Gå til innhold
  • Bli medlem

Dino 246GT (FERDIG)


Terje Opsahl

Anbefalte innlegg

Denne ble påbegynt søndag kveld, siste lag med lakk etter møtet på tirsdag. Etter to gode byggekvelder onsdag og torsdag

har jeg fått gjort veldig mye, chassis og motor er også rett rundt hjørnet, men det er noe vanvittig med mange og små deler på disse Fujimi settene.

Så det er nok ingen tjuvstart her..... wOOt det gjelder bare å holde "trøkket" oppe 8)

Men det står fortsatt noe detaljering igjen i interiørbalja.

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Suverent sett dette. Du har mye godt arbeid foran deg. Nå er det 15 år siden jeg bygde en av disse. Mener å huske at ting passer godt sammen. I alle fall bedre enn Porshe setten i denne serien.

 

Suveren farge, selv om den burde vært rød. wOOt

 

Det låg lenge an til at jeg ville bygge denne til LU, men nå er det blitt P4 330 (byggetråd kommer snart)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, Dino! Noe av det lekreste som finnes fra den kanten spør du meg! Riktignok mener jeg at disse aldri ble benevnet som Ferrari, ei heller noen hester rundt omkring på bilen. Men for meg og de fleste andre er det en Ferrari da.... :shifty:

 

Bygde denne for noen år siden jeg også. Min ble nok Rosso Italia...... ::)

Nydelig byggesett uten store overraskelser så vidt jeg kan huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det Kjell Terje, Dino ble levert uten Ferrari emblemer, og het vel egentlig bare Dino Gt når den kom. Vanskelig å finne gode referansebilder av helt originale Dino`er da de fleste har ettermonterte Ferrari og "heste" emblemer.

 

Helt riktig Stian,  fargen er Tamiyas Gunmetal som er lysnet noe med Chrome silver.

Tror jeg har lagt 3-4 lag med klarlakk på den.

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk å plastre ned disse bilene med ferrari emblemer og klistremerker....

 

Dino 206 GT ble bilen kalt mellom 67-69 og fra 69-74 ble modellbetegnelsen byttet til Dino 246 GT pga at motoren gikk opp fra 2 til 2,4 liter.

Blokken som tidligere var i aluminium ble da støpt i jern og effekten økte fra 180 til 195 hk.

 

En grei måte å se forskjell på de er at det er 12 utluftingshull på motordekselet på 206`n og 14 på 246`n

 

Gleder meg til å se denne ferdig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fikk jeg svaret på her........

 

DSCF0105.jpg

 

Chassis er ferdig, og jeg har fått lagt på kromfolie på vinduslistene, måtte bare ta en kjapp "mock-up"

får og få inspirasjon til å gjøre den ferdig.

 

DSCF0109.jpg

 

Fine runde former på denne "hekken" :thumb:

 

DSCF0108.jpg

 

Får vel stå på litt nå så er den vel ferdig i løpet av uken.

 

Terje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.