Gå til innhold
  • Bli medlem

VW 1303S Bandai 1/20 (Ferdig)


Gaute Halsaunet

Anbefalte innlegg

Takker for kommentarene, synes selv også at lakken la seg bra på denne. Tror jeg vet hvorfor også, varmekablene i badegulvet ;D

Etter å ha lakka karossen satte jeg den på badet og lot den tørke/herde litt mellom strøkene, satte den også der tilslutt og lot den stå noen timer

 

Den Chryslern er jo den Oddbjørn "bygget", vi fikk den jo med oss hjem fra NC og vi skal bruke den som maskot hvis vi handler oss en tur bil ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bilen her blir bare mer og mer lik som den søskenbarnet mitt hadde da jeg var liten, til og med fargen ser ut til å stemme. Det var også en 1974 men med høyreratt pga. flyttegods som mannen hennes tok med seg hit. Denne ble vraket etter noen år :( møtte på noen som kom over i motgående på gamle RV2 like etter Kløfta. Det gikk bra med dem inni men bilen ble vrak.

 

Ser bra ut dette Gaute  :thumb:

 

Svein Ivar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for kommentarene Svein Ivar, denne modellen er jo også høyrerattet :)

Har tatt noen bilder av bilen med dører, panser og motorluke prøvemontert. Dørhengslene ser litt klompette ut og dørene er faktisk ganske trange til åpningene men jeg tror det blir bra nå.

DSC00678.jpg

DSC00675.jpg

DSC00676.jpg

 

Her er et bilde av en ekte en i en lignende farge

608565.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Hehe, vanskelig å si hvilken farge dette egentlig kan være. Er jo tatt helt ut fra eget hode men det kan kanskje være Saturn Yellow

http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodestype1.php

I følge denne siden var den tilgjengelig i 1972 og kun til Type 151 og 152 som jeg tror er Ghiaen hvis jeg ikke tar helt feil. Men dette er jo en 74 modell og da var det andre farger igjen så jeg er ikke sikker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Sliping og polering blir det kanskje i løpet av helga. Lakken begynner jo å få noen dager på seg nå. Jeg følte at jeg bare måtte lage den matta for å få det til å se riktig ut. I dette er jo et punkt hvor settet egentlig er feil da det skal være en brønn for liggende reservehjul under der og Bandai har fått for seg at det skal være stående som på eldre bobler ::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

He he stein tøff, likte godt sporene i snøen og hvordan du fotograferer modellene dine.

Husker da jeg var rundt 9 år , hadde bestemora til en kammerat en slik en, hun var en bestemt kvinne en av de første kapteiner i forsvaret med skjørt. Husker vi var på ski tur med bilen og bestemora som var mye sprekere enn vi ,  gikk og gikk med stadig større kladder under skia innover endesløse fjellvidder på ble Skrimfjell. Når vi returnerte til parkeringsplassen hadde snøen smeltet såpass mye at bobbla hadde sunket langt nedi gjørma, intet problem full gass og søle og sørpe sprutet mens vi akselererte fra gamle Opeler og Toyota Crown som forlengst hadde gitt opp.. :thumb: :thumb: :thumb: Vi var stumme av beundring....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.