Gå til innhold
  • Bli medlem

Regler for LU 2007


Andrzej Boniukiewicz

Anbefalte innlegg

 

Men de offisielle, vedtatte reglene for IPMS Norge har ikke vært fulgt på 3 år......

 

Nils

--------------------------------------------------------------------------------------

Det kan jeg ikke kommentere da jeg kom inn etter LU 2006.

 

Jeg regner med at reglene er de samme i år som tidligere.

Jeg regner med at disse blir lagt opp på hjemmesiden når den kommer opp.

Jeg regner med at Limtuben Nr.1-2007 kommer ut før LU.

 

Som kjent har vi ikke en utstillingsansvarlig lenger(noen frivillige?) så vi i styret jobber en del med dette også om dagen.Jeg skal opp på Olavsgård i morgen og hente litt bilder og info som Øyvind skal bruke til oppslaget på hjemmesiden.

 

Mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man leser klasseinndelingen gjør man seg jo visse observasjoner.

 

I flyklassen er det delt etter skala og prop/jet.

I figur er det delt etter størrelse og type (historisk/fantasy).

Men i panserklassen deles det kun etter årstall og badguy/good guy. Ikke etter skala. Det er jo for å si det mildt helt horibelt. Her får man da 1/72 panser (eller ennå mindre) i samme klasse som 1/16 panser.

Blir ikke det teit da? Vet at det er samme som i fjor, men allikevel....

 

Burde ikke denne klassen vært delt mer på en slik måte:

1945 og tidligere opp til 1/34

1945 og tidligere 1/35 og over

1946 og senere opp til 1/34

1946 og senere 1/35 og over

Eller noe sånt...  :'(

Det spiller vel ingen rolle om det er tysk eller alliert. Like vanskelig begge deler. Fly og figur deles jo ikke slik.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det spiller vel ingen rolle om det er tysk eller alliert. Like vanskelig begge deler. Henrik

 

Akkurat DET har jeg proevd aa overbevise de som har ansvaret for LU ved flere anledninger (i fjort, forifjor, og nok aaret foer der om vi hadde forum da), men svaret jeg har faatt har aldri vaert tilfredsstillende og ser ut til aa munne ut i at det ikke skal gaa inflasjon i klassene.  Jeg mener Styret - eller en gruppe nedsatt at Styret - burde foreta en revisjon av klassene til neste LU.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener Styret - eller en gruppe nedsatt at Styret - burde foreta en revisjon av klassene til neste LU.

 

Dette er herved foreslått som en egen sak på årsmøtet, at det skal opprettes en arbeidsgruppe som skal se på klasseinndelingen.

 

Men det betyr at det evt. blir endringer først på neste års landsutstillingskonkurranse.

 

Nils

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK,

 

støtter Nils på dette. Om arbeidsgruppa vil ha et lukket forum her inne til å utveksle info i, så skal de få det  :thumb:

 

Det er jo for sent å gjøre noe med dette til LU 2007, naturligvis, så vi får heller begynne å "bråke" igjen mot slutten av mars ;)

 

Men, må disse klasseinndelingene vedtas av årsmøtet? I så fall blir det jo LU 2009 før vi kan se noen endringer? Vel, klasseinndelingen bør vel også ses i sammenheng med dømmeformen, som det vel er på tide blir evaluert. Kanskje dette bør tas med i mandatet til gruppa?

 

Arild

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil mene at klasseinndelingene ikke skal vedtas av aarsmoetet - nettopp fordi det da vil gaa to aar foer det skjer noe.  Dessuten mener jeg det er unoedig detaljregulering.  La gruppen arbeide med et forslag som gaar ut til hoering, foreta eventuelle revisjoner i god tid foer LU2008, offentliggjoere disse og saa gjennomfoerer man LU med det som ble resultatet i noen aar fremover for aa evaluere.  Siden klassedeltakelse svinger fra aar til aar, saa er det umulig aa foreta en evaluering etter ett aar, og enkelte endringer kan det ta tid foer det "siger inn".

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anstaltmakerialarm! Arbeidsgruppe?

Det er jo innlysende helt borti granskauen at ting i 1/16 kan konkurrere mot ting i 1/72.

Styret bør her snarest treffe et hastevedtak som omgjør denne dustete regelen sånn at endringen trer i kraft omgående.

Hvis noen mener dette er et overgrep, kan de jo prøve å få årsmøtet med seg på å kaste styret.  ::)

Du snakker om Sovjetunionen i en organisasjon med hvor mange medlemmer? Et par hundre?

 

Trgr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg, Torgeir. Ingen har jo egentlig visst noe om reglene før i går, så det bør ikke være noe i veien med å få til en omlegging til noe som er litt mer fornuftig.

Det er jo bare for styret å ta beslutningen. Bør kunne gjøres innen en uke, spør du meg....

Tar man utgangspunkt f.eks. i noe lignende det jeg foreslo, så blir det ikke flere klasser heller... Bare en mer fornuftig inndeling.

 

I praksis så består vel styret bare av to personer også, så det er ikke store møtet som skal til for å se på dette.  :shifty:

 

Henrik

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo for sent å gjøre noe med dette til LU 2007, naturligvis, så vi får heller begynne å "bråke" igjen mot slutten av mars ;)

 

Men, må disse klasseinndelingene vedtas av årsmøtet? I så fall blir det jo LU 2009 før vi kan se noen endringer? Vel, klasseinndelingen bør vel også ses i sammenheng med dømmeformen, som det vel er på tide blir evaluert. Kanskje dette bør tas med i mandatet til gruppa?

 

Arild

 

Hvorfor er det "naturligvis" for sent? At det skal gå over 2 år før man får justert klassene litt i en modellbyggerkonkurranse er jo veldig merkelig. Skjønner problemet med at det mangler en konkurranseansvarlig, men bør ikke da styret i foreningen gjøre den jobben til en slik person er på plass. Dette kunne vært gjort raskt og enkelt med en avstemmning på forumet og påfølgende avgjørelse av styret. At 32 skala fly stiller i samme klasse som 48 skala er definitivt ikke riktig. Når det er sagt så spiller det vel egentlig ingen rolle, jeg kommer uansett... :)

 

Vennlig hilsen,

 

Arild T.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo innlysende helt borti granskauen at ting i 1/16 kan konkurrere mot ting i 1/72.

Trgr

-----------------------------------------------------------------------------------------

Mener du at det er innlysende eller borti granskauen ::)

 

Som Henrik sier kan Roy og jeg ta dette på tlf,det er vanlig rutine ved styremøter!!

 

Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix,dårlig ide.Det er som å sammenligne druer og rosiner: Same but different.

 

Det hadde vært fint hvis dere kunne gitt Styret et par timer wOOt å tenke på dette.

Jeg har akkurat kommet hjem fra jobb,er halvsjuk,sliten og trøtt. Jeg forstår at reglene ikke er helt hundre,men akkurat nå har jeg fullt opp med annet.

 

Mvh Leif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slettet mitt tidligere innleg, da jeg etterhvert kom ut av en veldig dårlig "transe" og tydelig innså at dette passet seg ikke. Til de av dere som har lest det, Unnskyld :(

 

Ingen meninger er i grunnen provoserende nok, til at jeg skrev det jeg skrev.

 

Jeg ber såååå mye om unnskyldning til alle dere som mener jeg gikk LAAAAAAngt over streken, nok en gang UNNSKYLD, Og Nils hvis du melder deg ut av klubben, så blir jeg fryktelig lei meg. Please dont

 

Veldig lei seg formann :(

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.