Roar Stensrud Posted May 12, 2011 Share Posted May 12, 2011 Skala 2012 avholdes i Letohallen 17. og 18. mars 2012. BOOKING: Hotellpriser: • Kr 945,- per døgn i enkeltrom inkl. frokost • Kr 1095,- per døgn i dobbeltrom inkl. frokost Ved direkte hotellbooking er det viktig at man oppgir at man skal på IPMS arrangement. Bestillinger på rom gjøres på tlf. 63 95 91 00 / resepsjon@letohallen.no Fra Letohallens hjemmeside: http://www.letohallen.no/kalender/ipms-skala-landsutstilling-article128-113.html Program for SKALA 2012 Lørdag • 1000: Dørene åpnes. Modellinnlevering starter. • 1300: Modellinnlevering avsluttes. • 1300-1400: Alexander Glass: Natural Metal Finishes. • 1400-1445: Dommermøte. • 1500-1600: Sverre Melleby: Figursculpting. • 1600-?: Bedømming. Konkurranselokalet stenges i.f.m. bedømmingen.* • 1800: Lokalet stenges for publikum. Buffet for IPMS-medlemmer og gjester. • 2000: Samling i Søylesalen. Utdeling av spesialpriser. *Hvis mye publikum, kan det vurderes å holde konkurranselokalet åpent for publikum under bedømmingen. Utstillingen er uansett stengt for konkurransedeltakere mens bedømming pågår. Søndag • 1000: Dørene åpner. • 1030-1130: Alexander Glass: Wood Finishes. • 1200-1330: Sverre Melleby: Figurmaling. • 1330: Årsmøte. Alle oppfordres til å delta. • 1500: Premieutdeling. • 1700: Lokalet stenger. Endringer i programmet kan forekomme dersom forholdene tilsier det. BESPISNING OG SERVERING PÅ SKALA Dette blir akkurat som i fjor. Varmrettsbuffet. Kr. 195,- bestilles i resepsjonen. Akkurat hva det består av vet jeg ikke. Det har blitt oppgitt "to kjøttretter og en fiskerett". Ellers blir det servering nede i hallen slik som i fjor. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Stråhle Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Hej på er modellkollegor! Av en slump såg vi i IPMS Stockholm på Er hemsida att ni har för avsikt att arrangera Scala 2012 17-18/3 2012. Vi finner det underligt att ni väljer att ha Er tillställning exakt samma datum som ModellExpo 08-Open 2012! Vi aviserade detta datum när vi hade prisutdelning under ModellExpo 08-Open 2011, 13-14/3 2011. Ert agerande i datumplacering är mycket olyckligt och gagnar ingen då det splittrar krafterna för tävlingsdeltagare och besökare. Det är illa nog att lägga evenemang på varandra förljande helger, men att lägga på samma helg är att nästan betrakta som sabotage och illvilja! Med dagens snabba kommunikationer finns det ingen anledning till att inte ha vänligheten och anständigheten att kommunicera med andra som arbetar med samma typ av evenemang så sådana här situationer uppstår. Kan någon från Er Evenemangskommité kontakta mig i denna fråga snarast?!? mats009@gmail.com +46-70-7226615 Mats Stråhle Ordförande IPMS Stockholm Arrangör av ModellExpo 08-Open 2012 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted September 23, 2011 Author Share Posted September 23, 2011 For svar se: http://www.ipmsnorge.org/forum/index.php?topic=12520.0 R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Smallsize Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Dette var rimelig drøye påstander fra hr Stråle og IPMS STOCKHOLM, Jeg tror det ville vere klokt å unngå påstander om Sabotage,osv.hvis man ønsker seg et sammarbeid i fremtiden. Det er faktisk ikke slik at vi som Arrangerer/Finnansierer dette ikke altid kan forholde seg til IPMS STOCKHOLM sin agenda. Lars Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted September 23, 2011 Share Posted September 23, 2011 Takt og tone folkens Roy Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Atle Eriksen Posted September 28, 2011 Share Posted September 28, 2011 Det är illa nog att lägga evenemang på varandra förljande helger, men att lägga på samma helg är att nästan betrakta som sabotage och illvilja! Det er vel å ta i Mats. Dette er ikke verdens undergang. Det er visst ikke før i desember På den annen side ser jeg poenget ditt, men det er nok vi som taper her, siden det er flere svensker på vår utstilling enn det er nordmenn på deres Uansett, hva folk velger må bli opp til vær enkelt. Jeg, personlig, går jo glipp av CCM som for meg er høydepunktet i Stockholm. LYkke til med Expo, Mats, så sees vi kanskje i 2013. