Torgeir Eikeland Skrevet 16. oktober 2017 Skrevet 16. oktober 2017 Mens jeg venter på at Montex-maskene til Duck-en skal lande har jeg klasket sammen denne 109-eren nærmest i affekt. Den kommer fra denne eska, hvor det finnes en uendelighet av deilig plast, resin og ets. Jeg har kjøpt et sett overtrees også, så det er ennå to sett igjen i boksen . I stedet for en av de mange supre dekalmulighetene i eska har jeg tenkt å bygge denne nesten usannsynlig fine maskina. Profilen er tatt fra Verdens Mest Inspirerende bok. Jeg tenker å maskere og male 14-tallet, noe som gjøres enkelt blant annet ved at profiltegninga er i 1/48-skala. Genialt, ikke sant!? Jeg har eksperimentert litt med noen prøver fra Jensen Decals også, men maktet ikke å skjære rent nok. Du trenger hvit bakgrunn til det røde tallet osv. Derfor blir det maskering. Bjørnetrynet har jeg på et annet dekalark. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Tommy Myrland Skrevet 16. oktober 2017 Skrevet 16. oktober 2017 Hmf!... Klasket sammen lissom, tøft skjema er det ihvertfall. Er isbjørnhodet fra et aftermark dekalark? Å joda, det er særdeles genialt Siter
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 16. oktober 2017 Skrevet 16. oktober 2017 Kan du ikke bare få røde tall fra meg? Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter Skrevet 16. oktober 2017 Kan du ikke bare få røde tall fra meg? Fordi du ikke har disse i rett font og størrelse? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter Skrevet 16. oktober 2017 . Er isbjørnhodet fra et aftermark dekalark? Ja! Har to ulike faktisk. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Rune Haugen Skrevet 17. oktober 2017 Skrevet 17. oktober 2017 Pokker som du klasker sammen modeller for tida. Jeg klarer ikke henge med. Råtøft forbilde du har valgt deg, og det ser definitivt ut til at det har gått deg til hodet :-D Du er som vanlig gal som skal maskere og male tall. Har du noen formening om kamoskjemaet på vingene, eller kjører du standardskjema? Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 17. oktober 2017 Forfatter Skrevet 17. oktober 2017 Pokker som du klasker sammen modeller for tida. Jeg klarer ikke henge med. Råtøft forbilde du har valgt deg, og det ser definitivt ut til at det har gått deg til hodet :-D Du er som vanlig gal som skal maskere og male tall. Har du noen formening om kamoskjemaet på vingene, eller kjører du standardskjema? Det står i boka at disse modifiserte ørkenskjemaene stort sett var like da de ble levert i det Høye Nord. Derfor tenker jeg at jeg kopierer fra det jeg ser på bilder av andre ørkenmodifikasjoner, med RLM 70 dandert oppå RLM 79 Siter
Rune Haugen Skrevet 17. oktober 2017 Skrevet 17. oktober 2017 Det høres ut som en grei tilnærming. NAI is happy Siter
Einar Sandvik Skrevet 17. oktober 2017 Skrevet 17. oktober 2017 Ørkenkamo med europeisk kamo over er tøft. Jeg har hatt et lignende prosjekt liggende til modning sjøl i lang tid. Jeg har tro på at du ror i land dette med bravur. Einar S PS: Gratulerer med ny avatar! Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter Skrevet 31. oktober 2017 Basic ørkenfarger. Nå skal jeg tulle og herje litt med rlm 76, 71 og 75. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Rune Haugen Skrevet 31. oktober 2017 Skrevet 31. oktober 2017 Lekker ørkenkamojobb. Det blir knalltøft med flere RLM-farger oppå der igjen Siter
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 31. oktober 2017 Skrevet 31. oktober 2017 Hvis det er sommer kan du helt sikkert hive på ørkenfilteret på kompressorinntaket også - så blir den enda mer spesiell. K Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter Skrevet 31. oktober 2017 Har du sett noen bilder av F-4 i nord med ørkenfilteret på? Jeg har bare sett er par G-1/G-2 med dette. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Kyrre Ingebrethsen Skrevet 31. oktober 2017 Skrevet 31. oktober 2017 Har du sett noen bilder av F-4 i nord med ørkenfilteret på? Jeg har bare sett er par G-1/G-2 med dette. Hmm. Var temmelig sikker på det. Nå ble jeg vel usikker. Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 31. oktober 2017 Forfatter Skrevet 31. oktober 2017 Har du sett noen bilder av F-4 i nord med ørkenfilteret på? Jeg har bare sett er par G-1/G-2 med dette. Hmm. Var temmelig sikker på det. Nå ble jeg vel usikker. Denne har i alle fall det ekstra feite inntaket som passer til ørkenfilteret. Jeg var ikke klar over forskjellen før jeg så at Eduard hadde to ulike inntak i settet. Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 1. november 2017 Forfatter Skrevet 1. november 2017 Dies wird spannend! Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 1. november 2017 Forfatter Skrevet 1. november 2017 Joda. Tanken her er at dette har vært en av de få (?) 109 F-4 med Sandgelb trukket helt ned langs skroget. Når det ble klart at disse ikke trengtes i Afrika ble de iflg Åkra/Brekken-boka sendt til de-tropikalisering i Anklam nær Leipzig. Denne har fått RLM 76 opp langs halve skroget foruten de sedvanlige mørkegrønne feltene. Så har den fått stammkennzeichen på og blitt sendt til Gokk. Der har man lakka over Stkz med Rlm 75 og påført hjemlige koder. På enkelte (mange?) av disse maskinene ser vi dog at Stammkennzeichen forblir påmalt på undersida, så kanskje jeg skal finne på en kul bokstavcombo? Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Rune Haugen Skrevet 2. november 2017 Skrevet 2. november 2017 Kult Litt rufsete overgang mellom sandgul og blå på skroget. Er kanskje sånn det var på forbildet? Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 3. november 2017 Forfatter Skrevet 3. november 2017 Kult Litt rufsete overgang mellom sandgul og blå på skroget. Er kanskje sånn det var på forbildet? Jo. Den var litt rufsete, men det kan hende det er litt i overkant på modellen. Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 5. november 2017 Forfatter Skrevet 5. november 2017 Diverse strafferunder senere, for å rydde opp i røffe kanter og hjørner. Det hjalp seg en del med merkinger. Syntes det var passe schtøgt med RLM 75 på ørkenfarger. Takk til Hauptbahnhof for røde tall som var vanskelige å legge på. Nå må jeg finne ut hvor mye stensiler det var på dette her. Sent from my iPhone using Tapatalk Siter
Jørgen Tangerud Skrevet 5. november 2017 Skrevet 5. november 2017 Bra som vanlig, men må si jeg syns fargeskjemaet er noe av det styggeste jeg har sett Siter
Torgeir Eikeland Skrevet 6. november 2017 Forfatter Skrevet 6. november 2017 Bra som vanlig, men må si jeg syns fargeskjemaet er noe av det styggeste jeg har sett Makan. Nå skjønner jeg åssen Jørgen har det når jeg kaller bilen hans stygg. Siter
Kamran Karimi Skrevet 6. november 2017 Skrevet 6. november 2017 Tøff camo, kult med noe som ikke ligner på en makrell. Blir kult å se den ferdig. Vil du dele navnet på denne inspirerende boka du har? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.