Gå til innhold
  • Bli medlem

2 stk Pickup (Begge Ferdige)


Marius Moe

Anbefalte innlegg

silveradoen så blank og fin ut. :thumb: bruker du airbrush

 

 

Ja, jeg bruker airbrush og Zikkens/lesonal billakk (base + klarlakk). Må bare tynnes mer enn etter oppskriften.

 

Marius

 

Takk, skal kjøpe airbrush og da er det morro og hvite hva folk bruker av lakk også. Hvilken type airbrush bruker du?

 

 

 

Jeg har en Hansa aero-pro 351 sprøyte(tror det er 0.25 dyse) fra ca 1996 og 2 stk Sparmax (en med 0.2 dyse "finarbeid" og alclad2 og en med 0.35 dyse for karosseri) kjøpt sist sommer. Alle er kjøpt på Hobbyland strømmen.

Har hatt en del problemer med at billakken ødelegger plasten(den får en overflate som ser ut som sandpapir etter ca 5-10 min),men nå bruker jeg 3 strøk med enten Tamiya spray primer eller Zero-paints primer for air-brush og sliper med 1200-1500-2000 papir før lakken legges på.

Kjøper lakken på Bilxtra i Lillestrøm de blander 100g(ca 1 dl) lakk til meg i "alle" farger. Jeg bruker 2K klarlakk i sprøyta. Ikke noe problem,bare rense sprøyta med en gang etter bruk.

 

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Tøft  :thumb: håper du tar disse med på neste møtte Marius  ;)

 

Nadir.

 

 

Snart ferdig ,bare litt småplukk igjen. Tar det i morgen,så blir den ferdig til møte på tirsdag.

009-2.jpg

Prøvde å gøre en liten "knallfarge-kombinasjon" på interiøret på silveradoen som skulle passe til bilfargen.

 

014.jpg

Snart ferdig

 

Marius

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med fullført :thumb: Ser ut som et strålende resultat på begge der og om jeg ikke tar feil er vel du den som har produsert mest til dette gruppebygget. Klar for et nytt et etter skala da?

Oddbjørn og jeg har lenge snakket om Transporter gruppebygg, fikk jo selv min fjerde VW T3 i posten forleden dag så kanskje en skal starte noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.