Gå til innhold
  • Bli medlem

Donald-fly - F9F-3 i 1/48


Anbefalte innlegg

Lettere inspirert etter SC har jeg i dag kastet meg over mitt lenge påtenkte bidrag til kattebyggegruppen. Den fornærmede er denne gang Trumpeters sin utgave av nevnte fly.

Pant(h)er er jo gangbart som kattedyr så da erklærer jeg meg i gang.

 

Det har så langt for det meste blitt cockpit-bygging, og litt you tube titting. Måtte jo la meg inspirere litt så fant noen klipp av den store klassikeren The Bridges at Toko-Ri (her er ett av dem:

)

 

Å ja, bilder ja - her er ett:

 

SAM_0435.jpg

 

Fortsettelse vil følge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kult det bildet, tipper det må ha føltes rimelig skamfullt.

Det er noen år siden jeg så filmen selv, men gøy med en oppfrisking - egentlig virker den bedre sånn rent flymessig enn jeg fryktet.

 

Settet i seg selv virker helt ok, har såvidt plundret litt med Trumpeter-sett tidligere (en 1/32 Corsair som stadig befinner seg i påbegynt, men aldri fullført, tilstand).

Det jeg selvsagt lurer på er hvilke typer setebelter man kan bruke her, cockpiten vil se noe tam ut uten.

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En viss progresjon:

 

Litt 'pit før sammenklasking:

SAM_0438.jpg

 

SAM_0439.jpg

 

Og her er skroget sammensatt:

SAM_0446.jpg

 

Når det gjelder fargeskjemaet så stusser jeg litt, har tenkt å bare bruke medfølgende dekaler. I følge Trumpeter skal da flyet ha hvite vingeforkanter - mens alle bilder jeg ser viser metallfarge. Noen som har peiling? Mulig jeg går til anskaffelse av andre dekaler uansett, synes egentlig at det er tøffest der innerste partiet på vingene er metall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tips. Kjekt å vite at Trumpeter-instrukser ikke er holdbare. Blue tail fly var veldig fin, men har en sterk dragning mot en mer hel-blå versjon. Har funnet noen dekal-greier jeg kanskje skal bestille. Leste nettopp at -2 og -3 versjonene er identiske på utsiden, det er bare motoren som skiller, noe som gjør det atskillig lettere å finne dekaler.

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Gjest Espen Andreas Hoff

Et halvt år siden noe skjedde sist med Pantheren, regner med du har kommet litt lenger med den nå?

Tigerstormesteren

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklageligvis har intet skjedd med Donald-flyet siden sist jeg postet noe i denne tråden. Fysisk altså. Mentalt har det skjedd litt av hvert. Altså har jeg flere ganger tenkt på at det kan være greit å gjøre det ferdig. Men prioritet på flyfronten er det nok P-40en som har. Ikke at det har skjedd så mye der heller. Mellom disse byggene er det også en påbegynt foto-spit. Akkurat nå er det maling av en rimelig schwær Conan-figur som prioriteres.

 

Det er så mangt man kan tynes og krenkes for på årets Skala at det vanskelig vil kunne unngås. Men jeg har en slags plan om å komme i mål. Eller jeg har i hvert fall tenkt på muligheten av å komme i mål.

 

Selvsagt vil slike påminnelser som denne være et helt greit spark i bakenden, og vil kunne bidra til at ting blir gjort. Også fysisk.

 

:thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.