Gå til innhold
  • Bli medlem

Carro Veloce - FERDIG


Anbefalte innlegg

...Som visstnok betyr rask tænks...

 

CV1.jpg

 

Det blir i alle fall mitt forsøk på å få noe vettugt til Pasta-SIG'en. Denne her tror jeg heller ikke man trenger mye til boksåpner for å åpne. En Boys ATR burde holde i massevis.

 

Uansett, det viste seg at dævelskapen hadde interiør... :o Og det må jo bli noe av et knøttlite interiør. Gølvet er i alle fall banket ut av en masse utstansingspinner. Jeg vurderte å drite i hele interiøret da det nok ikke er stort som kommer til å synes til slutt, men det gir jo litt byggeøvelse, da.

 

CV2.jpg

CV3.jpg

 

Denne kassa her går jeg ut ifra at må være en espressomaskin siden den har opptil flere kranliknende dingser tilkoblet... :shifty:

 

Vi får nå se hvor dette bærer.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk gjort litt mer på støvsuger'n i går kveld og planlegger å fortsette i dag. Mulig det dukker opp noen prograsjonsbilder i løpet av kvelden. Detaljene og passformen er faktisk fryktelig bra så langt. En av detaljene greide jeg selvsagt å miste, da. Det var en sånn fryktelig liten dritt-dings som skulle sitte nederst på girkassa. Den forsvant jo på dørken under avskjæring og jeg ned på alle fire for å lete på et bøssete gulv. En liten stund etter slo det meg imidlertid: Det er jo absolutt ingen som kommer til å se at denne mangler på det ferdige resultatet. Så den kan bare ligge der den gjør så slipper jeg å kaste bort mer verdifull byggetid på å lete.

 

Tommy: takk for dekaltips. Vurderte det kjapt, men kom fram til at jeg nøyer meg med det som følger med. Er et fargeskjema med ørkengul og noe brune flekker. Det får duge.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble gjort litt i kveld også.

 

CV4.jpg

 

Både girkasse og motor er jo nesten egne byggesett på denne lille tassen. og jeg er fremdeles overbevist om at det er en espressomaskin er bak vognføreren. Bare sjekk plasseringen til kranene i forhold til der skytteren kommer til å sitte. Han trenger jo bare å snu hodet og åpne kjeften. ;D Det frister å lage en liten De Longhi-logo. :shifty:

 

...Mulig det er Vino på en av kranene også...

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du aner ikke hvor mye småtteri som fremdeles skal på motoren. Så det gjenstår jo å se hvor bra det blir til slutt. Jeg har i alle fall tenkt å male og være motorrommet og interiøret. Om ikke annet så for å vise hvordan det blir seende ut her og øve litt på denslags.

 

Nå er jeg dessverre på jobb fram til kl. 07 og skal være det fra 19-07 t.o.m mandag, så det blir nok ikke gjort stort i helgen. :( Får bare tid til å titte litt innom forumet fra tid til annen uten å engasjere meg noe særlig.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Blir ikke så mye byggetid eller forumtid på deg i helgen heller da. Vi kommer sterkere tilbake. :thumb:

 

R. :)

 

...sa han kjekt i april... :(

 

Vel, det har jo ennå ikke gått et år og noe har jo skjedd i det siste. ;) Ikke knallgode bilder, men det gir jo et inntrykk. Med så store luker som denne har så tror jeg nok noe blir å se til slutt også.

 

CV6.jpg

CV5.jpg

CV7.jpg

 

En del meget kraftig slitasje i toppsekjonene og inne i hyllene, men jeg tror det kan passe ettersom hyllene vanligvis innholder ammobokser og de andre svært slitte områdene ser ut til å være akkurat der mannskapet ville tråkket for å komme ned i vogna.

 

Ellers må det ha vært litt av noen pygmeer som bemannet disse vognene. Blikkboksen er på størrelse med en Willy's jeep...

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wOOt

 

Det interiøret har du bare fått så sinnsykt bra til :thumb:

 

Væring og tæring ser helt overbevisende og "riktig" ut i mine øyne. De Longhi-logoen lar vente på seg ser jeg. Mulig de hyllene er til å oppbevare kaffe i? Nei ærlig talt, som stor fan av små, merkelige ørkenkjøretøyer er jeg storveis begeistret.

 

Dessuten er det godt å se deg bygge noe igjen, dine bygg er en fryd å skue...

 

:)

SAS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hyggelig at dere liker hva dere ser. Og jeg håper noe av det blir synlig på den ferdige modellen. Har tenkt å kjøre åpne luker, men det spenner litt beina under originalplanen, nemlig å vise vogne sammen med (noe så uvanlig som) italienere på fremmarsj. Litt fjollete å dra i krigen med alle luker på vidt gap... :D

 

Vi får se hvordan det blir til slutt. Ambisjonen er selvsagt å bli ferdig til SKALA siden jeg nå engang har begynt å poste tråden i dette gruppebygget. Får bare håpe resten ikke blir en dundrende fiasko, da. :pinch: Jeg bygget jo en M8 Greyhound for noen år siden som jeg ble ganske fornøyd med interiøret på. Resten ble imidlertid ganske døllt synes jeg. :( (Vurderer å freshe den opp litt).

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.