Gå til innhold
  • Bli medlem

Regler for LU 2007


Andrzej Boniukiewicz

Anbefalte innlegg

Så så,en ulempe med å samtale pr forum er at det går litt for fort.

Ingen vil at noen skal gå ut av foreningen.

Den som startet denne tråden ville bare vite hvilke regler som gjelder.

Han er ikke medlem hvis det betyr noe.

Ingen har gått på Nils,så hvorfor denne reaksjon?

Det hadde vært bra om de som vil ha andre regler hadde sagt i fra litt tidligere.

Hvorfor ligger det null 0 forslag i mailboksen?

Arbeidsgrupper har vist seg være nyttelsløse

Formann sier at det som ligger ute på hjemmesiden gjelder

Formann sier at han ikke er helt enig i klasseindeling,og skal jobbe med det

Formann og øvrige i styret er valgt nettopp for å ta avgjørelser på vegne av foreningen IPMS

De som vil påvirke avgjørelser er velkomne til å stille til valg på årsmøtet,det blir to ledige plasser

Ca 90% av våre medlemmer er "usynlige"

Disse er fundamentet i foreningen

Disse gir oss muligheten til å ha en hjemmeside,gi ut Limtuben,arrangere LU osv

Noen av disse har kontaktet meg og spurt:Hva i he.... holder dere på med?

Hvor har modellbyggingen blitt av?

Er det no vits å være medlem?

Hvordan orker dere være med i styre som må svare på de mest infantile spørsmål?

Jeg har ikke svar på alt dette

Jeg håper bare at innleggene blir mer gjennomtenkte,mer relevante og med mulighet for oss å behandle disse etter vi har hatt tid til å tenke,og tenke en gang til.

 

Leif

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oookay...

 

Time for a timeout.

Dette er et diskusjonsforum. Det blir nesten det samme som en diskusjon på pøbben, for noen av oss gjerne med en øl eller en vin eller en whisk(e)y. Ting eskalerer utrooolig fort og så er man plutselig uvenner og så er det plutselig noen som tar tak i ei skjortekrave eller hell øl i huet på kompisen.

Og neste dag er alt glemt og alle er venner.

 

Så husk det folkens: Et diskusjonsforum må ses på litt som en tur på byen. Mye som foregår, mye er bare vås. Vanskelig å skille ut det som faktisk er seriøst eller viktig.

 

Når det gjelder forslag til landsmøtet så kommer de nok. Og når det gjelder deltakere til styret så skal nok det også ordne seg. Men å være konkurranseansvarlig med base på Sola? I think not.  ;)

 

Finnes det en rekke-opp-hånda-smiley? I så fall kunne jeg tenkt meg å bruke den når det gjelder deltakelse i konkurranseregelverkgruppa.  :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som i hvert fall er sikkert, er at alt som har med LU, konkurranseregler, dømmeform og klasser å gjøre, det engasjerer. Og som Kyrre indikerer, så tar ting gjerne litt av på et forum. Det betyr ikke at hver og en kan tenke seg om en gang ekstra før de poster innleggene sine.

 

Men på spørsmålet om hvor modellbyggingen ble av, så kan jeg ikke si annet enn at det er da mye igjen av den? Se i galleriet eller på arbeidsbenkene vi har opprettet. Og delta med din egen bygging!  :thumb:

 

Når det gjelder denne konkrete saken, så tror jeg vi får la den ligge. Styret har bestemt seg, og det skal vi respektere. Så satser vi på at det kommer nye krefter inn i styret på årsmøtet i mars, som kan ta tak i dette og gi temaet en skikkelig behandling. Husk bare at uansett hva styret eller en arbeidsgruppe kommer frem til, så vil det alltid være noen som ikke er enige. Disse skal da huske at det gjelder å melde inn sine forslag i forkant.

 

Samtidig så tror jeg de som som skal jobbe med dette (styret eller arbeidsgruppa), skal ta en titt på de diskusjonene som har vært om dette her på forumet, for jeg tror mange av de som har deltatt der, har følt at de gjennom å delta har gitt nettopp den tilbakemeldingen til styret som styret sier de savner. Hvis styret derimot sitter og venter på brev i lukket konvolutt eller mail direkte, så utelukker de mange verdifulle bidrag.

 

Men for LU 2007 er nok toget gått, om jeg forstår styret rett. Og det må nå være greit. Ellers er jeg redd det ikke bare er to ledige plasser som skal fylles på årsmøtet.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det vel slik at i disse tider har Styret mer enn nok å henge fingrene i om ikke de skal forandre hele regelverket for LU.

Jeg foreslår at vi bruker dette forumet til heftige diskusjoner om hvordan vi ønsker at reglene skal være og tar dette med oss på Årsmøtet og fremlegger det der til en regelendring for LU 2008.

LU 2007 kan og bør bli som det har vært... det har jo funka det...

Så får vi heller det alle som vi vil til neste år. eller???

(hmmm. jeg har en følelse om at denne diskusjonen dukker opp igjen om et års tid :) )

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sammen!!!!

 

Styret ser ikke bort ifra at vi kan forandre klassene til LU, men som sagt tidligere, vi sparer mye arbeid for oss selv med å bruke tilgjengelige midler og ikke minst stress. Vi har alle klasseindelinger ferdige laget, de har fungert tilfredstillende for mange til nå. Jeg vet nok så sikkert at det blir forandringer til Lu 2008.

Det er veldig mye arbeid som skal forberedes til Lu, og Leif må gjøre det meste av det praktiske.

Og han har mere enn nok å gjøre i disse dager.

 

Roy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.