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted January 7, 2012 Share Posted January 7, 2012 Var inne på kalenderen til Letohallen og kikket, men det sto ingenting om Skala 2012 Tenkte at jeg snart skulle bestille rom, er det gjort noen spesial avtale ang pris i år? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Olav Lund Posted January 24, 2012 Share Posted January 24, 2012 Ser at det avholdes Brukt & samlermesse i Letohallen 17-18 mars, Skala er ikke nevnt.... Har Ipms vært i kontakt med hotellet og evnt fått reservert hotellrom? Kan nok med 2 arrangement bli mange gjester på hotellet denne helgen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted January 24, 2012 Author Share Posted January 24, 2012 Vi har samme avtale som i fjor. Og det forutsetter selvsagt at hotellet har sørget for ledig kapasitet. Vi var klar over samlermessen allerede da vi booket for i år like etter SKALA i fjor og anså i grunn det andre arrangementet som en fordel (lukter litt felles gener her...). Ifølge hotellet belaster ikke samlemessen vanligvis hotellet med mange overnattinger. Lite langveisfarende. Det var faktisk andre helger som vi ble anbefalt å unngå nettopp med tanke på overnattingskapasitet. Men jeg synes jo vi bør nevnes på Letohallens hjemmeside. Skal ta tak i det. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted January 25, 2012 Author Share Posted January 25, 2012 BOOKING: Hotellpriser: • Kr 945,- per døgn i enkeltrom inkl. frokost • Kr 1095,- per døgn i dobbeltrom inkl. frokost Ved direkte hotellbooking er det viktig at man oppgir at man skal på IPMS arrangement. Bestillinger på rom gjøres på tlf. 63 95 91 00 / resepsjon@letohallen.no Fra Letohallens hjemmeside: http://www.letohallen.no/kalender/ipms-skala-landsutstilling-article128-113.html R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted January 25, 2012 Share Posted January 25, 2012 Til info.. Booket akkurat hotellrom over telefon og pris jeg fikk var 845.- for enkeltrom.. Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted January 25, 2012 Author Share Posted January 25, 2012 Til info.. Booket akkurat hotellrom over telefon og pris jeg fikk var 845.- for enkeltrom.. Ed Det var vel det samme som skjedde i fjor. Er vel ingen grunn til å klage på det... R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Roar, Var kanskje litt rask denne gangen.. I fjor bestilte jeg via web og fikk 845.- MEN, i år ringte jeg opp og bestilte. Fikk rom for 845.- (så bra.. trodde jeg) Så begynte det.. Fikk bekreftelse i dag. I bekreftelsen var det feil dato.. Sendte epost og sa at dato var feil. Fikk beskjed om at de hadde sendt meg min forrige bestillingsbekreftelse (!?), fikk ny bekreftelse og da var prisen på kr. 945.- Sendte epost og bemerket prisen.. (Er ikke gnien, så jeg klarer de ekstra 100 kronene, det var bare det at jeg hadde fått pris på 845.-) Fikk melding om at "jo, under dette arrangementet er prisen 945.-, ikke 845.- som det står på online-bookingen deres.. Sånt får meg til å bli litt irritert.. Ikke på grunn av de hundre kronene, bare det at jeg føler det blir litt feil. Men er ikke sur.. Bare litt irritert Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted January 26, 2012 Author Share Posted January 26, 2012 Synd det skulle bli så mye styr med det, da. Men prisen vi har i kontrakten for enkeltrom er 945,-. Trodde dette var vanlig pris på enkeltrom, jeg. