Terje Opsahl Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Her er mitt bidrag til Ferrari gruppebyggingen Fujimi`s Ferrari Dino. Er i godt byggedriv for tiden, så denne bør bli ferdig i god tid før LU. Så ...hepp, hepp til dere andre!!! Terje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 Her går det unna gitt... rett fra Pontiac til Ferrari Også så langt som du har kommet allerede, lurer litt på om du ikke har tyvstartet litt her Likte karrosserifargen veldig godt Det andre også forresten. Denne blir bra Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Opsahl Posted January 16, 2009 Author Share Posted January 16, 2009 Denne ble påbegynt søndag kveld, siste lag med lakk etter møtet på tirsdag. Etter to gode byggekvelder onsdag og torsdag har jeg fått gjort veldig mye, chassis og motor er også rett rundt hjørnet, men det er noe vanvittig med mange og små deler på disse Fujimi settene. Så det er nok ingen tjuvstart her..... det gjelder bare å holde "trøkket" oppe Men det står fortsatt noe detaljering igjen i interiørbalja. Terje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Suverent sett dette. Du har mye godt arbeid foran deg. Nå er det 15 år siden jeg bygde en av disse. Mener å huske at ting passer godt sammen. I alle fall bedre enn Porshe setten i denne serien. Suveren farge, selv om den burde vært rød. Det låg lenge an til at jeg ville bygge denne til LU, men nå er det blitt P4 330 (byggetråd kommer snart) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Opsahl Posted January 16, 2009 Author Share Posted January 16, 2009 Legger ved et bilde som viser "forbildet", bygges selvsagt uten US blink/markeringslys. Ferrari Dino ble levert i over 30 forskjellige farger, hvorav 4 forskjellige rødfarger. Terje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Hermansen Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Meget smakfull fargekombo! Røde og gule er det nok av! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Blir lekker i denne fargen.Også så fin fargen høres ut på Italiensk da, kommer i stemning bare av den jeg Perseo Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Svendsen Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 Blir lekker i denne fargen.Også så fin fargen høres ut på Italiensk da, kommer i stemning bare av den jeg Perseo Tenk å hørt ei fin italiensk si det du Gøy å se fler som tør noe annet enn rød. Blir bra dette. Tamiya dette også, fargen altså ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjell Terje Trones Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Ah, Dino! Noe av det lekreste som finnes fra den kanten spør du meg! Riktignok mener jeg at disse aldri ble benevnet som Ferrari, ei heller noen hester rundt omkring på bilen. Men for meg og de fleste andre er det en Ferrari da.... Bygde denne for noen år siden jeg også. Min ble nok Rosso Italia...... Nydelig byggesett uten store overraskelser så vidt jeg kan huske. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Opsahl Posted January 17, 2009 Author Share Posted January 17, 2009 Stemmer det Kjell Terje, Dino ble levert uten Ferrari emblemer, og het vel egentlig bare Dino Gt når den kom. Vanskelig å finne gode referansebilder av helt originale Dino`er da de fleste har ettermonterte Ferrari og "heste" emblemer. Helt riktig Stian, fargen er Tamiyas Gunmetal som er lysnet noe med Chrome silver. Tror jeg har lagt 3-4 lag med klarlakk på den. Terje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roar Hermansen Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Tragisk å plastre ned disse bilene med ferrari emblemer og klistremerker.... Dino 206 GT ble bilen kalt mellom 67-69 og fra 69-74 ble modellbetegnelsen byttet til Dino 246 GT pga at motoren gikk opp fra 2 til 2,4 liter. Blokken som tidligere var i aluminium ble da støpt i jern og effekten økte fra 180 til 195 hk. En grei måte å se forskjell på de er at det er 12 utluftingshull på motordekselet på 206`n og 14 på 246`n Gleder meg til å se denne ferdig! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted January 18, 2009 Share Posted January 18, 2009 Dette er meget bra ut, meget pene biler dette her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted January 19, 2009 Share Posted January 19, 2009 Overrasker meg ikke at det er den du velger Terje og det overrasker heller ikke at det kommer til å bli bra Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Opsahl Posted January 19, 2009 Author Share Posted January 19, 2009 Da er motor og chassis så godt som ferdig, et lite helvete og få til grenrørene, men det ordnet seg etterhvert. Litt kabling må også til..... Lurer på hvor mye av dette som egentlig kommer til og synes når karosseriet kommer på plass :'( Terje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Opsahl Posted January 26, 2009 Author Share Posted January 26, 2009 Det fikk jeg svaret på her........ Chassis er ferdig, og jeg har fått lagt på kromfolie på vinduslistene, måtte bare ta en kjapp "mock-up" får og få inspirasjon til å gjøre den ferdig. Fine runde former på denne "hekken" Får vel stå på litt nå så er den vel ferdig i løpet av uken. Terje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kjetil Olsen Posted January 26, 2009 Share Posted January 26, 2009 Dette blir pent. Kan tenke meg det var morro å legge BMF på den bakruta. Virker modellen litt høy? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted January 27, 2009 Share Posted January 27, 2009 nå er jo den originale bilen å høy da Men detta ser nydelig ut blir gøy å se denna live Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Opsahl Posted February 20, 2009 Author Share Posted February 20, 2009 Da var den endelig ferdig. Som vanlig i god tid .....ikke Terje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Den ble jo lekker da Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Flott modell. Per Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted February 20, 2009 Share Posted February 20, 2009 Pent Terje Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts