Niclas.A.Gedde Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Får ta å legge ut ideen på prosjektet mitt her nå, så ingen kommer føre meg, her er min ide: Den tøffeste kybern jeg har sett. Dette er riktig nok en type 181 Men jeg tar denne som utgangspungt: [/img] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 14, 2009 Share Posted March 14, 2009 Heftig!! Gleder meg til å se resultatet her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 I dette gruppebygget kommer det til å bli mye morro Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
stian høiby Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 her kan du bygge en norsk versjon,om du bygger om fronten "litt" http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16688502&sid=xz6fcbDbDuK764618&pos=null&tot=null synes denne var tøff jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 her kan du bygge en norsk versjon,om du bygger om fronten "litt" http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16688502&sid=xz6fcbDbDuK764618&pos=null&tot=null synes denne var tøff jeg Jeg så denna tidligere i dag på finn, og tengte det kunne ha hvert noe det å. men jeg skal prøve denna rod versjonen først Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 her kan du bygge en norsk versjon,om du bygger om fronten "litt" http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16688502&sid=xz6fcbDbDuK764618&pos=null&tot=null synes denne var tøff jeg Jeg så denna tidligere i dag på finn, og tengte det kunne ha hvert noe det å. men jeg skal prøve denna rod versjonen først Å bygge om til en Thing er jo ikke så enkelt. Karossen går vel an å modifisere men en må ta frontlys fra Hasegawa 67 eller kanskje Revell sin gamle (den skal jo være en 68 modell og altså ha stående lys) med det største blir jo uansett bunnplata samt motor og drivverk. Dette kan en jo ta fra Tamiya 66 så blir det sånn passe korrekt. Bunnplata i Kübelen vil derimot være perfekt å bruke hvis en skulle få taki et splitkarosseri. En kunne da ta Kübel flyndra og motoren fra det settet og få en rimelig orginal tidlig splitt. Men å bygge rod eller cal looker av en Kübel er nok det enkleste. Når jeg tenker meg om tror jeg det er letteset å scratche en Thing faktisk, er såppas forksjellig fra en Kübel at det er vel lettest å starte med styren plater og begynne å lage profiler på dem. Blir artig å følge med på dette bygge, tror det kan bli skikkelig bra til slutt Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 Jeg får gå ned på lageret å hente den, å små fikkle litt med den også, men ting har en tendens til å ta av litt innimellom så nå er det plutselig 4 nye prosjekter på gang (man lærer aldrig ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørn B. Svendsen Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Helt riktig, VI lærer aldriiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Samma leksa hver gang, dukker opp ny inspirasjon hele tiden, starter nytt prosjekt uten å gjøre ferdig ett av de mange prosjekter som allerde er under bygging. Prosjekt(er) til gruppebyggingen er foreløpig på planleggings-stadiet her også. "Time will show" hva som kommer videre til arbeidsbordet. Deretter kan ingenting eller alt skje. Fortsatt god bygging. Byggehilsen fra Fordman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Nå har jeg mistanker om at du har bedrevet industrispionasje her Niclas :shifty: Har gått å planlagt en Kübel i en lignende utførelse i noen uker og nå da det ble gruppebygging med VW så skulle planen sette ut i livet, men så var det en fyr i fra Drammen... unnskyld Mjøndalen som kom meg i forkjøpet her Nok om det. Dette blir spennende å følge med på etterhvert Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 Nå har jeg mistanker om at du har bedrevet industrispionasje her Niclas :shifty: Har gått å planlagt en Kübel i en lignende utførelse i noen uker og nå da det ble gruppebygging med VW så skulle planen sette ut i livet, men så var det en fyr i fra Drammen... unnskyld Mjøndalen som kom meg i forkjøpet her Nok om det. Dette blir spennende å følge med på etterhvert Svein Ivar Han hvet jeg ikke hvem er, jeg bor i Krokstadelva Jeg kom også på denna ideen for noen uker siden, da det var en som la ut et bilde på et annet forum, som holder på med VW boble som gruppe bygging. men selv om jeg skal bygge detta stuket, så går det ann å hvere flere om det samme konseptet så jeg synes du skal bare hoppe i det å begynne å bygge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Nå har jeg mistanker om at du har bedrevet industrispionasje her Niclas :shifty: Har gått å planlagt en Kübel i en lignende utførelse i noen uker og nå da det ble gruppebygging med VW så skulle planen sette