan rett og slett bygge en med P&W-motorer.

 

Jeg holder akkurat nå på med min cowling og vil komme med en beskrivelse på min tråd om ikke så lenge.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var skrogene isammen og stubbvingene modifisert, fritt etter Nils...

Hadde det ikke vært for Nils, så hadde det nok gått betraktelig raskere

med prosjektene mine.. Men jeg takker og bukker for alt jeg kan "kopiere"

fra han for at modellene mine skal bli mere korrekte.

 

Neste skritt blir masse sparkling og pussing på stubbvingene og å lage

nytt luftutblåsing på BIT. Jeg har bilde fra høyresiden av BAW, og den

er mere lik settet sitt.

 

Dagens "pain in the ass" er at de to bakerste setene i BAW løsnet.... og

ikke f.... om det går an å få satt de på plass igjen. Så for at de ikke skal

slå løs flere ting inni der, så ble det sprøytet inn en god dash med flytende

superlim... Nå er det ingenting løst der inne mere.... Trøsten er at det ikke

går an å se så mye inni der, så lenge jeg ikke åpnet dørene på denne også.

 

Happy modelling,

Ruben

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det ikke vært for Nils, så hadde det nok gått betraktelig raskere

med prosjektene mine.

 

Skal jeg få skylden for din (mangel på) progresjon også nå da. Hadde det ikke vært nok med min egen ...?  ;)

 

Et Spørsmål angående CF-BAW. Du skriver at den er en Mk.IV, men beskriver den som en Mk.VI. Hva er egentlig riktig ?

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.