Gå til innhold
  • Bli medlem

Hetzer


Anbefalte innlegg

Hallo

 

Har begynt på et lite prosjekt ifm med en "groupbuild" på Mig forumet. Der er det opprettet en egen tråd med en 10-15 personer som bygger Hetzer, stakkars..  ::)

Tamiyas nye Hetzer ble kjøpt inn hos Lars forrige lørdag og kom greit igang da søta bror var på besøk også med hver sin Hetzer. Det blei bygd og jugi til langt på natt, triveligere kan en vel ikke ha det :)

 

Tamiyas nye Hetzer er et utrolig bra sett, rett ut av esken. Kan anbefale å ta frem et av disse nye settene, dropp etsasettog fruilbelter, kast skyvelære, milimeterlinjal, og all nagle dokumentasjon i dass og kos dere  wOOt

 

Rickard i friskt driv utpå kvelden

IMG_3924.jpg

Alle på Hetzerfabrikken har gått til sengs det er søndag morgen....

IMG_39233.jpg

Utpå søndag kvelden var jeg kommet så langt..Øyvind kunne ikke dy meg, blei høl i sida på denna å gitt..

IMG_3946.jpg

Status i kveld etter litt over ei ukes bygging.

IMG_3966.jpg

IMG_3964.jpg

IMG_3961.jpg

Har vært i skauen og henta en type mose som ser ut til å funke som granbar. Har lagt denne i glyserol og venter nå spent på om den er blitt preservert og holder på formen uten å tørke ut...

IMG_3940.jpg

 

 

Per Olav

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 89
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

F... at jeg ikke visste om denne gruppebygginga før. ;) Har tenkt å dra Tamiya-Hetzeren som oppvarming til psyko-Jagdpantheren. Og, ja, rett ut av esken blir det. :thumb:

Men jeg har kanskje godt av å komme meg i mål med detta andre smårusket jeg holder på med... ::)

 

Veldig flott Hetzer Per Olav! :thumb: Hva brukte du for å maskere kamoen? Eller er det penselmaling?

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo og takk

 

Er enig i at Hezeren er ei smekker vogn, det samme kan vel sies om dette settet fra Tamiya.

 

Roar, du er ikke sent ute, gruppebygginga har kun pågått et par uker og det er mange som ikke har fått krympe plasten av esken enda. Tror denne varer til ut på nyåret så har goooood tid. Logg deg på forumet og bli med  :thumb:

 

Kamomønstert er malt med Vallejo farger og pensel, tynne strøk...

 

Øyvind, kanskje det ikke er et sånt farlig høl, å så er det jo bare ett  :'(

 

Hehe,han som står ved siden av,har omtrent samme holdningen som meg han

Stram deg opp gutt!  wOOt

 

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glyserol og bevaring. How to?

Leste om dette på nettet og gikk til innkjøp av en flaske glyserol på apoteket. Lot mosen ligge i glyserolen i ca 24 timer  før den ble plasert mellom to servietter for å tørke vekk det meste av væsken (glyserol er noe mer tykkflytende en vann). Nå etter 4 dager er mosen fortsatt myk men har mistet noe av fargen. I går kveld ble mosen sprøytelakkert med en mørkere grønnfarge, er spent på resultatet..... Har også lagt noen små røtter i glysrolen for å se om det funker på disse også.

 

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høh. Høres interessant ut. Oppe i hodet mitt høres det ut som om det vilfungere i forhold til form men ikke farge. Man erstatter væsken med glyserol men kan ikke tenke meg at fargestoffene er så stabile.

 

Når har det jo vist seg at det er sjelden de tingene vi holder på med er stabile utover noen få år. Gulning, krymping, sprekking, svetting. I've seen it all.

 

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roar, du er ikke sent ute, gruppebygginga har kun pågått et par uker og det er mange som ikke har fått krympe plasten av esken enda. Tror denne varer til ut på nyåret så har goooood tid. Logg deg på forumet og bli med  :thumb:

 

Hmm. Kanskje jeg skulle henge meg på. Jeg kunne jo ikke dy meg, vet du. Så jeg måtte begynne på Hetzeren på nattskiftet nå. Fikk nesten på hjulopphenget. Men nå får jeg båt inn og båt ut på omtrent samme tid, så nå er det slutt på bygginga for i natt.

 

Men MIG-forumet, da. Det er vel bare sånne übermodellbyggere der, vel? :'(

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle tilbakemeldinger  :)

 

Men MIG-forumet, da. Det er vel bare sånne übermodellbyggere der, vel?

Å neida Roar, her alle av kjøtt og blod  ;D Med dine tidligere prosjekter har du ingen ting å skjemmes over, det er bare å hive seg på!

 

Mosen fra glyserolen har nå fått et strøk maling og holder fortsatt formen og mykeheten. Skal en finne ting i naturen og bruke disse på dioramaer er det viktig å tenke på skala. Mye interesant på skogbunnen men det aller meste blir for grovt spesielt i et 1/35 diorama. har funnet en del mosesorter som skal bli spennende å prøve...

 

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å begynne en gruppebygging her på forumet?

 

Lage en egen Norsk versjon av Migs "The Hetzer group build"  :)

 

Er sikker på at mange panzerbyggere hadde syntes dette hadde vært et greit avbrekk og en interesant forandring, og så så sosialt da gitt!!  wOOt

 

Hetzeren fra Tamiya trenger som før nevnt ikke mange timene for å bli ferdig. Frist for å bli ferdig kunne vært til LU da med en egen Hetzer klasse..

 

Synspunkter??

 

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å begynne en gruppebygging her på forumet?

 

Lage en egen Norsk versjon av Migs "The Hetzer group build"   :)

 

Er sikker på at mange panzerbyggere hadde syntes dette hadde vært et greit avbrekk og en interesant forandring, og så så sosialt da gitt!!  wOOt

 

Hetzeren fra Tamiya trenger som før nevnt ikke mange timene for å bli ferdig. Frist for å bli ferdig kunne vært til LU da med en egen Hetzer klasse..

 

Synspunkter??

 

Per Olav

 

Hmm! Interessant 8) Kan man bygge Tamiyas 1/48 Hetzer i gruppebygginga, eller er det 1/35 som teller hvis det materialiserer seg?

 

Mvh

Rune

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.