Vidar Ringstad Posted November 7, 2007 Posted November 7, 2007 Da var Hetzeren i hus . Da er det bare og knote ferdig det jeg driver med,og komme i gang . Vidar Quote
Jan Roger Hansvoll Posted November 7, 2007 Posted November 7, 2007 Bygge og bygge.... skal vel bare lime litt. JR Quote
Rune Haugen Posted November 7, 2007 Posted November 7, 2007 Se der ja, Vidar! Jo flere som bygger Jagdskoda, jo bedre Mvh Rune Quote
Roar Stensrud Posted November 7, 2007 Posted November 7, 2007 Har hobbyland fått inn ny ladning med Hetzere nå, eller... R. Quote
Vidar Ringstad Posted November 7, 2007 Author Posted November 7, 2007 Har hobbyland fått inn ny ladning med Hetzere nå, eller... R. Nei,desverre :'(.Heidi og jeg måtte en tur til Hobbymix på Kløfta . Vidar Quote
Vidar Ringstad Posted November 11, 2007 Author Posted November 11, 2007 Ja,da har jeg så smått begynt jeg også . Vidar Quote
Guest Heidi R.Berg Posted November 11, 2007 Posted November 11, 2007 Så fint at du er igang du også Min er nesten helt ferdig Heidi Quote
Vidar Ringstad Posted November 19, 2007 Author Posted November 19, 2007 Ja,sånn ser Hetzeren ut i kveld.Mangler vel bare MG-festet. Har noen tanker om og "herpe" den litt når limet har tørket skikkelig,men den blir ikke ødelagt.Den skal være fullt operativ, så den kan gi motstanderen ihvertfall en på snørrtavla før den går til grunne . Vidar Quote
Sondre Lea Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Sjå her ja. Nå er det bare den morsomste biten igjen - maling og væring Sondre Quote
Anton Chumak Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Gå til grunne? Har du feber eller noe? Trodde at tyske tanks var uovervinnelige jeg...? Anyway, nå er du snart ferdig jo Vidar. Ka for noko kamo skjema har du tenkt? Med diorama eller uten? Quote
Vidar Ringstad Posted November 19, 2007 Author Posted November 19, 2007 Det blir trefarge kamo . Å ja,den skal inn i et diorama.Har planen klar,og luftet den for Øyvind i bunkeren tidligere i kveld,men mer om det siden . Vidar Quote
Kjetil Olsen Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Se her ja, det var raskt ekspedert. Bruker du gummistrikkene som belter, eller har du lakkert plastbeltene? Quote
Vidar Ringstad Posted November 19, 2007 Author Posted November 19, 2007 Bruker du gummistrikkene som belter, eller har du lakkert plastbeltene? Har brukt gummistrikkene denne gangen.Det blir ikke så mye som synes likevel,og det som blir synlig kommer jeg til og "møkke" ned likevel . Vidar Quote
Kjetil Olsen Posted November 19, 2007 Posted November 19, 2007 Ække rart det går unna... Neida, det er jeg helt enig i, siden du har "sideskjørt" på vogna. Og med et godt lag med møkk, er det vel bare bortkastet arbeid med de andre beltene. Ble alle disse vognene lakkert i den spesielle trefargede kamoen? Har søkt litt rundt på nettet, men kan ikke finne så mange andre spennende fargevarianter. :'( Quote
Vidar Ringstad Posted November 19, 2007 Author Posted November 19, 2007 Mener det ble levert noen som var panzergule,men det er mulig at det var var den første versonen. Gjorde egentlig en ekstrajobb med "strikkene".Formet dem med "sagg",for jeg hadde ikke tenkt og bruke skjørtene.Det ble faktisk ganske bra . Vidar Quote
Kyrre Ingebrethsen Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 Det er mye standardisert når det gjelder Hetzer men jeg har sett mange forskjellige kamoer og har ikke klart å tidfeste dem til enkeltversjoner. Man har sene vogner med Panzergelb og grønne "blotches" i tillegg til Tsjekkisk kamo i brunt, grønt og lysgrått(?) samt gul med grønne flekker med brun outline i tillegg til forskjellige ambush-varianter. Have a ball, med andre ord. K Quote
Øyvind Leonsen Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 MBI har gitt ut en bok for noen år siden som er veldig grei å ha mth. referanser. her er det mye god info på fargeskjemaer som ble brukt. Billig er´n også! http://www.christian-schmidt-fachbuchhandlung.de/product_info.php?products_id=5223&osCsid=6%2065062b6dcb36a94e7e3e8caf8 Her blir også alt dekket av produksjonsvarianter og detaljer. Skalategninger og det man måtte ønske. En bok om panser hvor til og med fargeprofilene er bra. Det er det ikke ofte man ser. Øyvind Quote
Øyvind Leonsen Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 Ja den er riktig hyggelig,den tjenestegjør som dass-lektyre om dagen.... Er det positivt eller negativt Øyvind Quote
Morten Syvertsen Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 Fort og effektivt jobba Vidar, bra greier! Skal se om jeg ikke får lokalisert kameraet i løpet av natten.... Dasslektyre er ubetinget positivt Øyvind, det er der man har tid til å lese....... Morten Quote
Olve Dybvig Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 Har aldri helt skjønt cluet med å sitte i hockey på et relativt ubehagelig sete med en svak trekk i rævskåret og lese. Trodde at når der rykket i visse muskler, gikk man inn for å bli ferdig med driten (bokstavelig talt), ryddet opp etter seg og dermed forlate åstedet. Olve Quote
Kjell Terje Trones Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 Passende lektyre gjør en avslappet vet du, Olve. Og en avslappet tarm er en lykkelig tarm. Og en lykkelig tarm er mer villig til å gi slipp på sitt innhold uten alt for store kraftanstrengelser..... Kraftanstrengelser av samme type som kreves for å holde trådene her inne sånn noenlunde innenfor et tema..... Quote
Vidar Ringstad Posted November 20, 2007 Author Posted November 20, 2007 Laget en ny tråd i "Bableboksen" om lesevaner på do . Vidar Quote
Guest Heidi R.Berg Posted November 20, 2007 Posted November 20, 2007 Laget en ny tråd i "Bableboksen" om lesevaner på do . Vidar Herregud ;D Heidi Quote
Recommended Posts