Marius Moe Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 Startet på en GMC Syclone i høst fordi jeg fikk skade på sportside`n. Bygger rett ut av esken. Har lett etter 1:24 båt til Tiril i høst og kom over en Custom Silverado med vannskuter. Synes denne var så kul at jeg ikke klarte å la være å begynne på den heller. Tiril har bygget og grunnet vannskuteren så den er klar til lakkering.Hun skal ha den på et diorama. Så får vi se om begge blir ferdige til Scala. Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted January 24, 2011 Share Posted January 24, 2011 To tøffe pickuper det der, husker jeg drømte om å ha en sånn Syclone. jeg har etter utgivelsen til den nederste, men der følger ikke skuteren og den kromma custom grillen med. Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted January 25, 2011 Share Posted January 25, 2011 GMC Cyclone er jo en heftig bil, skal den bli svart? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted January 25, 2011 Author Share Posted January 25, 2011 Ja, den blir sort,er usikker på int. Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Understell klar for lakkering på begge, et strøk primer på syclone, og Silverado klar for primer. Fant noen andre hjul til Silverado`en og en stor "hekkspoiler" ( aner ikke hva den kommer fra ,men lå sammen med div deler jeg kjøpte av mr. Bugrace -Tor Henning). Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Broch Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Tøffe hjul på Silveradoen Marius Ligger bra langs bakken og spoileren gjorde seg godt! Har du tenkt å legge lokk over planet, eller ha det åpent? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 Blir bra disse her Marius Med litt racingpreget lakk kunne den Silverado'en blitt skikkelig tøff, kanskje litt sjakkbrettmønster på skrått over ene hjørnet bak Syclone er og blir en moderne muskelbilklassiker og må jo bli riktig, spesielt svart Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Det blir lokk på Syclone,men det følger ikke med på Silverado`en så den blir open. Silverado`en får en sort stripe fra bakskjermen over spoileren og ned på den andre siden. Inspirert av Dodge ram pickup`en til eieren av bilextra i Lillestrøm. Skal handle lakk på mandag. Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted January 29, 2011 Author Share Posted January 29, 2011 Dodge Ram Dytona , skal det være. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Høiby Posted January 29, 2011 Share Posted January 29, 2011 syclone var en rå pickup,men den har vel hatt en del problemer med motorhavari mener jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted February 7, 2011 Author Share Posted February 7, 2011 Har fått jobbet litt i kveld med begge 2. Sort met lakk på syclonen (får klarlakk i morgen). X-18 på undrestellet. Har grunnet 3 strøk med Zero paint primer,og er klar for sliping og lakk i morgen.Orange met. x-18 på understellet her også. marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Ser bra ut dette her, personling synes jeg Syclonen er tøffest Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andreas Broch Posted February 8, 2011 Share Posted February 8, 2011 Tror Silveradoen kommer til å bli rå i orange Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted February 10, 2011 Author Share Posted February 10, 2011 Her kommer en liten bildeoppdatering etter de to siste kvelders lakkering. Som primer bruker jeg Zero og Alclad, det fungerer utmerket ,sitter som bare det, maskerer hele bilen med Tamiya tape før lakkering. Silveradoen har fått metallik lakkerte lister. Maskeringen er før klar lakken. Synes ikke orangefargen kommer så godt frem på bildene. Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Silveradoen er min favoritt her, selvom jeg ikke er helt sikker på fargevalget... Men jeg liker godt at du har lakkert spoileren på den måten du har gjort Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted February 10, 2011 Author Share Posted February 10, 2011 Liker også silveradoen best selv, fargen kom som sagt ikke så bra ut på bildene, ser veldig rød ut,men jeg synes den ble helt kall. marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted February 10, 2011 Share Posted February 10, 2011 Tøft det der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nadir Kazimi Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Tøft håper du tar disse med på neste møtte Marius Nadir. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trygve Jeppestøl Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Jeg liker beggo to. Hekkspoileren på Silveradoen er kanskje litt i veien når du skal laste, men sikkert fin å stroppe i Syclonen ser mer ut som en boks enn det jeg kunne huske, men tøff er den likevel. Fargevalgene på begge bilene synes jeg er bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 silveradoen så blank og fin ut. bruker du airbrush Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted February 11, 2011 Author Share Posted February 11, 2011 silveradoen så blank og fin ut. bruker du airbrush Ja, jeg bruker airbrush og Zikkens/lesonal billakk (base + klarlakk). Må bare tynnes mer enn etter oppskriften. Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted February 11, 2011 Share Posted February 11, 2011 Blir vanlig finish ser jeg Per Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted February 11, 2011 Author Share Posted February 11, 2011 Blir vanlig finish ser jeg Per Erik Yes . Jeg liker blanke biler. Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 silveradoen så blank og fin ut. bruker du airbrush Ja, jeg bruker airbrush og Zikkens/lesonal billakk (base + klarlakk). Må bare tynnes mer enn etter oppskriften. Marius Takk, skal kjøpe airbrush og da er det morro og hvite hva folk bruker av lakk også. Hvilken type airbrush bruker du? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted February 14, 2011 Share Posted February 14, 2011 Den Silverado'n ser ut til å bli lekker Noen feite hjul no så er det meste gjort Syclone'n er akkurat like firkantet som jeg husker den fra den gang jeg studerte den på nært hold. Fine eksemplarer dette Marius Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts