Harald Øystein Sydness Posted May 30 Share Posted May 30 Hans kone posta paa Facebook at han gikk bort i dag. Jeg tenkte at kanskje dere her ogsaa oensket vite det. Hvil i fred... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted May 30 Share Posted May 30 Takk for beskjeden! Trist nyhet! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted May 31 Share Posted May 31 Uff, det var leit å høre. Fred over hans minne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Reidar Berg Posted June 1 Share Posted June 1 Trist å høre, han var en flott fyr og en usedvanlig god modellbygger - vil bli savnet Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted June 2 Share Posted June 2 Det blir kremasjon ved en privat seremoni i Essex, og så tar Camilla med urnen med til Norge for å sette den ned i Lier. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Ramsvik Posted June 2 Share Posted June 2 (edited) Det var en sjokkerende trist nyhet, fordi de av oss som ikke visste noe. Noe jeg har reagert litt på er de manglende reaksjoner her inne, bare tre korte innlegg kan vi ikke være bekjent av. Han var tross alt en av de mest markante medlemmene av miljøet i flere tiår, noe som burde tilsi at noen tar på seg oppgaven å skrive ett skikkelig minneord. Selv kjente jeg ham ikke godt nok personlig, men de med nærmere kontakt burde la seg inspirere. Edited June 2 by Jarl Ramsvik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted June 2 Share Posted June 2 (edited) Jarl Ramsvik skrev (2 timer siden): Noe jeg har reagert litt på er de manglende reaksjoner her inne, bare tre korte innlegg kan vi ikke være bekjent av. Det viser vel egentlig at dette forumet ikke lenger er veldig mye benyttet. Det har vært rikelig med kommentarer og kondolanser på andre modellbyggerfora, som seg hør og bør. Se f.eks. her: https://www.facebook.com/groups/ipmsnorway og her: https://www.facebook.com/groups/848474938507986 Edited June 2 by Nils Mathisrud Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted June 3 Share Posted June 3 (edited) For noen år sia var det en helt annen trafikk her i forumet enn i dag. I introduksjonstråden som Kyrre starta i 2006, var Jens Håkon en av de første som presenterte seg. Det er vemodig å lese den nå. Edited June 3 by Einar Sandvik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted June 3 Share Posted June 3 Wow, har ikke vært innom på en stund og det var veldig trist nyhet å lese. Veldig kunnskapsrik og fantastisk flink modelbygger. Husker for mange år tilbake så overga han en irriterende tenåring (jeg er fortsatt irriterende, men ikke lenger en tenåring) en sjelden Airfix Su-27 byggesett under Southern Challenge. Men inni i esken så skjulte det seg en F-18... Etter at jeg produserte et sjokkert fjes (F-18 er jo tross alt sjokkerende stygt), og at vi begge to begynte å le så ble det virkelige Su-27 byggesettet funnet frem. En fin gest som jeg fortsatt husker, setter pris på og ler av. Hvil i fred Jens. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jarl Ramsvik Posted June 3 Share Posted June 3 Nils Mathisrud skrev (23 timer siden): Det viser vel egentlig at dette forumet ikke lenger er veldig mye benyttet. Det har vært rikelig med kommentarer og kondolanser på andre modellbyggerfora, som seg hør og bør. Se f.eks. her: https://www.facebook.com/groups/ipmsnorway og her: https://www.facebook.com/groups/848474938507986 Det har du rett i. men man kan alltids ta noen grep. Tross alt er dette det offisielle forumet for modellbyggere i Norge. Noe som også bør reflekteres ved slike anledninger. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted June 3 Share Posted June 3 Anton Chumak skrev (7 timer siden): Husker for mange år tilbake så overga han en irriterende tenåring (jeg er fortsatt irriterende, men ikke lenger en tenåring) en sjelden Airfix Su-27 byggesett under Southern Challenge. Men inni i esken så skjulte det seg en F-18... Etter at jeg produserte et sjokkert fjes (F-18 er jo tross alt sjokkerende stygt), og at vi begge to begynte å le så ble det virkelige Su-27 byggesettet funnet frem. En fin gest som jeg fortsatt husker, setter pris på og ler av. Hvil i fred Jens. Jens Håkon har nok ingen intensjoner om å hvile i "fred", slik jeg kjenner ham. Men å bidra til å oppklare forskjellen mellom F-18 og Su-27 vil nok tilfredstille ham der oppe... En ferdig Su-27-modell vil nok få ham til å smile der oppe mellom cumulus-skyene... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted June 3 Share Posted June 3 Jarl Ramsvik skrev (17 minutter siden): Det har du rett i. men man kan alltids ta noen grep. Tross alt er dette det offisielle forumet for modellbyggere i Norge. Noe som også bør reflekteres ved slike anledninger. Da kan du jo begynne med å ta disse grepene... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted June 3 Share Posted June 3 (edited) De fleste som pleide å være på dette forumet, ser ut til å foretrekke Facebook-gruppa vår der nå, delvis på grunn av en del tekniske problemer som vi har hatt med forumet, men ikke alle medlemmene våre er på Facebook. Jeg ser at det er en del personer innom forumet her som aldri skriver noen innlegg. Det eneste organet vårt som i utgangspunktet skal nå alle, er medlemsbladet Limtuben, som blir sendt ut på e-post til medlemmene. Vi har imidlertid registrert at ikke alle åpner Limtuben. Vi må altså bruke flere plattformer for å nå ut til medlemmene våre. Tungvint, men slik er det. Jens Håkon var en av dem som både var på dette forumet og på Facebook-gruppa vår. Edited June 3 by Einar Sandvik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts