Ruben Husberg Posted January 4, 2007 Author Share Posted January 4, 2007 Det virker rett. Hva med bakskia? Jeg har ikke funnet noe bilde som viser denne bra, men det ser ut til at Matchbox har truffet bedre med denne. Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted January 21, 2007 Author Share Posted January 21, 2007 Endelig har jeg noe "nytt" å vise frem. Begynner å bli ferdig med skia. De består nå av 20 deler hver og det er vel første gangen jeg har scratchet noe foruten om noen antenner. Men når jeg ser hvor mye tid det gikk med, skjønner jeg hvorfor...... Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 WOW! Ser skikkelig bra ut Ruben....! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted January 21, 2007 Share Posted January 21, 2007 Dette blir riktig bra, Ruben !! Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 Godkjent! Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted January 22, 2007 Share Posted January 22, 2007 Det er tydelig at du ikke har tatt noen snarveier da du laga de skiene. Flotte! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 Bare for å vise at jeg jobber med kjerra. Den er nå ferdig malet innvendig og mangler bare stoler og radio etc. Er ferdig med pilotsetene og det ene av 6 passasjerseter.... Alt for mye arbeid..................... Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted January 26, 2007 Share Posted January 26, 2007 Har du kopiert mine bilder, eller ?? Bra Ruben, blir du ferdig til LU ?? Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted January 26, 2007 Author Share Posted January 26, 2007 Har du kopiert mine bilder, eller ?? Bra Ruben, blir du ferdig til LU ?? Nils Ikke bildene, bare alt annet........ Det er jo meningen da, så vi får håpe det går. Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted January 29, 2007 Author Share Posted January 29, 2007 Dagens lille oppdatering. Snart kan jeg smekke skroget isammen..... Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted January 29, 2007 Share Posted January 29, 2007 Sikker på at du ikke har rappet setene fra min modell .....? Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted January 30, 2007 Author Share Posted January 30, 2007 Sikker på at du ikke har rappet setene fra min modell .....? Nils Ha, jeg vedder på at dine ikke er malt med XF-63 "german grey"............ Happy modelling, Ruben, the copycat Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted February 5, 2007 Author Share Posted February 5, 2007 Litt av grunnen til at dette prosjektet mitt har tatt sånn tid, er at det faktisk er TO prosjekter. Da jeg startet og ble enige med meg selv om at jeg skulle gjøre så mye som mulig med modellen, fant jeg ut at da kunne jeg bygge to i samme slengen...... Valget falt da på Widerøe sin LN-BIT på flottører i det hvite skjemaet. På denne valgte jeg å åpne både lasteluke og frontdør på høyre side. Så får vi se om jeg blir ferdig til LU.... Nå er interiøret med unntak av innertak ferdig på begge modellene. I CF-BAW har jeg valgt å kutte ut de to bakerste stolene pga at vinduene i lastelukene er tettet. Dette tolker jeg som at de brukte bakre del av cabinen til frakt. I LN-BIT har jeg kuttet ut de fire bakerste stolene da tanken er å lage modellen liggende inntil ei brygge mens de laster ut diverse oljefat og jerrykanner. På instrumentpanelet er nå radioen på plass og det holder for mine pølsesnabber av noen fingre. Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 6, 2007 Share Posted February 6, 2007 Din luring! Husk at LN-BIT skal ha "lang" motorcowling. Selv tenkte jeg at denne kunne man enkelt ta fra f.eks. Heller sin Harvard. Vel, den har riktig lengde, men ikke riktig form. Heller sin cowling utvider seg bakover mens Norseman sin lange cowling skal faktisk smalne av litt balover. En annen milighet er å ta en Wright-cowling fra MPM/Italeri/Special Hobby sin Hudson/Lodestar. Denne har riktig form men er litt for lang. Det siste er lett å fikse på ved å kutte av i bakkant. Det høres kanskje råflott å ofre et slikt sett, menn dette har flere typer motorer og cowlinger. Så man kan rett og slett bygge en med P&W-motorer. Jeg holder akkurat nå på med min cowling og vil komme med en beskrivelse på min tråd om ikke så lenge. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted February 10, 2007 Share Posted February 10, 2007 Italeri sin maskin har kun PW-cowlinger. Dessverre. Ellers skulle jeg gladelig donert mine til Rubens prosjekt. :'( Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted February 11, 2007 Author Share Posted February 11, 2007 Da var skrogene isammen og stubbvingene modifisert, fritt etter Nils... Hadde det ikke vært for Nils, så hadde det nok gått betraktelig raskere med prosjektene mine.. Men jeg takker og bukker for alt jeg kan "kopiere" fra han for at modellene mine skal bli mere korrekte. Neste skritt blir masse sparkling og pussing på stubbvingene og å lage nytt luftutblåsing på BIT. Jeg har bilde fra høyresiden av BAW, og den er mere lik settet sitt. Dagens "pain in the ass" er at de to bakerste setene i BAW løsnet.... og ikke f.... om det går an å få satt de på plass igjen. Så for at de ikke skal slå løs flere ting inni der, så ble det sprøytet inn en god dash med flytende superlim... Nå er det ingenting løst der inne mere.... Trøsten er at det ikke går an å se så mye inni der, så lenge jeg ikke åpnet dørene på denne også. Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 11, 2007 Share Posted February 11, 2007 Hadde det ikke vært for Nils, så hadde det nok gått betraktelig raskere med prosjektene mine. Skal jeg få skylden for din (mangel på) progresjon også nå da. Hadde det ikke vært nok med min egen ...? Et Spørsmål angående CF-BAW. Du skriver at den er en Mk.IV, men beskriver den som en Mk.VI. Hva er egentlig riktig ? Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted February 12, 2007 Author Share Posted February 12, 2007 Et Spørsmål angående CF-BAW. Du skriver at den er en Mk.IV, men beskriver den som en Mk.VI. Hva er egentlig riktig ? Nils Hei Nils, Dette har du mye bedre greie på enn meg. BAW er jo CN 9, så en av de aller første MK.IV. Hilsen Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Averkvist Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Dette har du mye bedre greie på enn meg. BAW er jo CN 9, så en av de aller første MK.IV. Hilsen Ruben ...men hva er det for motor som sitter på? Eller er det bare cowlingen som er forskjellig? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted February 12, 2007 Share Posted February 12, 2007 Det er en Mk.IV, ja, men med tidlig cowling. Den har også tidlig type luftutslipp. Merk at selv om det er ab relativt samme størrelse som luftinntaket på Mk.VI så sitter det motsatt vei. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts