Gå til innhold
  • Bli medlem

Lamborghini Countach


Anbefalte innlegg

Bygger ikke så mye europere ,men her er min favoritt siden guttedagene. Har som jeg nevner i en annen tråd under bil, et nært kjennskap og forhold til denne bilen. Den ultimate og første super sportcar. Fujimi byggestettet er meget bra og jeg vil implementere det jeg kan om superdetaljering på denne bilen. Motoren skal få full "plumming", og litt væring. Svettet litt disse motorene. Interiøret skal være i slitt skinn, med gnukke merker i stolene, og sliten midtkonsol etter mye tafsing over på høyre sidepassasjer. Tror jeg velger hvit karroseri, med horerødt interiør og gullfelger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda det er jeg også, tanken på ha kjørt denne i regnevær, med litt sølesprut, og maskere området for den veldig store vindusviskeren som koster 5000. i 1/1 appelerer, er jo en panser gutt jeg da. Skal love å ikke ha noe "søl" i setene for å si det sånn. Begrepet "f....e" magnet har jo vært brukt om disse transportmiddlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda sort har vært i tankene, albino krokodilleskinn interiør med ryggstykke langs midkonsolen, hmm mm . " It s a badboys car and everybody knows it, especially the girls " G Lukas. Men dog for å sitere A. Eriksen "man trenger ikke bil for å burne" Er nok en litt urealistisk gutte drøm å få tak i en i 1:1, ser det er en bra rød en til 1.5 mil på finn. no. Den jeg hadde napp på var til en 1/3 av dette. Hadde vel ikke vært noe særlig frakte modeller i heller. De som lurer å forbruket kan jeg si at det ligger over 3l på mila. Time will show, som Blodstrupmoen sier i Flåklypa. På tide å få gjort litt på den nå og ta noen bilder. Skal leke meg litt med alcad alu lakk på motoren først. To fordelere med masse "spaggetti" og rør i alle retninger blir en utfordring.  Et smykke denne motoren, noe flott design og italiensk over den. Synd mye av den blir skjult under det lille dekselet. Er meget imponert over kvaliteten til de gamle Fujimi settene, vi kjenner jo BMW 635csi og Porsche serien.

 

En annen liten tass jeg elsker er Lancia Stratos, denne er mulig mer oppnålig i 1/1 også, noen som har en vet om en til salgs? Hm kom også på De Tomaso Panthera. much ride for less bucks. Kvinnlige medlemer kan med trygghet følge denne tråden, skal ikke komme flere testosteron utbrudd fra min side.

 

Må nok vente til i morgen med noe lakkering, er så forkjølt i dag :'( at jeg vurderer å måtte stappe to MK-84 bomber oppi nesa  :pinch:for å hindre "ugg" i å komme ned i tastatruet og på det som skal lakkeres. Trenger "sykebrennvin". :P

 

 

Håper å presentere en motor som ser noe ut som dette snart.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var Morten som driver M-tech sin det. Har bytta til seg den mot en feeet sort/lilla (Senere sort/turkis) 32 Ford Roadster. Var visst en utrolig rustysveisejobb på den Pantera'n før han kunne bruke den......

 

Regna med at du hadde peil på den ja :thumb:

Merkelig nok så var jeg nedi bakken der den gangen for å ta bilde av en Porsche 911 som stod der men ble skuffa når jeg ikke fant den og fant den røde-bilen-jeg-ikke-hadde-hørt-om istede :P

Var jo også en nordlening som restaurerte Oldser nedi der. Artig kar, flyttet senere inn på Kolsåsen en periode.

 

(Kolsåsen er altså borettslaget jeg bor i)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He he, husker den første filmen var vel 10 år da jeg så den på Beta video wOOt, fikk et helt nytt syn på kvinner den gangen, og gledet meg til å bli "voksen". De hadde vel på seg et par lange rosa trikåer så vidt jeg husker. Bilen ble også malt om under filmen. Mmm må lete i arkivet, passer som underholdning i kveld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...

Vi har faktisk en gærning i Jaguarklubben her lokalt som bytta bort

den nyrestaurerte E-typen sin i en Countach. Han har heldigvis en

XJ-6 serie 1 fremdeles, så han får komme på møtene.......

 

Bildene her er tatt av Eivind Edvardsen, og kopiert fra hans nettside.

 

Happy modelling,

Ruben

Er det den gamle Countachen til Roger Ruud.Lensbygdas store sønn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest bugace

Vi har faktisk en gærning i Jaguarklubben her lokalt som bytta bort

den nyrestaurerte E-typen sin i en Countach. Han har heldigvis en

XJ-6 serie 1 fremdeles, så han får komme på møtene.......

 

Bildene her er tatt av Eivind Edvardsen, og kopiert fra hans nettside.

 

Happy modelling,

Ruben

Er det den gamle Countachen til Roger Ruud.Lensbygdas store sønn?

 

DF18000, er jo ei stund siden, og om ikkje eg tar feil, så flaug han rundt om i ein kvit ein. Skal ikkje påstå noko likavel, for da er vel fleire av dei i landet.

Hadde sjøl ein bil med tøffare regnr. SP22222. Her i sørvest, så kjøre da ein Königsegg med 5x2, og nesten same fargen som min gamle franske. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har faktisk en gærning i Jaguarklubben her lokalt som bytta bort

den nyrestaurerte E-typen sin i en Countach. Han har heldigvis en

XJ-6 serie 1 fremdeles, så han får komme på møtene.......

 

Bildene her er tatt av Eivind Edvardsen, og kopiert fra hans nettside.

 

Happy modelling,

Ruben

Er det den gamle Countachen til Roger Ruud.Lensbygdas store sønn?

 

DF18000, er jo ei stund siden, og om ikkje eg tar feil, så flaug han rundt om i ein kvit ein. Skal ikkje påstå noko likavel, for da er vel fleire av dei i landet.

Hadde sjøl ein bil med tøffare regnr. SP22222. Her i sørvest, så kjøre da ein Königsegg med 5x2, og nesten same fargen som min gamle franske. :)

 

Mener Ruud'ern hadde en rød en.

Jeg holdt til et års tid på Lena på slutten av -80 tallet, og da møtte jeg av og til en veeeeldig lav rød Italiener.

Kjørte selv en Volvo 240 da, og kunne se ned på taket på Countachen når den passerte.

Finnes mye rart på låvene rundt på Toten, men de fleste Lamborghinier er vel av traktor typen.

 

Så den igjen i en garasje på Høybråten i Oslo på slutten av 90-tallet.

Det er den samme som stod i inngangen på første Autofil messa på Lillestrøm, og antakelig den som ligger på Finn nå.

 

J R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer nok det.

En kjenning av meg har en gullbrun  :pinch:  en i en garasje i Sandefjord en 1978 modell av typen LPS 400. Kjøpt fra Quwait, avventer deler og motivasjon. Ved siste oppstart hørtes og så det ut som en russisk jager fra andre verdenskrig. Det var et sinnsykt slit å få de seks weberne til å gå i harmoni. Har flere ganger blitt tilbudt kjerra, men det er for mye jobb og slitsom driftsøkonomi, selv om kjøpesummen ikke er for avskrekkende.

 

Nå som denne tråden er vekket til live får jeg se om det kan bli litt bygging på modellen også. Dette er meget gode byggesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yea, -78 LPS400 er en ganske tidlig en det, ikke så mye plastikk  ;)

Det uler og hviner skikkelig av dem alle, men tror de siste var litt mer sofistikerte enn de tidlige,

så ja, kan tenke meg den hosta litt på tomgang og det høres ut som om den skal ta av når du "forer'n" litt  wOOt

Er et sånt primal instinkt som må overvinnes tror jeg, at når en står ved siden av noe sånt når det får litt turtall, så rygger en automatisk et par skritt... redd for å bli sugd nedi, eller for flygende deler når det ryker  wOOt

 

J R

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.