Gaute Halsaunet Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Da har karossen fått på seg litt lakk. Panser og motorluke er fremdeles i den orange plasten som settet kom i, stigtrinn er maskert inn da de skal være svarte. Er det ikke en herlig farge? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Supert yellow Mellow, eller "ørevoks " gul er jo helt topp Ser jo ut som du har en solid base å polere å slipe på der. Virker som lakken har lagt seg bra på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trygve Jeppestøl Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Bra fargevalg Ser at du har en tagga Chrysler Voyager på hylla. Har du og Oddbjørn hatt gruppebygg med "lurvete firmabil" som tema? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted January 17, 2010 Author Share Posted January 17, 2010 Takker for kommentarene, synes selv også at lakken la seg bra på denne. Tror jeg vet hvorfor også, varmekablene i badegulvet Etter å ha lakka karossen satte jeg den på badet og lot den tørke/herde litt mellom strøkene, satte den også der tilslutt og lot den stå noen timer Den Chryslern er jo den Oddbjørn "bygget", vi fikk den jo med oss hjem fra NC og vi skal bruke den som maskot hvis vi handler oss en tur bil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trygve Jeppestøl Posted January 17, 2010 Share Posted January 17, 2010 Den Chryslern er jo den Oddbjørn "bygget", vi fikk den jo med oss hjem fra NC og vi skal bruke den som maskot hvis vi handler oss en tur bil Jepp, jeg kjente den igjen, måtte bare når jeg så den hadde fått hedersplassen på hylla Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted January 18, 2010 Author Share Posted January 18, 2010 Har fått lakkert motorluke og panser og dette skal nå få stå noen dager og herde skikkelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted January 18, 2010 Share Posted January 18, 2010 Denne bilen her blir bare mer og mer lik som den søskenbarnet mitt hadde da jeg var liten, til og med fargen ser ut til å stemme. Det var også en 1974 men med høyreratt pga. flyttegods som mannen hennes tok med seg hit. Denne ble vraket etter noen år møtte på noen som kom over i motgående på gamle RV2 like etter Kløfta. Det gikk bra med dem inni men bilen ble vrak. Ser bra ut dette Gaute Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted January 25, 2010 Author Share Posted January 25, 2010 Takker for kommentarene Svein Ivar, denne modellen er jo også høyrerattet Har tatt noen bilder av bilen med dører, panser og motorluke prøvemontert. Dørhengslene ser litt klompette ut og dørene er faktisk ganske trange til åpningene men jeg tror det blir bra nå. Her er et bilde av en ekte en i en lignende farge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted January 31, 2010 Author Share Posted January 31, 2010 Hva er vel bedre å bruke en Lørdagskveld til enn å fikle litt med modeller Har polert og lagt litt folie på bobla nå ikveld. Dette tar tid når skalaen og detaljene er som de er. Her må det jo legges folie på innsiden av dørene også. Panseret etter polering og foliering. Den ene døra likeså. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Øygard Posted January 31, 2010 Share Posted January 31, 2010 flott folie arbeid dette panseret så imponerende ut Ronny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted February 17, 2010 Author Share Posted February 17, 2010 Da har jeg gjort litt på denne også, bare ei drøy uke igjen nå før den skal være ferdig. Fikk lagt ferdig folie ikveld og lagt et par-tre strøk med klarlakk oppå. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Steike så blanke var dem sikkert ikke i virkeligheten Fargen er helt sjef, en blanding av "høreapparat gul og overmoden banan" hva fargen h på tysk "Helga machen wir gelbglutensturzug zu aben"..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted February 18, 2010 Author Share Posted February 18, 2010 Hehe, vanskelig å si hvilken farge dette egentlig kan være. Er jo tatt helt ut fra eget hode men det kan kanskje være Saturn Yellow http://www.thesamba.com/vw/archives/info/paintcodestype1.php I følge denne siden var den tilgjengelig i 1972 og kun til Type 151 og 152 som jeg tror er Ghiaen hvis jeg ikke tar helt feil. Men dette er jo en 74 modell og da var det andre farger igjen så jeg er ikke sikker. