Marius Moe Posted June 5, 2010 Posted June 5, 2010 Da er jeg godt i gang med mitt "bidrag". Understellet er litt senket og ferdig lakkert. Ballong hjulene som fulgte med måtte skiftes ut,men noe stort utvalg av hjul som kler en USA-bil har ikke jeg så mye av,men fant et sett som jeg synes var helt ok. Karosseriet er grunnet med Tamiya hvit,chromen er fjernet for å legge på Alclad. Interiøret har jeg lakket rødt,karosserifarge er ikke bestemmt,men det blir en mørk farge. Quote
Stian Svendsen Posted June 5, 2010 Posted June 5, 2010 kul bil, synes felgene passet bra jeg. Fin start, og godt du hørt på meg i dag Fant jo fint frem du Quote
Jens Roger Kristoffersen Posted June 5, 2010 Posted June 5, 2010 Felgene var 10 tonn bedre enn de på eskelokket de kunne jo passa på en litt bredda Mini Quote
Oddbjørn Skripeland Posted June 5, 2010 Posted June 5, 2010 Denne har jeg også bygget et fint sett. Trygve er selvfølgelig ikke enig og ville kallt det ren dritt,men han er skadet av giftige japanske gasser og vet ikke bedre;D Quote
Trygve Jeppestøl Posted June 6, 2010 Posted June 6, 2010 Denne har jeg også bygget et fint sett. Trygve er selvfølgelig ikke enig og ville kallt det ren dritt,men han er skadet av giftige japanske gasser og vet ikke bedre;D Noe dritt Finnes det dårlige byggesett? Jeg synes modellen på eska så litt kul ut med både de små felgene og frontleppa. De nye felgene ser bra ut de også... og vedder på at sluttresultatet blir strøkent Quote
Gaute Halsaunet Posted June 7, 2010 Posted June 7, 2010 Ser bra ut dette, må innrømme at jeg har sansen for disse tidlig 90-talls Chevyene. Har selv ingen sett av disse men har en 1:64 Hotwheels modell istede Den passer faktisk meget bra med de felgene du har valgt Quote
Marius Moe Posted August 3, 2010 Author Posted August 3, 2010 Da er pick-up`en min ferdig. Denne skulle være et Alclad-eksperiment, og det viste seg at eksperimenter passer best på deler man ikke skal bruke. Jeg brukte Alclad Prismatic jade Gold fo green på karosseriet og Holomatic spectral chrome på speil og fangere, vanlig alclad chrome på lyktene. Synes ikke det ble noe bra med disse "fargene". Gul som på esken hadde blitt bedere. Litt missfornøyd var jeg alikevel greit fornøyd etter å ha lagt på klar-lakk og satte den inn i "tørkeskapet" mitt.(et lite skap med en 25W lyspære), her ble den stående litt for tett på lyspæra og fikk en bulk i panseret. Da var ikke entusisamen serlig stor og resten ble bare montert for å få den ferdig. Marius Quote
Kosti Eriksen Posted August 3, 2010 Posted August 3, 2010 Synes nå den så staselig ut likevel. Bulken så jeg faktisk ikke noe til. Flott væring på hjulene. Quote
André Kristoffersen Posted August 3, 2010 Posted August 3, 2010 Heftig, selv om jeg liker disse doningene best med sortlakkerte stål felger helst 15in. Quote
Per Erik Karlsen Posted August 3, 2010 Posted August 3, 2010 Synd med panserert da, kan gjøre mye dævenskap en pære på 25w :'( Bilen ble jo rett så nais den da, fargen og lakken ser stilig ut Litt vanskelig å se, men er eksosrøra tette? Per Erik Quote
Gaute Halsaunet Posted August 3, 2010 Posted August 3, 2010 Ser bra ut dette her Gratulerer som første mann ferdig i dette gruppebygget Er skummelt med varme lys og slikt ja, har selv måttet rekonstruere takstolper på en Ford C-600 jeg bygde for noen år siden da jeg satte den for nære ei lampe. Quote
Jens Roger Kristoffersen Posted August 3, 2010 Posted August 3, 2010 Utseende ble kanskje ikke den stilen du hadde tenkt deg, men byggemessig kan du da ikke klage på resultatet. Kanskje litt mye "pimp-faktor" over fargeresultatet ville kanskje passet bedre på en H2 eller Escalade. Men som sagt så ser jo finishen veldig bra ut, heller ikke jeg så noen bulk. JR Quote
Niclas.A.Gedde Posted August 3, 2010 Posted August 3, 2010 Se der ja, da fikk du prøvd deg på litt "farge" fra Allclad, hadde kansje ikke brukt den fargen selv, mente du snakka om at du skulle bruke den blå (samme som på min RX7) ? Men en bra byggd modell har du fått til som vanlig Quote
Svein Ivar Braathe Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 Farger er umulig å diskutere, alle liker forskjellig. Men jeg syns den ble tøff jeg Marius På bildene ser jeg i hvertfall ingen bulk i panseret. Hvis du har litt lysst til å få panseret strøkent så er det mulig å få tak i resinpanser med en liten form for scoop, eller skal jeg kalle det oppbygging på midten. Et slikt panser i svart matt kunne jo blitt tøft Svein Ivar Quote
Stian Svendsen Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 BRa at du er ferdig, jeg kommer nok snart til å jobbe litt mer på min. Ferie har tatt sitt og Camaroen har vært litt kranglete med meg. Tilbake til bilen, så har du klart få et bra bygg, fargevalget er alt nevnt. Gøy at man tør å prøve noe annet, dessuten ble det en bil med kontraster. Grattis som første ferdig. For meg er jo dette litt flaut hehe Quote
Marius Moe Posted August 4, 2010 Author Posted August 4, 2010 Jo da bilen ellers ble bra,har litt detaljering igjen som jeg nok kommer til å ta etter hvert.Her er et bilde som viser bulken litt bedere. Marius Quote
Terje Rønningbakken Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 uffda Får bare si det att han var uheldig på vei til ett treff og kjørte på noe Ellers var bilen meget pen og vel utført Quote
Trygve Jeppestøl Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 Bilen ble tøff den Synd med bulken, jeg hadde nok vurdert en reparasjon... Quote
Svein Ivar Braathe Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 Der ser jeg bulken ja... sett den på et diorama med en elg liggende ved siden av og en jeger med rifla ved siden av så har du jo en liten historie om bulken Svein Ivar Quote
Terje Rønningbakken Posted August 4, 2010 Posted August 4, 2010 eller legg osama bin laden i grøfte kanten med bush som eier av bilen og ett dekal i bakruta der det står pimp my Talibanhunter Quote
Marius Moe Posted August 6, 2010 Author Posted August 6, 2010 Diorama ,god ide,takk for det Svein Ivar. Fant noen småting som kan bli ok. Denne karen ser ut til å være den rette "am-karen" til å stoppe for å se på en New York avis og nyet noen Breakfast Donuts. Marius Quote
Gaute Halsaunet Posted August 6, 2010 Posted August 6, 2010 Tøft Hvor har du fått avisa og donut eska fra? Quote
Marius Moe Posted August 7, 2010 Author Posted August 7, 2010 Tøft Hvor har du fått avisa og donut eska fra? De er fra : scaleproduction.de , de har masse modellsnadder. Marius Quote
Recommended Posts