Gå til innhold
  • Bli medlem

Polarfly LN-PAD


Anbefalte innlegg

Satser på padden likevel, selv om jeg dermed må modde litt på dekalene. Mindre sjanse for at andre bygger samme fly på den måten!

 

Har begynt å snekre sammen en Edo. Stoler fullt og helt på Nils' tegninger her...

 

Det første bildet viser sideprofil kutten ut 1 mm plast, samt todelt "topprofil" i 0,25 mm plast. På det neste bildet har jeg splittet sideprofilen der flottøren er tykkest, samt limt på en rekke plaststrimler. Neste skritt blir å bøye til og lime den todelte topprofilen på disse strimlene, og så lime på "kjølen" (den nederste delen av sideprofilen) under der igjen.

 

- Ragnar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser på padden likevel, selv om jeg dermed må modde litt på dekalene.

 

Det er rart at dette syndromet ikke har fått noe navn. Det er noen som uansett hva de får servert av byggesett og dekaler likevel må lage en vri i frykt av at andre skal lage modell av samme forbildet. Jeg vet det godt, for jeg er en av dem selv ....  :'(

 

Dette ser veldig seriøst ut Ragnar. Jeg gleder meg til fortsettelsen.  :thumb:

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Er det bare Nils som bygger Norseman for tiden eller?

 

Jeg har ikke gjort de helt store sprellene de siste månedene, men kan da i hvert fall vise til litt.

 

Første bilde viser at jeg rakk å komme litt videre med flottøren før den ble lagt i esken på nyåret. Legg merke til produktet "Super epoxy" i bakgrunnen. Fungerer stort sett som Aralditt, bortsett fra at den inneholder en hvit fyllmasse. Når den er herdet har den egenskaper veldig likt Milliput, dvs som en hard resin. Lar seg slipe, file og bore uten problem.

 

Andre bildet viser kroppshalvdelene på fetekur. Plan A var å bygge opp nytt kroppstverrsnitt med spant av plastark og ribber av plaststrimler, og så fylle mellom ribbene med Milliput for å få duk-strukket-over-ribber-utseende. Prøvde på ene kroppshalvdelen, og det var ikke særlig vellykket. Er derfor i gang med plan B, som går ut på å bygge opp kroppstverrsnittet direkte vha. spant + Milliput. Det går med en del Milliput, så jeg tar det litt etter litt. Det fine med Milliput er at den kan legges så tykt en bare ønsker. Planen videre er å pusse det hele ned så kroppen blir glatt som en barnerumpe, lime på ribber av tynnstukket sprue og tilslutt FORSIKTIG legge på Milliput mellom ribbene. Well - time will show...

 

- Ragnar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.