ut i livet, men så var det en fyr i fra Drammen... unnskyld Mjøndalen som kom meg i forkjøpet her Nok om det. Dette blir spennende å følge med på etterhvert Svein Ivar Han hvet jeg ikke hvem er, jeg bor i Krokstadelva Jeg kom også på denna ideen for noen uker siden, da det var en som la ut et bilde på et annet forum, som holder på med VW boble som gruppe bygging. men selv om jeg skal bygge detta stuket, så går det ann å hvere flere om det samme konseptet så jeg synes du skal bare hoppe i det å begynne å bygge Da er det bare å slenge seg på etterhvert da Blir sikkert ikke like allikevel Syns Kübel er morsomme og tøffe saker, nesten litt rart at det ikke er flere på utstillingsbordene Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 Nå har jeg mistanker om at du har bedrevet industrispionasje her Niclas :shifty: Har gått å planlagt en Kübel i en lignende utførelse i noen uker og nå da det ble gruppebygging med VW så skulle planen sette ut i livet, men så var det en fyr i fra Drammen... unnskyld Mjøndalen som kom meg i forkjøpet her Nok om det. Dette blir spennende å følge med på etterhvert Svein Ivar Han hvet jeg ikke hvem er, jeg bor i Krokstadelva Jeg kom også på denna ideen for noen uker siden, da det var en som la ut et bilde på et annet forum, som holder på med VW boble som gruppe bygging. men selv om jeg skal bygge detta stuket, så går det ann å hvere flere om det samme konseptet så jeg synes du skal bare hoppe i det å begynne å bygge Da er det bare å slenge seg på etterhvert da Blir sikkert ikke like allikevel Syns Kübel er morsomme og tøffe saker, nesten litt rart at det ikke er flere på utstillingsbordene Det synes jeg du skal gjøre At de ikke er flere av disse på utstillingsbordene er vel litt på grunn av at det tidligere ikke har hvert så mange av disse setta, og at mange tenker på dissa som bare militære kjøretøy. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Jeg synes vi alle kan bygge Kübel jeg Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 Jeg synes vi alle kan bygge Kübel jeg Kom igjen Gaute, jeg vet du har lyst Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Jeg synes vi alle kan bygge Kübel jeg Kom igjen Gaute, jeg vet du har lyst Hehe, selvfølgelig har jeg det. Handla jo Kübelen på LU og har sitti med nesa nedi den eska siden. Skal se om jeg finner fram Tamiya 66 1300 en dag og måler litt med tanke på bunnplata Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 15, 2009 Author Share Posted March 15, 2009 Fant ut at jeg skulle bruke en 31 Ford som donor her går det unna 20,min å sjkermene er på Jeg skal kappe ned front ruta og caben for å få et lavere stuk det største problemet nå blir å få senka hjulopphenga lavt nok. [/img] Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted March 15, 2009 Share Posted March 15, 2009 Dette her blir rått wOOt Du trenger kanskje ikke speilene fra Ford'en lenger nå da ? Er ute etter slike speil til Willys'en min Kanskje det kunne la seg gjøre å støpe noen ?? I såfall betaler jeg gjerne for noen Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Syke syke mann Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 16, 2009 Author Share Posted March 16, 2009 Dette her blir rått wOOt Du trenger kanskje ikke speilene fra Ford'en lenger nå da ? Er ute etter slike speil til Willys'en min Kanskje det kunne la seg gjøre å støpe noen ?? I såfall betaler jeg gjerne for noen Svein Ivar Vi ordner noe der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mats Moe Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 dette blir noe unikt på utstillingsbordet mats Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Hermansen Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Blir tøft stuk på den der! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 16, 2009 Author Share Posted March 16, 2009 En liten oppgradering: har fått grov sparkla overgangen til skermene [/img] jeg har også sett litt på detta med senking av hjuloppheng, å sånn det ser ut nå så skal det faktisk bli noe av det enkleste jeg har gjort av senkinger, å det uten å gjukse. Bilder av dette senere. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted March 16, 2009 Share Posted March 16, 2009 Her går det unna Skal du ha motoren bak enda? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted March 16, 2009 Author Share Posted March 16, 2009 Her går det unna Skal du ha motoren bak enda? Jeg vet ikke helt for hva jeg skal gå for enda. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted May 26, 2009 Share Posted May 26, 2009 Hmmm.... skjer det noe med Kûbelrodden om dagen da tro Dette her tror jeg blir en tøff sak og nå er jeg nysgjerrig Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts