André Kristoffersen Posted March 3, 2010 Share Posted March 3, 2010 Det bør avgrenses til en flytype og ja den kan godt ha vært i norsk tjeneste, ellers så tror jeg det renner ut i sanden fort. Håper en komitee raskt setter opp noen fornuftige valg. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 4, 2010 Author Share Posted March 4, 2010 Da kan jeg registrere foelgende forslag: Nye forslag lagt til - ogsaa per PM. F-104 F-84 (inklusive RF-84 for aa gi litt mer mulig variasjon) Franske jetfly F-5 World War 1 Luftforsvaret Oppvisningsfly Russiskbyggede fly Den ultimate oppvisning Tiger meet P-51 Mustang Hawker Hunter MiG-29 Harrier DC-3/C-47 Jetfly foer 1950 Fortsatt et doegn og vel saa det til nominasjonsfristen gaar ut... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 P-51 Mustang Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Harrier ! En viktig del av luftforsvar av Norge siden 1970-årene,og fortsatt er det. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ruben Husberg Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Da kan jeg registrere foelgende forslag: F-104 F-84 (inklusive RF-84 for aa gi litt mer mulig variasjon) Franske jetfly F-5 World War 1 Luftforsvaret Oppvisningsfly Russiskbyggede fly Den ultimate oppvisning Tiger meet Fortsatt et doegn og vel saa det til nominasjonsfristen gaar ut... Jens Da vil jeg foreslå Dc-3/C-47 Happy modelling, Ruben Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 I en annen tråd er det dukka opp et forslag om gruppebygging av finske fly. Noen er faktisk i gang allerede. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 I en annen tråd er det dukka opp et forslag om gruppebygging av finske fly. Noen er faktisk i gang allerede. Einar S Den der går vel strengt tatt uten avstemming, enten man vil eller ikke. I tillegg ville Jens Håkon bygge finsk tank. De flyr dårlig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Fritt for Lysander med ski ble innkjøpt på SKALA og påbegynnes hmmm NÅ , ingen ting for å ha en finsk gruppe pågående ved siden av den nye flygruppebyggingen, eller. Syntes vi skulle prøve å samle en gjeng å dra til IPMS Finnland sin konkurranse når den måtte være... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Fritt for Lysander med ski ble innkjøpt på SKALA og påbegynnes hmmm NÅ , ingen ting for å ha en finsk gruppe pågående ved siden av den nye flygruppebyggingen, eller. Syntes vi skulle prøve å samle en gjeng å dra til IPMS Finnland sin konkurranse når den måtte være... Kanskje det. Der borte har de vel også noen flymuseum en kunne besøke. Ellers ser jeg at du har et slags jubileum, med innlegg nr. 3333 på forumet med dette innlegget ditt, André. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 4, 2010 Author Share Posted March 4, 2010 Har vaert paa flymuseet ved Vantaa, og det er ganske tettpakket der. Definitivt vel verdt et besoek. IPMS Finland ser ikke ut aa markedsfoere sin konkurranse saa veldig, men de har mange dyktige byggere. Er glad jeg slipper aa doemme bilklassene der borte:) Men; attende til studio. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Jeg prata litt med de fire hyggelige finnene som dukket opp på Skala og de sa at IPMS Finland lå "litt nede", med en relativt statisk forening og lite ambisjoner. Påstanden var at de unge ble holdt litt nede av de mer erfarne. På konkurransene var det rundt 200 modeller. Det må sies at de ble veldig inspirert av å være tilstede på Skala. Kanskje det blir en endring? K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted March 4, 2010 Share Posted March 4, 2010 Jeg prata litt med de fire hyggelige finnene som dukket opp på Skala og de sa at IPMS Finland lå "litt nede", med en relativt statisk forening og lite ambisjoner. Påstanden var at de unge ble holdt litt nede av de mer erfarne. På konkurransene var det rundt 200 modeller. Det må sies at de ble veldig inspirert av å være tilstede på Skala. Kanskje det blir en endring? K Dette var kjekt å høre. Ikke at jeg har noe spesielt forhold til Finland, men jeg synes vi har en så åpen og god tone i IPMS Norge at det er kjekt å høre at andre lar seg inspirere av det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lasse Thun Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 DC-3 eller World War 1 er mine to forslag Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bernt Uttakleiv Posted March 5, 2010 Share Posted March 5, 2010 Forslag: "Jetfly før 1950" Temaet er smalt nok til å gi et begrenset antall av flytyper/varianter å velge mellom samt bredt nok til å favne fleres interesse for fly og nasjonaliteter. B. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 5, 2010 Author Share Posted March 5, 2010 Jaggu ventet du til siste liten Bernt:) Da lukker jeg porten for nominasjonene og skal be en moderator om aa lage en avstemning paa foelgende temaer: F-104 F-84 (inklusive RF-84 for aa gi litt mer mulig variasjon) Franske jetfly F-5 World War 1 Luftforsvaret Oppvisningsfly Russiskbyggede fly Den ultimate oppvisning Tiger meet P-51 Mustang Hawker Hunter MiG-29 Harrier DC-3/C-47 Jetfly foer 1950 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Finn-Ove Johansen Posted March 8, 2010 Share Posted March 8, 2010 Forslag her....hva med...2 setere? Trainers, whatever...vi er tre stykker som har F-16 BM på beddingen.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 8, 2010 Author Share Posted March 8, 2010 Deadline for nominasjon til tema gikk ut fredag ved midnatt... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts