Gå til innhold
  • Bli medlem

Reise til Letohallen - How to ...


Kyrre Ingebrethsen

Anbefalte innlegg

Å komme seg til Letohallen er enkelt. Hvis man vet hvordan.

 

Bil fra sør:

Kjør E6 fra Oslo ca 5-10 minutter forbi Gardermoen. Ta til høyre ved Statoilstasjonen (IKKE ESSO, DA HAR DU IKKE KJØRT LANGT NOK). Fancy rundkjøring med rare lys, du skal nesten helt rundt, Letohallen ligger rett på vestsida av E6. Du kan ikke unngå å se den.

 

Bil fra nord:

Kjør E6 mot Oslo. Avkjørsel mot Dal, 5-10 minutter før Gardermoen, du vil se et Statoil-skilt. Ta til høyre i rundkjøring. Du ser Letohallen.

 

Hvis du av en eller annen grunn ender opp med å ta av E6 mot søndre avkjørsel mot Dal (altså ett hakk nærmere Gardermoen) er det bare å kjøre til Dal "sentrum" og ta av mot "hotell". Eller spørre lokal koloritt.

 

Tog fra Oslo:

Ta lokaltog nordover mot Dal eller Eidsvold. Gå av toget på Dal, ta taxi, gå de 2500 meterne, eller ring til en kompis med bil.

Fra Gardermoen:

Ta lokaltog nordover mot Dal eller Eidsvold. Gå av toget på Dal, ta taxi, gå de 2500 meterne, eller ring til en kompis med bil.

 

Tog fra nord

Du har vel skjønt tegninga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Her er det noen små feil.

 

- Toget fra Oslo S til Dal går ikke til Eidsvoll, det stopper på Dal.

 

- Videre så går det ikke tog direkte fra Gardermoen til Dal men til Eidsvoll Verk som er omtrent like langt unna Letohallen i en annen retning.

 

Tilslutt så antar jeg at buss 854 fra Gardermoen mot Eidsvoll kommer nærmest Letohallen. Spør sjåføren så kommer du av nærmest mulig og ender opp med 500-600 meter å gå.

 

Semming

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semming tok korreksjonen rett fra tastaturet mitt  ;)

 

Melkeruta til Dal stopper på alle stasjoner mellom Oslo og Kløfta og tar så mot Jessheim-Dal, mens toget til Eidsvoll ikke stopper mellom Lillestrøm og Kløfta og tar det andre sporet fra Kløfta mot Gardermoen-Eidsvoll Verk-Eidsvoll.

 

Det går buss, rute 854, fra Eidsvoll Verk tilbake mot Letohallen, men alle rutene følger gamle E6/Trondheimsvegen forbi Dal stasjon.

Nærmeste stopp er ved Esso stasjonen.

 

Har markert på et kart.

 

For de som planlegger en spasertur, så håper jeg den globale oppvarmingen får litt mer effekt innen fredag, for nå er det -26 her  :'(

 

kart-dal.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei !

 

Her er det noen små feil.

 

- Toget fra Oslo S til Dal går ikke til Eidsvoll, det stopper på Dal.

 

- Videre så går det ikke tog direkte fra Gardermoen til Dal men til Eidsvoll Verk som er omtrent like langt unna Letohallen i en annen retning.

 

Tilslutt så antar jeg at buss 854 fra Gardermoen mot Eidsvoll kommer nærmest Letohallen. Spør sjåføren så kommer du av nærmest mulig og ender opp med 500-600 meter å gå.

 

Semming

Semming tok korreksjonen rett fra tastaturet mitt  ;)

 

Melkeruta til Dal stopper på alle stasjoner mellom Oslo og Kløfta og tar så mot Jessheim-Dal, mens toget til Eidsvoll ikke stopper mellom Lillestrøm og Kløfta og tar det andre sporet fra Kløfta mot Gardermoen-Eidsvoll Verk-Eidsvoll.

 

Det går buss, rute 854, fra Eidsvoll Verk tilbake mot Letohallen, men alle rutene følger gamle E6/Trondheimsvegen forbi Dal stasjon.

Nærmeste stopp er ved Esso stasjonen.

 

Har markert på et kart.

 

For de som planlegger en spasertur, så håper jeg den globale oppvarmingen får litt mer effekt innen fredag, for nå er det -26 her  :'(

 

 

??? ??? ???Med andre ord kommer jeg med BIL ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.