Gå til innhold
  • Bli medlem

Jens H. Brandal har gaatt bort...


Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det var en sjokkerende trist nyhet, fordi de av oss som ikke visste noe.

 

Noe jeg har reagert litt på er de manglende reaksjoner her inne, bare tre korte innlegg kan vi ikke være bekjent av. Han var tross alt en av de mest markante medlemmene av miljøet i flere tiår, noe som burde tilsi at noen tar på seg oppgaven å skrive ett skikkelig minneord. Selv kjente jeg ham ikke godt nok personlig, men de med nærmere kontakt burde la seg inspirere.

Endret av Jarl Ramsvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)
Jarl Ramsvik skrev (2 timer siden):

Noe jeg har reagert litt på er de manglende reaksjoner her inne, bare tre korte innlegg kan vi ikke være bekjent av.

Det viser vel egentlig at dette forumet ikke lenger er veldig mye benyttet. Det har vært rikelig med kommentarer og kondolanser på andre modellbyggerfora, som seg hør og bør. Se f.eks. her:
https://www.facebook.com/groups/ipmsnorway
og her:

https://www.facebook.com/groups/848474938507986
 

Endret av Nils Mathisrud
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

For noen år sia var det en helt annen trafikk her i forumet enn i dag.

 

I introduksjonstråden som Kyrre starta i 2006, var Jens Håkon en av de første som presenterte seg. Det er vemodig å lese den nå. 

 

 

Endret av Einar Sandvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, har ikke vært innom på en stund og det var veldig trist nyhet å lese. Veldig kunnskapsrik og fantastisk flink modelbygger.

 

Husker for mange år tilbake så overga han en irriterende tenåring (jeg er fortsatt irriterende, men ikke lenger en tenåring) en sjelden Airfix Su-27 byggesett under Southern Challenge. Men inni i esken så skjulte det seg en F-18... Etter at jeg produserte et sjokkert fjes (F-18 er jo tross alt sjokkerende stygt), og at vi begge to begynte å le så ble det virkelige Su-27 byggesettet funnet frem. En fin gest som jeg fortsatt husker, setter pris på og ler av.

 

Hvil i fred Jens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nils Mathisrud skrev (23 timer siden):

Det viser vel egentlig at dette forumet ikke lenger er veldig mye benyttet. Det har vært rikelig med kommentarer og kondolanser på andre modellbyggerfora, som seg hør og bør. Se f.eks. her:
https://www.facebook.com/groups/ipmsnorway
og her:

https://www.facebook.com/groups/848474938507986
 

Det har du rett i. men man kan alltids ta noen grep. Tross alt er dette det offisielle forumet for modellbyggere i Norge. Noe som også bør reflekteres ved slike anledninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anton Chumak skrev (7 timer siden):

Husker for mange år tilbake så overga han en irriterende tenåring (jeg er fortsatt irriterende, men ikke lenger en tenåring) en sjelden Airfix Su-27 byggesett under Southern Challenge. Men inni i esken så skjulte det seg en F-18... Etter at jeg produserte et sjokkert fjes (F-18 er jo tross alt sjokkerende stygt), og at vi begge to begynte å le så ble det virkelige Su-27 byggesettet funnet frem. En fin gest som jeg fortsatt husker, setter pris på og ler av.

 

Hvil i fred Jens.

 

Jens Håkon har nok ingen intensjoner om å hvile i "fred", slik jeg kjenner ham. Men å bidra til å oppklare forskjellen mellom F-18 og Su-27 vil nok tilfredstille ham der oppe... En ferdig Su-27-modell vil nok få ham til å smile der oppe mellom cumulus-skyene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jarl Ramsvik skrev (17 minutter siden):

Det har du rett i. men man kan alltids ta noen grep. Tross alt er dette det offisielle forumet for modellbyggere i Norge. Noe som også bør reflekteres ved slike anledninger.

 

Da kan du jo begynne med å ta disse grepene... 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrevet (endret)

De fleste som pleide å være på dette forumet, ser ut til å foretrekke Facebook-gruppa vår der nå, delvis på grunn av en del tekniske problemer som vi har hatt med forumet, men ikke alle medlemmene våre er på Facebook.  

 

Jeg ser at det er en del personer innom forumet her som aldri skriver noen innlegg.

 

Det eneste organet vårt som i utgangspunktet skal nå alle, er medlemsbladet Limtuben, som blir sendt ut på e-post til medlemmene. Vi har imidlertid registrert at ikke alle åpner Limtuben.

 

Vi må altså bruke flere plattformer for å nå ut til medlemmene våre. Tungvint, men slik er det.

 

Jens Håkon var en av dem som både var på dette forumet og på Facebook-gruppa vår.

 

 

 

 

Endret av Einar Sandvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.