Gå til innhold
  • Bli medlem

Kybel Rod


Niclas.A.Gedde

Anbefalte innlegg

her kan du bygge en norsk versjon,om du bygger om fronten "litt"

 

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=16688502&sid=xz6fcbDbDuK764618&pos=null&tot=null

 

synes denne var tøff jeg

 

Jeg så denna tidligere i dag på finn, og tengte det kunne ha hvert noe det å.

men jeg skal prøve denna rod versjonen først  :)

 

Å bygge om til en Thing er jo ikke så enkelt. Karossen går vel an å modifisere men en må ta frontlys fra Hasegawa 67 eller kanskje Revell sin gamle (den skal jo være en 68 modell og altså ha stående lys) med det største blir jo uansett bunnplata samt motor og drivverk. Dette kan en jo ta fra Tamiya 66 så blir det sånn passe korrekt.

Bunnplata i Kübelen vil derimot være perfekt å bruke hvis en skulle få taki et splitkarosseri. En kunne da ta Kübel flyndra og motoren fra det settet og få en rimelig orginal tidlig splitt.

Men å bygge rod eller cal looker av en Kübel er nok det enkleste.

 

Når jeg tenker meg om tror jeg det er letteset å scratche en Thing faktisk, er såppas forksjellig fra en Kübel at det er vel lettest å starte med styren plater og begynne å lage profiler på dem.

 

Blir artig å følge med på dette bygge, tror det kan bli skikkelig bra til slutt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig, VI lærer aldriiiiiiiiiiiiii!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 

Samma leksa hver gang, dukker opp ny inspirasjon hele tiden, starter nytt prosjekt uten å gjøre ferdig ett av de mange prosjekter som allerde er under bygging.

 

Prosjekt(er) til gruppebyggingen er foreløpig på planleggings-stadiet her også. "Time will show" hva som kommer videre til arbeidsbordet. Deretter kan ingenting eller alt skje.

 

Fortsatt god bygging.

 

Byggehilsen fra Fordman

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg mistanker om at du har bedrevet industrispionasje her Niclas  :shifty: :shifty:

 

Har gått å planlagt en Kübel i en lignende utførelse i noen uker og nå da det ble gruppebygging med VW så skulle planen sette ut i livet, men så var det en fyr i fra Drammen... unnskyld Mjøndalen som kom meg i forkjøpet her  :doh:  :shifty: Nok om det.

Dette blir spennende å følge med på etterhvert  :thumb:

 

Svein Ivar  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg mistanker om at du har bedrevet industrispionasje her Niclas  :shifty: :shifty:

 

Har gått å planlagt en Kübel i en lignende utførelse i noen uker og nå da det ble gruppebygging med VW så skulle planen sette ut i livet, men så var det en fyr i fra Drammen... unnskyld Mjøndalen som kom meg i forkjøpet her  :doh:  :shifty: Nok om det.

Dette blir spennende å følge med på etterhvert  :thumb:

 

Svein Ivar  ;)

 

Han hvet jeg ikke hvem er, jeg bor i Krokstadelva  ;)

Jeg kom også på denna ideen for noen uker siden, da det var en som la ut et bilde på et annet forum, som holder på med VW boble som gruppe bygging.

men selv om jeg skal bygge detta stuket, så går det ann å hvere flere om det samme konseptet ;)  så jeg synes du skal bare hoppe i det å begynne å bygge  :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg mistanker om at du har bedrevet industrispionasje her Niclas  :shifty: :shifty:

 

Har gått å planlagt en Kübel i en lignende utførelse i noen uker og nå da det ble gruppebygging med VW så skulle planen sette ut i livet, men så var det en fyr i fra Drammen... unnskyld Mjøndalen som kom meg i forkjøpet her  :doh:  :shifty: Nok om det.

Dette blir spennende å følge med på etterhvert  :thumb:

 

Svein Ivar  ;)

 

Han hvet jeg ikke hvem er, jeg bor i Krokstadelva  ;)

Jeg kom også på denna ideen for noen uker siden, da det var en som la ut et bilde på et annet forum, som holder på med VW boble som gruppe bygging.

men selv om jeg skal bygge detta stuket, så går det ann å hvere flere om det samme konseptet ;)  så jeg synes du skal bare hoppe i det å begynne å bygge  :thumb:

 

Da er det bare å slenge seg på etterhvert da  ;)  Blir sikkert ikke like allikevel  :shifty:  Syns Kübel er morsomme og tøffe saker, nesten litt rart at det ikke er flere på utstillingsbordene  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg mistanker om at du har bedrevet industrispionasje her Niclas  :shifty: :shifty:

 

Har gått å planlagt en Kübel i en lignende utførelse i noen uker og nå da det ble gruppebygging med VW så skulle planen sette ut i livet, men så var det en fyr i fra Drammen... unnskyld Mjøndalen som kom meg i forkjøpet her  :doh:  :shifty: Nok om det.

Dette blir spennende å følge med på etterhvert  :thumb:

 

Svein Ivar  ;)

 

Han hvet jeg ikke hvem er, jeg bor i Krokstadelva  ;)

Jeg kom også på denna ideen for noen uker siden, da det var en som la ut et bilde på et annet forum, som holder på med VW boble som gruppe bygging.

men selv om jeg skal bygge detta stuket, så går det ann å hvere flere om det samme konseptet ;)  så jeg synes du skal bare hoppe i det å begynne å bygge  :thumb:

 

Da er det bare å slenge seg på etterhvert da  ;)   Blir sikkert ikke like allikevel  :shifty:  Syns Kübel er morsomme og tøffe saker, nesten litt rart at det ikke er flere på utstillingsbordene  :)

 

Det synes jeg du skal gjøre  :thumb:

At de ikke er flere av disse på utstillingsbordene er vel litt på grunn av at det tidligere ikke har hvert så mange av disse setta, og at mange tenker på dissa som bare militære kjøretøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En liten oppgradering: har fått grov sparkla overgangen til skermene

 

16032009632.jpg[/img]

 

 

jeg har også sett litt på detta med senking av hjuloppheng, å sånn det ser ut nå så skal det faktisk bli noe av det enkleste jeg har gjort av senkinger, å det uten å gjukse. wOOt Bilder av dette senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.