Gå til innhold
  • Bli medlem

Chevrolet C-1500 Sportside (Ferdig)


Marius Moe

Anbefalte innlegg

Da er jeg godt i gang med mitt "bidrag". Understellet er litt senket og ferdig lakkert. Ballong hjulene som fulgte med måtte skiftes ut,men noe stort utvalg av hjul som kler en USA-bil har ikke jeg så mye av,men fant et sett som jeg synes var helt ok. Karosseriet er grunnet med Tamiya hvit,chromen er fjernet for å legge på Alclad. Interiøret har jeg lakket rødt,karosserifarge er ikke bestemmt,men det blir en mørk farge.

Pickupogbt001.jpg

Pickupogbt002.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne har jeg også bygget et fint sett.

Trygve er selvfølgelig ikke enig og ville kallt det ren dritt,men han er skadet av giftige japanske gasser og vet ikke bedre;D

 

Noe dritt ??? Finnes det dårlige byggesett?

Jeg synes modellen på eska så litt kul ut med både de små felgene og frontleppa.

De nye felgene ser bra ut de også... og vedder på at sluttresultatet blir strøkent :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Da er pick-up`en min ferdig. Denne skulle være et Alclad-eksperiment, og det viste seg at eksperimenter passer best på deler man ikke skal bruke. Jeg brukte Alclad Prismatic jade Gold fo green på karosseriet og Holomatic spectral chrome på speil og fangere, vanlig alclad chrome på lyktene.

Synes ikke det ble noe bra med disse "fargene". Gul som på esken hadde blitt bedere. Litt missfornøyd var jeg alikevel greit fornøyd etter å ha lagt på klar-lakk og satte den inn i "tørkeskapet" mitt.(et lite skap med en 25W lyspære), her ble den stående litt for tett på lyspæra og fikk en bulk i panseret. Da var ikke entusisamen serlig stor og resten ble bare montert for å få den ferdig.

 

Marius

Picupogjeep013.jpg

 

Picupogjeep010.jpg

Picupogjeep009.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Farger er umulig å diskutere, alle liker forskjellig. Men jeg syns den ble tøff jeg Marius  :thumb:

På bildene ser jeg i hvertfall ingen bulk i panseret. Hvis du har litt lysst til å få panseret strøkent så er det mulig å få tak i resinpanser med en liten form for scoop, eller skal jeg kalle det oppbygging på midten.

Et slikt panser i svart matt kunne jo blitt tøft  :shifty:

 

Svein Ivar :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BRa at du er ferdig, jeg kommer nok snart til å jobbe litt mer på min. Ferie har tatt sitt og Camaroen har vært litt kranglete med meg.

 

Tilbake til bilen, så har du klart få et bra bygg, fargevalget er alt nevnt. Gøy at man tør å prøve noe annet, dessuten ble det en bil med kontraster. Grattis som første ferdig. For meg er jo dette litt flaut :) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.