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted February 18, 2010 Author Share Posted February 18, 2010 Kveldens lille oppdatering, har laget dekslet/trekket som er i bagasjerommet og flocket det. Har også malt litt gull på toppen av fjerbeinstårna. Tok også noen bilder ute tidligere i dag. Dette blir en herlig bil når den blir ferdig, vil ha meg en slik i 1:1 nå Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted February 18, 2010 Share Posted February 18, 2010 Herlich Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted February 19, 2010 Share Posted February 19, 2010 Zehr guht, Gaute! En liten runde med litt sliping og polering nå, så blir denne knall! Likte den bagasjeromsmatta di, ser jo akkurat ut som i virkeligheten jo.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted February 19, 2010 Author Share Posted February 19, 2010 Takker Sliping og polering blir det kanskje i løpet av helga. Lakken begynner jo å få noen dager på seg nå. Jeg følte at jeg bare måtte lage den matta for å få det til å se riktig ut. I dette er jo et punkt hvor settet egentlig er feil da det skal være en brønn for liggende reservehjul under der og Bandai har fått for seg at det skal være stående som på eldre bobler Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted February 26, 2010 Author Share Posted February 26, 2010 Da tar jeg natta, om denne faktisk blir med til Skala får vi se i morgen. Må prøve å få gjort ferdig det siste på denne på hotellet ser det ut til Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 6, 2010 Author Share Posted March 6, 2010 Slik ble da denne Disse bildene tok jeg forrige Fredag mens jeg ventet på resten av turfølget. Som flere sikkert la merke til glemte jeg helt vindusviskerne Skal se om jeg får tatt noen nye bilder i litt bedre vær og lys senere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trygve Jeppestøl Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Du har vært ute og kjørt en tur ser jeg... Det ble en veldig fin modell Synd med A-stolpen som knakk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 Se der ja Gaute! Har jo sett denne noen ganger nå, både under byggeprosessen og på L...eh, Skala. Og som jeg har sagt før, det er progresjon i byggingen din. På hver nye modell ser jeg at du har tatt til deg teknikker, og blir bedre på dem hver gang. Tar morsomme bilder av modellene dine gjør du også..... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 6, 2010 Author Share Posted March 6, 2010 Takker, for kommentarer. Må si at jeg egentlig ble ganske skuffet med denne når jeg i siste liten klarte å knekke A stolpen. Passformen på settet er ikke helt på topp for å si det sånn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted March 6, 2010 Share Posted March 6, 2010 He he stein tøff, likte godt sporene i snøen og hvordan du fotograferer modellene dine. Husker da jeg var rundt 9 år , hadde bestemora til en kammerat en slik en, hun var en bestemt kvinne en av de første kapteiner i forsvaret med skjørt. Husker vi var på ski tur med bilen og bestemora som var mye sprekere enn vi , gikk og gikk med stadig større kladder under skia innover endesløse fjellvidder på ble Skrimfjell. Når vi returnerte til parkeringsplassen hadde snøen smeltet såpass mye at bobbla hadde sunket langt nedi gjørma, intet problem full gass og søle og sørpe sprutet mens vi akselererte fra gamle Opeler og Toyota Crown som forlengst hadde gitt opp.. :thumb: Vi var stumme av beundring.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 7, 2010 Author Share Posted March 7, 2010 Hehe, bra historie det der André Dette byggesettet kommer jo faktisk med skiholdere til å ha bakpå samt takgrind. Tror kanskje at jeg må bygge en som Norsk påskeferiebil en gang også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 21, 2010 Author Share Posted March 21, 2010 Med dagens flotte være ute fikk jeg muligheten til å ta noen bilder av bobla Til tross for en del plunder med å få ting sammen helt på slutten er jeg ganske så fornøyd med denne. Spesielt fargen synes jeg passer meget bra. Det kommer nok til å bli flere 1:20 biler fra meg i framtiden Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts