Gå til innhold
  • Bli medlem

Eksnorsk finsk Curtiss Hawk 75A


Einar Sandvik

Anbefalte innlegg

  • Svar 87
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Så ble teipen fjerna. Resultatet ble ikke så verst. De lyse flatene i den svarte undersideflata er lysrefleks.

 

Dette bør kanskje dekkes med et lag Johnson før jeg tar sjansen på å teipe oppå? Det gikk imidlertid bra med teip oppå den svarte Xtracrylixen, så kanskje går det bra likevel. Limsida på teipen fikk sjølsagt behandling med pannetrykking før bruk.

 

Malinga får i alle fall lov til å tørke minst et døgn først.

5acf72320acbb_14_11.10_Frste_maling_av_hawk_004_web.jpg.6546e1b6381c6721cdf4e6d37ddf83bf.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Einar, det er helt korrekt.  Dette er to små stenger på innsiden av glasset.

 

Du har bra fremgang på prosjektet ditt, mitt går også fremover men dog i litt mer moderat fart.  Er nå klar til lakkering (og frontglasset ble korrekt med to små plaststenger på innsiden... 8) ), må bare rydde unna noen kanoner i skala 1:35 først.

 

Reidar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp Einar, det er helt korrekt.  Dette er to små stenger på innsiden av glasset.

 

Du har bra fremgang på prosjektet ditt, mitt går også fremover men dog i litt mer moderat fart.  Er nå klar til lakkering (og frontglasset ble korrekt med to små plaststenger på innsiden... 8) ), må bare rydde unna noen kanoner i skala 1:35 først.

 

Reidar

 

 

Prosjektet ditt er nok en smule mer ambisiøst enn mitt, Reidar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er delte meninger om preshading. Dette ble litt mer markert enn jeg har pleid å ha preshading.

 

Det er alltid spennende å demaskere sprøytemalte modeller. Jeg må nok drive med litt touch up-arbeid enkelte steder, så det spørs om det ender med en tanke mer grønt.

 

Vindskjermen løsna da jeg tok av teipen, så den er bare løst satt på her.

Demaskering_av_Hawk_red.jpg.0d7cc6b51c39ff23cce04c46cf1233dc.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det meste av preshadinga forsvant under touch up og seinere påføring av Johnson, ja.

 

Jeg har jobba litt med detaljer som skal festes på til slutt, av hensyn til faren for

ødeleggelse under bygginga og har gjort et par enkle modifikasjoner:

 

1. MG-dekslene i byggesettet strekker seg over det meste av motorcowlingen. I følge tegninger og bilder, skal de være så korte at de kun strekker seg over den forreste, gule delen av cowlingen, så jeg brukte kniv og pussepinner på undersida av MG-dekslene og forkorta dem bakerst. (Jeg må pusse etter litt langs limkanten, ser jeg.)

 

2. Jeg kappa også av en bit av pitotrøret, som vist på bildet.

modifikasjoner_002_web.jpg.8c26705c520575417e3a562301562322.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.