Gå til innhold
  • Bli medlem

Gruppebygg "1946"


Anbefalte innlegg

.. så blir det ikke opprettet noen egen form for underforum til gruppebygget, før det er minst 10 stk påbegynte modeller, med bilder og egen tråd.

 

Da er det bare å lage en egen tråd med evnt. biler o.l eller evnt. tanker (hvis det er noe dere skal scratche så blir det kanskje litt vanskeligere) på hva dere ønsker å lage :)

 

Og mine to første er Trumpeters E-10/E-25 Entwicklungsfahrzeuge:

 

trumpeter00385reviewlp_1.jpg

 

Som det står skrevet: "The German E -10 tank designed toward the end of World War 2 and was an attempt by the Germans to simplify both the design and production methods of their “light” tank destroyers. It was intended to replace the “Hetzer” and was really intended to be a heavily armed reconnaissance vehicle as opposed to a tank destroyer.  It remains to be seen how successful this vehicle might have been against the likes of a Centurion or T-44 or indeed an IS-3. The design was to use many of the parts intended for all the proposed “E-series” of designs and was another ‘paper–project’ that never saw the light of day."

 

Litt mer info om E-10 kan leses her: http://fingolfen.tripod.com/eseries/e10.html

 

**

 

Videre har jeg fått arvet en delvis bygd E-25 som jeg også kommer til å gjøre ferdig.

 

Litt info om historien til E-25 finnes her: http://fingolfen.tripod.com/eseries/e25.html

 

e25-1.jpg

 

 

Begge vil få "moro camo" ala "1946 og senere" på seg.  ..oh the joy to not conform to RLM codes :)

 

Og så har jeg en E-100 Jagdpanzer.. og.. og..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.