Gå til innhold
  • Bli medlem

Tracked pickup.


Kjell Bråten

Anbefalte innlegg

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Beltene ser bra ut de ja :thumb:

Mitt forslag til framhjul: Meget brede stålfelger. Noe ala det som følger med i eldre AMT racebil byggesett. Har selv noen jeg kan donere fra 53 pickupen med henger. Serien heter Modified Stocker. Kan ta noen bilder av de om du føler for det.

 

Brede stålhjul hadde gjort seg ja! Sånne bling felger med spinner og dill og dall blir litt sånn feil bare...

 

Donering av hjul godtas gjerne! Men diameteren på hjulen har litt å si. De orginale er 32.35mm i diameter så nye hjul bør nok ikke være så mye mindre enn de, de kan t.o.m være bitte litt større. Bredden på de orginale er 8.05mm, så stort sett alt burde være bedre enn det! Men ta gjerne bilder av de du har om de kan passe i størrelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her en noen bilder av hjulene, de er laget i 4 deler i plast.

Dekkets diameter er 33 mm og bredden er på hele 20mm.

Felgens diameter er 17,5 mm og bredden er på 18 mm.

Da felgen og dekket er i plast og todelte så burde det gå greit å å endre bredden på begge om nødvendig.

DSC01222.jpg

DSC01220.jpg

DSC01221.jpg

Hvis du synes de passer så kan jeg godt sende dem til deg eller du kan få dem på NC hvis du vil vente til da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg endelig har funnet de hjulene som jeg kommer til å bruke på denne kjerra! Har bare et av de foreløpig, må en tur til på lekebutikken å kjøpe to hjul til så jeg får ett!!

 

beklager litt støv på modellen, men støvtørking er ikke min sterke side!!! Dekket er ikke montert enda, derfor ser det litt rart ut på midten, kan ikke montere dekket før felgene er lakkert, og kan ikke lakkere felgene før jeg vet hvilken farge jeg skal ha på bilen, og kan ikke finne fargen på bilen før jeg vet et tema som modellen kan passe til....

IMG_7227.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Mål 17 ganger! Lim 1 gang!

 

Dagens visdomsord fra Guru Kjell. ;D

 

Dagens ord er en selvopplevd åpenbaring. Det kan lønne seg å bruke skyvelæret litt mere... Å lime lykter 5 mm (12 cm i 1:1 skala) feil i forhold til hverandre, med superlim, er ikke så kult! Tror det er dunstene fra superlimet som har gjort meg litt skjev i øya. Nå må jeg pusse den ene skjermen helt på ny etter å har vært litt slem med bilen, kirurgisk fjerning av lykt med tannlegeinstrumenter kan ikke være bra for bilen, uten bedøvelse!

 

Lyktene var noe av det siste som skulle på før lakkering, men så er det dags med sparkling og pussing av skjerm igjen.... Litt frustert i dag kan man si. :doh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt framgang. Ikke så mye som er gjort siden sist, men litt er det.

 

Jeg har en plan om å få å bilen ferdig til en første komplett "mockup" i løpet av uka, med belter, hjul, seter, motor og resten. Bilder kommer sikkert plutselig!

 

 

(veldig) lett modifisering av motor og motorrom.

IMG_7233.jpg

 

Fant endelig ut hvordan jeg skulle fikse hekken. Skjermene bak er ikke sikkert at de kommer til å være der til slutt, men vi får se. Eksosrørene er laget av et par messingrør jeg hadde i rotboksen min. Samme med baklysene, brukt litt milliput for å fylle ut mellom de.

IMG_7232.jpg

 

Ny radiator montert fast i panseret. Den orginale var det ikke mye hotrod over! Denne grillen fant jeg i en pose sammen med en "ferdig" hotrod pickup, bare grillen alene er vel verdt de 30 kr som jeg betalte!  De nye frontlyktene er så vidt synlig på bildet, kommer bedre bilde av de senere. Ingen klarer å gjette hvor jeg fant de lyktehusene!

IMG_7230.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser meget bra ut ja :) Likte spesielt den motoren, men det ser ut som det er en meget grov størrlese på eksosrøret bakover i forhold til det som kommer ut fra manifolden. Regner med at det kanskje ikke er så viktig med trimming? ;)

 

Skulle egentlig prøve å få til sånnt varmeskjold, men det ble ikke helt som jeg hadde tenkt! Får se om jeg gidder å lage et eksosrør 2.0. Jeg har noen planer som kan gjøre det bedre, men vet ikke om jeg orker helt det. Begynner å bli kraftig lei av denne modellen, blir liksom litt lite framgang synes jeg, Ting tar tid med meg... (og så blir det ikke så bra heller.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Bli lei av denne modellen! Hvorfor i innerste heite grønnskalla granskogeni svarteste forbaska kjøttsveis av et tuilling skulle man bli det?? Det må være noen andre som mener det! Det har så langt vært et utrolig lærerikt prosjekt! Det siste jeg har lært (og man SKAL lære av egene feil, og jeg har lært og lært og lært...) er at det er ikke nok å teste ny primer bare på plasten man bruker, men man (les:jeg) bør teste ny grunning også på den grunninga som ligger på modellen fra før!!!! Neida jeg er ikke sint, bare veldig veldig skuffet.... Krakelering over HELE modeller kan jo være fint? Og ettersom at halve modellen så består av putty og mr. Surfacer så hadde jeg veldig lite lyst til å bruke bremsevesketrikset nå, da hadde vel halve modeller blir vekk...

 

Er det bare meg, eller varer en Tamiya extra fin primer bare til litt under en modell? Med scratchbygging på mitt nivå (jeg sier ingenting om hvor høyt nivå det er, sikkert ikke så veldig høyt når man ser antall feil jeg gjør underveis...) så blir det en gode del lag med primer før jeg er fornøyd med finishen. Etter jeg fant ut hvordan man kan bruker mr. Surfacer så har det blitt litt færre lag med primer, men likavel!!

 

Men litt framgang har det likevel vært siste 30 døgn. Nytt eksosanlegg v2.0 (beta) er produsert, med bedre løsning av varmeskjold... Jeg er bare såpass lite lei akkurat nå (av å pusse ned krakelert primer) at jeg venter litt til med å legge ut bilder.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

1 -2 - 3 - 4 - 5 - 6 - 7 - 8 - 9 - 10!

 

Ferdig!

 

Egentlig for mange dager siden, reprasjonen to ikke lange tida. Det som tok mest tid (utenom nødvendig nordnorsk bannin) var å vente på at tamiya's liquid surface primer tørket. Genialt stoff for å finsparkle.

 

Panseret fikk litt annen farge enn resten av bilen på grunn av nødvendige reprasjoner. Men det bryr jeg meg ikke om!!

 

Her er uansett bilder av det ferdige produktet!

 

IMG_7935.jpg

 

IMG_7936.jpg

 

IMG_7937.jpg

 

IMG_7938.jpg

 

IMG_7939.jpg

 

IMG_7940.jpg

 

IMG_7941.jpg

 

IMG_7942.jpg

 

IMG_7943.jpg

 

IMG_7945.jpg

 

IMG_7947.jpg

 

IMG_7948.jpg

 

IMG_7949.jpg

 

IMG_7950.jpg

 

IMG_7951.jpg

 

IMG_7952.jpg

 

IMG_7954.jpg

 

IMG_7955.jpg

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.