Gå til innhold

Andrzej Boniukiewicz

IPMS Medlem
  • Innholdsteller

    126
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Nøytral

Personal Information

  • Kjønn
    Undisclosed
  1. Hei folkens, takk skal dere ha for oppmerksomhet. Samtidig vil jeg sende en stor TAKK til Ole Benestad, Trols Aanonsen og Arek Wesolowski som orket å reise med meg til Søta Bror. Andrzej
  2. Tor Henning, du har gjort en fantastisk jobb. Takk skal du ha
  3. Takker for velorganisert konkurranse. Siste år har det vert mye negativt om maten. Denne gangen var det fabelaktig. Dere har gjort en kjempe jobb slik at vi kunne trives. Gjerne bidrar ved neste gang.
  4. Jeg har fått forespørsel fra JB Models fra Østerrike http://www.jbmodel.eu/ Innehaver har tenkt å komme med varene. Han lurte på tildeling av plass og priser. Hilser Andrzej
  5. Helt supert!!!! En fantastisk jobb har du gjort. Imponerende. Tilfeldigvis holder jeg så smått på samme modellen. Jeg ser at vi har litt forskelige mål og prinsipper ved modellen. Det blir interessant å utføle hverandre. Siden jeg hadde lyst å lære meg å bruke etsede detaljer i litt større grad en tidligere så valgte jeg Sunderland som den perfekte objekt iom at WEM har lavd en fantastisk sett. Ellers så hadde jeg lyst på noe Norsk. Og da Mk V falt mest i smak. Jeg hadde Warpaint hefte og der fant jeg WH T som passende. Den står jo i Hendon og jeg har tatt noen bilder av flyet for mange år siden. Dessverre ble jeg skuffet over tegningene i hefte. Skalering er 1:71,4. Så med andre ord mann kan ikke stole på tegningene. Etter en tanke runde, har jeg bestemt at jeg skal fjerne naglene og ikke risse om panel linjer. Det er en kombinasjon mellom latskap og prinsippene. Ved nærmere beskuing av bildene ser jeg (lenge leve latskapen) heller kraftige ujevnheter av paneler enn paneldeligs linjer. Så selve modellen. Du har rett at den er veldig bra for å være produsert for nesten 40 år siden. Du har påpekt de største feilene, så jeg får bare tilføye “trailing edge”( hva i huleste er det på norsk?) på vinger og ror. De må spisses. Vinduer eller som du skriver koøyene har jeg tenkt lage vha en stanse redskap. Siden åpning er for stor (takk Jens Håkon) skal jeg sette inn foring med riktig dimensjon. Der har jeg funnet rør fra Evergreen 7/16 ” som har den riktige både inn og ut diameter. Da stanser jeg ”ruter” på 5,5 mm. Videre som Nils hadde foreslått. Lagde en liten verktøy slik at det blir lett å sette foring og ”ruter” på plass. Her skulle jeg legge bilder men HVORDAN? Videre har jeg tenkt å lage motordeksler selv (støype i resin). Samme med motorer. Personlig så synes jeg at 18 mm blir veldig smalt. Vel hjemme viser det seg at det nok var noe i den bekymringen. Resincowlingene er i alle fall mye mindre enn de originale plastcowlingene fra Airfix (dog for Bristol Pegasus motorer, som hadde noe større diameter enn Twin Wasp). Så hvem har rett/feil, eller ligger sannheten et sted midt i mellom? Bildet viser de to typene cowling, sammen med et knippe Twin Wasps fra reservedelsboksen (Quickboost - Aeroclub - Academy (Ventura) - Italeri (C-47)). Har motordeksler fra Aeroclub E083 til Bristol Pegasus, beregnet til bruk på Sunderland og Hampden. Der er diameter 20 mm. Selv om Twin Wasp var mindre i diameter, ville jeg heller støtte Jens Håkon’s teori om motordeksler. Ja, så mye for i kveld.
  6. Hei, Jeg savner reglene for LU 2007. Klasseoppdeling regler osv.
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.