Edward H. Valholm Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Hei godtfolk! Jeg ønsker å sende ut en føling til dere om det interesse til et nytt gruppebygg. Denne gangen er temaet "1946". Her er da altså bakgrunnen at WWII forsetter inn 1946 og frem til i dag. Tanken bak er at alt som er av det som kalles papir-panser, papir-fly eller fly, båt eller panser som det ble laget kun en av, men som ikke ble noe mer av. Heri vil da også mer sci-fi lignende ting som kommer vandrende på to eller fler bein.. Om det er scratchbygget, eller satt sammen av ditt og datt er også lovlig. Gruppebygget er derfor åpent for alle slags modeller. Panser, fly, diorama, vignett, båt, sykkel.. you name it.. For de av dere som så Lucas foredrag på SKALA så kan dere garantert finne litt inspirasjon der. Klarer vi å få ferdig 10 modeller til SKALA 2015 vanker det en premie for de tre beste.. Høres dette interessant ut? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Regner med å bli med, ett eller annet E fra Trumpeter tipper jeg. Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Bognerud Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Er med Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted March 20, 2014 Author Share Posted March 20, 2014 Hehe, regnet med at dere to ville bli med ja - Da er vi tre.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Bra forslag! Her blir det byggeglede og snodige farkomster både til luft og til vanns og på/under bakken.. litt fritt i forhold til referanser. Her må jeg finne på noe... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted March 20, 2014 Author Share Posted March 20, 2014 Andre, jeg regner med at det vil komme noe spennede fra deg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Anbefaler å søke på spillet Fallout for å få inspirasjon Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Aiai, det perfekte gruppebygg i mine øyne, whatif, luft46, japanske kreasjoner i fleng Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Høres lovende ut! Kan ikke love at jeg kommer til å delta, men særlig litt sci-fi-vri høres noe forlokkende ut... SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted March 20, 2014 Author Share Posted March 20, 2014 Åh kom igjen a Stein Atle.. Ta en tur over til den mørke siden.. vi har kaffe! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bjørnar Norås Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Klarer vi å få ferdig 10 modeller til SKALA 2014 vanker det en premie for de tre beste.. Du mener vel SKALA 2015, Edward? Bjørnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 20, 2014 Share Posted March 20, 2014 Hehe - jeg lever allerde i skyggene Har vært litt fristet til å bygge noe sånn derre machinen krieger-greier... Men har ikke noe i hus. SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Bjørnar: jepp, er 2015 (rettet nå..) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 SAS: prøv å lage noe selv - Alt er jo mer eller mindre "lov" her.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Tangerud Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Må det være dokumentert? Eller kan man feks lage en twin 190? Sent from my GT-I9505 using Tapatalk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Må det være dokumentert? Tror det blir godt dokumentert ved at du skriver på konkurranseregistreringen: "Denne modellen er en what if/1946-modell". Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Jepp, Kyrre gav svaret Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Henriksen Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Dere får unskylde min uvitenhet, men hva er et gruppebygg, og hvordan fungere det? Mvh. Tom H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Bognerud Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Gruppebygg er felles bygging over nettet på et tema som er satt, minst 10 deltagere og modellene havner i samme tråd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted March 21, 2014 Author Share Posted March 21, 2014 Et gruppebygg er som ordet sier. Man er en gruppe av byggere som bygger modeller innenfor et tema (f.eks norske F-16 fly). Vanligvis er byggetiden en innenfor en kort eller lengre tidsperiode og en forklaring/regler for hva som gjelder for selve gruppebygget. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Gruppebygg er felles bygging over nettet på et tema som er satt, minst 10 deltagere og modellene havner i samme tråd. Som Stian nevner her, så blir det ikke opprettet noen egen form for underforum til gruppebygget, før det er minst 10 stk påbegynte modeller, med bilder og egen tråd. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Selv jeg synes dette virker litt fristende å bli med på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anton Chumak Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Selv jeg synes dette virker litt fristende å bli med på. Du har hatt god trening i what-if med He-115. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Referanseterrorisme vil faa daarlige kaar med et slikt tema:) Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 21, 2014 Share Posted March 21, 2014 Selv jeg synes dette virker litt fristende å bli med på. Du har hatt god trening i what-if med He-115. Høhøhø Forøvrig - dersom man er panzerskalle og bygger "papir-panser" kan man da kalles pappskalle? SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts