Gå til innhold
  • Bli medlem

Tracked pickup.


Kjell Bråten

Anbefalte innlegg

Da er jeg litt i gang med mitt bidrag til pickupgruppebygging. Om noen er uenige med at dette er en pickup, så bare gi lyd fra dere.

 

Vet ikke helt hvilken retning denne utvikler seg til, men vet bare at det er en pickup(?) Har ikke bestemt om den skal være showroom, hillbilly, backyard, bruksbil(!) eller noe annet. Fikk bare lyst til å lufte plastsaga mi, og dette er hvordan det har uviklet seg så langt.

 

Det skal bli tregulv i planet, og muligens sidelemmer også i tre.

 

IMG_6509.jpg

 

IMG_6511.jpg

 

IMG_6510.jpg

 

Om det er noen som har forslag til hva dette skal bli, så tar jeg i mot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Er det noen som har gode tips om hva jeg skal gjøre med frontlysene? Disse ser ikke så veldig bra ut synes jeg.

IMG_7007.jpg

 

Prosjektet har tatt litt tid.

For det første har det vært sommer.

For det andre så jeg ikke giddet å bygge noe som helst.

For det tredje har jeg vært opptatt med å bygge/kjøre tanks... (Tamiya Tiger 1:16)

 

Men jeg håper noen har noen gode triks som jeg kan bruke på denne doningen!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sett meg om et andre lys. Noen som er montert oppå skjermen i stede for mellom. Noe ala de som er med i Revell/Monogram sin 37 Ford pickup kanskje?

Da ville den iallefall sett litt mere proposjonelt riktig ut.

 

Noe mere slikt som dette? Var en kjapp tur på delelageret (photoshop). Den ble litt skjeløyd, men sånn er det med 3 minutters photoshop operasjoner...

Untitled-1.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne vil vi se på NC :thumb:

Med mitt byggetempo skal du være heldig om du ser den på Skala!!!! men jeg skal prøve...

Håper å få sett den noen gang da. :thumb:

Men hva med eget Pick Up bord på Skala 2011?

Burde vel finnes nok modeller til å få et velfyllt bord,hvem er med?

 

Det kan jo funke det, det funka jo fint med det Italienske bordet i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne vil vi se på NC :thumb:

Med mitt byggetempo skal du være heldig om du ser den på Skala!!!! men jeg skal prøve...

Håper å få sett den noen gang da. :thumb:

Men hva med eget Pick Up bord på Skala 2011?

Burde vel finnes nok modeller til å få et velfyllt bord,hvem er med?

Det kan jo funke det, det funka jo fint med det Italienske bordet i år.

 

Nå er kanskje ikke dette den rette tråden til å ta opp akkurat dette, men jeg mener jo egentlig at alle gruppebyggingene i løpet av året burde ha hvert sitt bord. Litt vanskeligere er det vel når noen bygger f.eks en gruppebygg modell til en annen klasse på Skala, pickup som egentlig er et eksperiment?

 

Men jeg stiller på Pickup bordet! (om jeg blir ferdig)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommet litt lengre.

 

Vet ikke om det var værdt jobben med å skifte belte/understell bak. Sykt mye kutting og tilpassing, pluss at jeg vet vel ikke hvordan man monterer løpehjulene til tiger 1 (Academy tiger 1 early production).

 

Jeg synes det ser bra ut, men det har tatt tid! Og i tillegg så må beltene monteres ett og ett ledd. Vet ikke om de må limes eller om det er noe hemmelig triks? Hadde vært enklere om de hang sammen med en låse pin eller noe slikt. MEN det går vel helst bra!

 

Største problemet mitt med denne er: Hva er meningen bak denne doningen? Gaute nevnte likbil, så da kan ikke jeg gjøre det. Jeg synes det er litt rart bare å bygge en morsom bil... Kunne vært budeietransport, eller Histler's private cruising kjerre? (Det er rett skrivefeil!) Pimp My Nazi Ride? Noe morsomt dukker vel opp for denne bilen også, om noen har en ide så tar jeg gjerne imot!

 

IMG_7008.jpg

 

IMG_7009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker fortsatt på tema mens jeg sakte jobber med prosjektet!?

 

Har uansett fått pussa litt og sparkla litt og pussa litt sparkla litt.... Ja dere skjønner opplegget. Men nå er primerlag nr 2 på modellen, og nå begynner jeg å se litt håp i dette! Kanskje jeg får til denne kjerra til slutt, kanskje før Skala, men tør nesten ikke tenke tanken, for da går det vel gale veien...

 

Uansett så her er det noen bilder.

 

IMG_7018.jpg

 

IMG_7021.jpg

 

IMG_7020.jpg

 

IMG_7019.jpg

 

thanks for watching!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jobber febrilsk med denne modellen fortsatt! At jeg aldri skal lære, at jeg ikke bare for en gangs skyld bare kunne bygd en modell rett ut av eska? Neida! Jeg bare MÅ modifisere mest mulig...

 

Uansett. Litt fremgang har det blitt. Tigergutt tar en del tid, så febrilsk tempo på meg er kanskje andres sakte byggetempo.

 

Har fått beltene sammen, samt modifisert panser litt. Neste gang lager jeg noe med bare hjul, at dere panserfolk gidder den liminga av belteledd!!!

 

Neste del av planen min er nå å finne et par hjul som kan passe som fronthjul, skjermene er jo bredded med 10mm, så da bør jeg nok finne hjul som matcher! Og så må jeg få se til å kjøpt inn litt mere tamiyagrunning, sånn at lakkeringen kan blir ferdig! Blir denne ferdig til NC tro?

 

Det ble litt bedre med andre belter, eller?

IMG_7201.jpg

 

IMG_7197.jpg

 

IMG_7199.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.