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Tydeligvis ikke.. Har ingen aning hvorfor de opererer med en høyere pris for deltakere på et arrangemang på deres hotell? Det normale hadde vel vært det motsatte?? Anyhoo.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Det skulle ikke forundre meg at leieprisen for hallen er lavere enn vanlig siden de regner med å selge en god del rom til en litt høyere pris enn vanlig. Om så er tilfelle synes jeg det er veldig greit. Om de har priset begge deler opp er det ikke fullt så greit. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted January 26, 2012 Author Share Posted January 26, 2012 Så lenge vi fyller 50 rom, så betaler vi IKKE leie for hallen. Så hotellprisen er nok end el av den dealen. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 I jobbforbindelse sjekket jeg priser på diverse hoteller i Oslo-området i dag. Aktiviteter på hotellene beregnes pr. deltager selv om det er uten hverken kost eller losji, og prisene ligger da på fra 400,- pr.pers. I mitt tilfelle koster da et 1 dags arbeidsseminar fra 8 til 16 med 25 deltagere på f.eks. Arena i Lillestrøm 10.000,- bare for lokalet + eventuelle ønsker om lunch for å holde dagen ut. Jeg kjenner ikke avtalen, og vet ikke hva vi måtte ha betalt for hallen uten avtale om rom. Men mest trolig har de sikret seg 5000,- i leie for hallen. Uansett hvordan de velger å ta seg betalt for det, så tror jeg det er utrolig gunstig for en hel helg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted January 26, 2012 Share Posted January 26, 2012 Jeg er overbevist. Slik det blir fremlagt mht. halleie og hotellrom er jeg glad for å kunne betale 100 kr. ekstra hvis dette gavner foreningen til slutt.. Ed Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted February 2, 2012 Share Posted February 2, 2012 Lurer på om jeg skal gjøre ett lite comeback på Skala jeg:) Har liksom fått litt gnisten tilbake:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magne Stenkløv Posted February 4, 2012 Share Posted February 4, 2012 Fant ikke bedre tråd enn dette til mitt spørsmål; ifjor var det en gjeng som hadde satt opp en Lego-togbane med tilbehør på Skala. Kommer de i år? Kjekt å vite i forhold til om jeg får til en dagstur og kan ta med poden på tre og et halvt som har togdilla og vil bli stor i øya av det opplegget som var satt opp i fjor. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted February 13, 2012 Author Share Posted February 13, 2012 Har ikke fått noen henvendelse fra Brikkelauget i år, nei. Sant å si har vi ikke tenkt noe over akkurat denne gjengen i år. Vi føler vel at det var litt på siden av det vi driver, med. Skjønt, de driver jo med plast de også, men uten så mye lim... Og det er jo moro for unga. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Magne Stenkløv Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 en smule på siden av det vi driver med ja, men kjekt å vite at de ikke kommer i forhold til vurderingene om poden skal få en tur den lørdagen han også. takk for tilbakemelding! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted February 13, 2012 Share Posted February 13, 2012 Hvis poden er drøyt 3 så er han vel fortsatt litt i yngste laget for alternativet i år. Oslo Miniatyrspillklubb får et par bord å boltre seg på. Regner med at de kommer til å både vise og innvitere til spill. Det er jo litt mer i vår gate, med plast, lim og maling. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Stensrud Posted March 1, 2012 Author Share Posted March 1, 2012 BESPISNING OG SERVERING PÅ SKALA Dette blir akkurat som i fjor. Varmrettsbuffet. Kr. 195,- bestilles i resepsjonen. Akkurat hva det består av vet jeg ikke. Det har blitt oppgitt "to kjøttretter og en fiskerett". Ellers blir det servering nede i hallen slik som i fjor. R. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts