Jump to content

Dino 246GT (FERDIG)


Terje Opsahl

Recommended Posts

Denne ble påbegynt søndag kveld, siste lag med lakk etter møtet på tirsdag. Etter to gode byggekvelder onsdag og torsdag

har jeg fått gjort veldig mye, chassis og motor er også rett rundt hjørnet, men det er noe vanvittig med mange og små deler på disse Fujimi settene.

Så det er nok ingen tjuvstart her..... wOOt det gjelder bare å holde "trøkket" oppe 8)

Men det står fortsatt noe detaljering igjen i interiørbalja.

 

Terje

Link to comment
Share on other sites

Suverent sett dette. Du har mye godt arbeid foran deg. Nå er det 15 år siden jeg bygde en av disse. Mener å huske at ting passer godt sammen. I alle fall bedre enn Porshe setten i denne serien.

 

Suveren farge, selv om den burde vært rød. wOOt

 

Det låg lenge an til at jeg ville bygge denne til LU, men nå er det blitt P4 330 (byggetråd kommer snart)

Link to comment
Share on other sites

Ah, Dino! Noe av det lekreste som finnes fra den kanten spør du meg! Riktignok mener jeg at disse aldri ble benevnet som Ferrari, ei heller noen hester rundt omkring på bilen. Men for meg og de fleste andre er det en Ferrari da.... :shifty:

 

Bygde denne for noen år siden jeg også. Min ble nok Rosso Italia...... ::)

Nydelig byggesett uten store overraskelser så vidt jeg kan huske.

Link to comment
Share on other sites

Stemmer det Kjell Terje, Dino ble levert uten Ferrari emblemer, og het vel egentlig bare Dino Gt når den kom. Vanskelig å finne gode referansebilder av helt originale Dino`er da de fleste har ettermonterte Ferrari og "heste" emblemer.

 

Helt riktig Stian,  fargen er Tamiyas Gunmetal som er lysnet noe med Chrome silver.

Tror jeg har lagt 3-4 lag med klarlakk på den.

 

Terje

Link to comment
Share on other sites

Tragisk å plastre ned disse bilene med ferrari emblemer og klistremerker....

 

Dino 206 GT ble bilen kalt mellom 67-69 og fra 69-74 ble modellbetegnelsen byttet til Dino 246 GT pga at motoren gikk opp fra 2 til 2,4 liter.

Blokken som tidligere var i aluminium ble da støpt i jern og effekten økte fra 180 til 195 hk.

 

En grei måte å se forskjell på de er at det er 12 utluftingshull på motordekselet på 206`n og 14 på 246`n

 

Gleder meg til å se denne ferdig! :)

Link to comment
Share on other sites

Det fikk jeg svaret på her........

 

DSCF0105.jpg

 

Chassis er ferdig, og jeg har fått lagt på kromfolie på vinduslistene, måtte bare ta en kjapp "mock-up"

får og få inspirasjon til å gjøre den ferdig.

 

DSCF0109.jpg

 

Fine runde former på denne "hekken" :thumb:

 

DSCF0108.jpg

 

Får vel stå på litt nå så er den vel ferdig i løpet av uken.

 

Terje

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...

Important Information

By visiting and/or register an account our forum you agree to our terms and privacy policy. Terms of Use.