Jump to content

Recommended Posts

Posted

Da er jeg godt i gang med mitt "bidrag". Understellet er litt senket og ferdig lakkert. Ballong hjulene som fulgte med måtte skiftes ut,men noe stort utvalg av hjul som kler en USA-bil har ikke jeg så mye av,men fant et sett som jeg synes var helt ok. Karosseriet er grunnet med Tamiya hvit,chromen er fjernet for å legge på Alclad. Interiøret har jeg lakket rødt,karosserifarge er ikke bestemmt,men det blir en mørk farge.

Pickupogbt001.jpg

Pickupogbt002.jpg

Posted

Denne har jeg også bygget et fint sett.

Trygve er selvfølgelig ikke enig og ville kallt det ren dritt,men han er skadet av giftige japanske gasser og vet ikke bedre;D

Noe dritt ??? Finnes det dårlige byggesett?

Jeg synes modellen på eska så litt kul ut med både de små felgene og frontleppa.

De nye felgene ser bra ut de også... og vedder på at sluttresultatet blir strøkent :thumb:

• 1 month later...
Posted

Da er pick-up`en min ferdig. Denne skulle være et Alclad-eksperiment, og det viste seg at eksperimenter passer best på deler man ikke skal bruke. Jeg brukte Alclad Prismatic jade Gold fo green på karosseriet og Holomatic spectral chrome på speil og fangere, vanlig alclad chrome på lyktene.

Synes ikke det ble noe bra med disse "fargene". Gul som på esken hadde blitt bedere. Litt missfornøyd var jeg alikevel greit fornøyd etter å ha lagt på klar-lakk og satte den inn i "tørkeskapet" mitt.(et lite skap med en 25W lyspære), her ble den stående litt for tett på lyspæra og fikk en bulk i panseret. Da var ikke entusisamen serlig stor og resten ble bare montert for å få den ferdig.

Marius

Picupogjeep013.jpg

Picupogjeep010.jpg

Picupogjeep009.jpg

Posted

Ser bra ut dette her :thumb:

Gratulerer som første mann ferdig i dette gruppebygget :)

Er skummelt med varme lys og slikt ja, har selv måttet rekonstruere takstolper på en Ford C-600 jeg bygde for noen år siden da jeg satte den for nære ei lampe.

Posted

Utseende ble kanskje ikke den stilen du hadde tenkt deg, men byggemessig kan du da ikke klage på resultatet.

Kanskje litt mye "pimp-faktor" over fargeresultatet  :)  ville kanskje passet bedre på en H2 eller Escalade.

Men som sagt så ser jo finishen veldig bra ut, heller ikke jeg så noen bulk.

JR

Posted

Se der ja, da fikk du prøvd deg på litt "farge" fra Allclad, hadde kansje ikke brukt den fargen selv, mente du snakka om at du skulle bruke den blå (samme som på min RX7) ? Men en bra byggd modell har du fått til som vanlig  :thumb:

Posted

Farger er umulig å diskutere, alle liker forskjellig. Men jeg syns den ble tøff jeg Marius  :thumb:

På bildene ser jeg i hvertfall ingen bulk i panseret. Hvis du har litt lysst til å få panseret strøkent så er det mulig å få tak i resinpanser med en liten form for scoop, eller skal jeg kalle det oppbygging på midten.

Et slikt panser i svart matt kunne jo blitt tøft  :shifty:

Svein Ivar :)

Posted

BRa at du er ferdig, jeg kommer nok snart til å jobbe litt mer på min. Ferie har tatt sitt og Camaroen har vært litt kranglete med meg.

Tilbake til bilen, så har du klart få et bra bygg, fargevalget er alt nevnt. Gøy at man tør å prøve noe annet, dessuten ble det en bil med kontraster. Grattis som første ferdig. For meg er jo dette litt flaut :) hehe

Posted

Diorama ,god ide,takk for det Svein Ivar.

Fant noen småting som kan bli ok. Denne karen ser ut til å være den rette "am-karen" til å stoppe for å se på en New York avis og nyet noen Breakfast Donuts.

Picupogjeep017.jpg

Marius