André Kristoffersen Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Sett av denne søndagen. Jeg kommer til å stille for Venneforeningen flysammlingen Gardemoen, og vi håper å selge det store restopplaget fra avdøde Nils Smith Andersen sin sammling, ha med kontanter. Vel møtt. http://www.flydagen.no/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Andreassen Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Skal jammen prøve å få med meg dette Jan Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Hadde det ikke vært for at jeg skal ned og ligge med telelinse under innflyginga til HAF Souda skulle jeg jomen fått med meg dette jeg også. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted May 6, 2008 Share Posted May 6, 2008 Jeg regner med at jeg kommer til å være der, men jeg kommer til å stå på "vollen" på motsat side av show området. Da får jeg sola i ryggen og mulighet for bedre bilder. Må bare få "haja" ett par timer avspasering fra jobben først. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted May 22, 2008 Author Share Posted May 22, 2008 Minner om Flydagen, det er meldt pent vær. Vi i flysammlingen Gardemoen venneforeningen kommer til å selge mange sjeldene flybyggesett fra Smitherns sammling. Ta med kontanter og godt humør. Dette blir morr Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted May 22, 2008 Share Posted May 22, 2008 Hvis det er noen som skal til Kjeller og som er innom Hobbyland på forhånd, gidder vedkommende da å ta med en liten pakke til meg? Det er levert inn en med mitt navn på, men jeg rekker ikke innom der selv. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Håvard Faller Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Jeg skulle ønske jeg kunne møte opp. Dersom noen skulle bli lei av fly , kan de jo ta en tur til Loppemarkedet til Fet jente- og guttekorps i Fetsund. Desverre må jeg stå der hele dagen. Håvard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Jeg kommer til å stå på Lillestrøm siden av flyplassen, bak skolen. Men en liten forespørsel til de som skal stå på selve plassen. Jeg har en anelse om at forsvaret kommer med ett 8'er fly ("671" med tigerhalen), denne landet på OSL igår. Hvis dette er tilfelle og det er noen som selger 338 skv patcher (jakkemerker) og Ørland wingpatcher, så er dette noe jeg er veldig på jakt etter. Hvis en person hadde kunnet se etter dette for meg. Og evt tatt med, så hadde jeg satt veldig stor pris på dette. Kan evt ringe meg på 980 42 751 om du har mulighet. evt sende meg PM her på forumet. Takker S A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Jeg kan se etter merker. Men det er kanskje best om jeg ringer deg også så du vet hva de evt. selger. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Kjempeflott , takker å bukker bare å ringe, har telefonen lett tilgjengelig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sten Arne Brunsby Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 hei Det var greit svar det da Hadde vært en skikkelig crowdpleaser, for ikke å nevne fotograf pleaser om 671 hadde flydd. Spesielt med tanke på halefargene på den. Flyet er jo så stillig som du får dem S A Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Dere faar maskere halefinnen godt Erik foer dere maler den om;) Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erik T. Hoelsæter Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Dere faar maskere halefinnen godt Erik foer dere maler den om;) Jens Flyet er allerede maskert og malt... Ingen fare med halen, den er intakt! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted May 23, 2008 Share Posted May 23, 2008 Dagens beste nyhet Erik! Takk for det! Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted May 25, 2008 Author Share Posted May 25, 2008 Joda vel blåst jeg og JR reiste tidlig i morges og standen til flysammlingen var fort rigget opp, så fort man hadde avklart alle teltstenger og lengdet og det hele. JR som sikkert har fortid i speideren brillierte med hel og halv pålestikk og snart var vi klare. Her ble en rekke herligheter i form av vakum plast av ymse fabrikater og ekstremt sjeldene typer frembydd for salg. Den yngere generasjon gren litt på nesen når de så hvor omfattende disse prosjektene var Snart om ikke lenge dukket det opp noen gode "gamle" IPMSere som stappet nesegrevet sitt nedi esken med det rare i Her ser det ut som linsa til Einar har tatt overhånd og søker moder jord. Thormod var heldig og sikret seg en klassisk IPMS Northrop i ymse ark, en sjeldenhet nå. Her har vi en kar som har sånn;, "kjøpe et vakum sett vest med lomme" custom made. Ei ung jente med reale "hyller " syntes en Vickers Scimitar i vakum så spennende ut, selv om det manglet "klistre merker" Bottolf pekte over mot Der satt det nemmelig to "snålinger" som solgte akkurat slike ting, supert sa jenta som het "Lolita", hun tok de lange slanke bena og skrevet over til Nils og Mats. Tror det var da Nils var borte for å kjøpe iskrem.... Hmm blir spennende å se om det kommer en Scimitar med norske merker snart Ellers så kommer det sikkert mange flotte air to air shoots av de som har bedre kamera en meg. Den mest fotograferte hale denne dagen ... Den flotteste lyden wOOt Bottolf pleier jo å ha med en "snerten stump" i reportasjene sine, denne dagen ble jeg sittende mye på stand og var således ikke så mye i fri " los". Fikk et bra bilde, men akkurat da blåste miniskjørtet opp som følge av oppstart av Old Crow P-51 Og det som festet seg til linsa egner seg ikke for dette forumet.... Det manglet underbenklær . Sikkert som følge av rasjonering og mangel på falskjerm silke. Dere får nøye dere med noe fra Bottolf sitt rikholdige arkiv Ellers en meget flott dag med et kjempe vær masse flotte fly fra; Tiger Moth, Jungman, Spit, Dak, Harvard, og den alltid spektakulære F-16. Det ble også solgt masse flott Monogram av ymse årgangsplast denne dagen fra Smitherns sammling som ivrige barnehender og voksene limer i dette øyeblikk. Det er jeg sikker på ville glede han, der han titter ned på oss. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts