Torbjørn Ueland Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Viser bilder tatt med min Ixus for å vise at jeg er igang. Dette er omlag mitt første forsøk på å detaljtilpasse en moell, så bær over med meg. Håper jeg får til noe riktig ihvertfall. Interiøret er ikke noe must for meg, så bak teipen på glassene er det " i all enkelhet" La inn en kile i bunn på ca 4mm. Syns ikke jeg kunne strekke mer. Har ikke kontrollert bredde på kroppen, men tror ikke det er så langt unna. Torbjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 16, 2006 Share Posted December 16, 2006 Ikke bare i gang, men godt i gang, ser jeg. Sjøfly også !! Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Ueland Posted December 16, 2006 Author Share Posted December 16, 2006 Sjøfly også................ En cognac til så sniker jeg meg ned i kjelleren, løfter lokket av otter-settet og raner flottørene. Det blir vel det siste av modellbygging idag. Torbjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted December 18, 2006 Share Posted December 18, 2006 Blir spennende å følge med på denne! Jeg har gitt opp min 1/48 modell, så det er artig å se at noen tør prøve seg på "monsteret"... Ser at du har lagt på ekstra finne under halen, pluss en "knekk" i bakkant av cowlingen. Tenker du å gjøre andre modifikasjoner? - Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Ueland Posted December 18, 2006 Author Share Posted December 18, 2006 Har tenkt å følge Nils sine anvisninger så langt og så mye jeg orker. Får se hva det blir til. Er igang med otterflottørene, men her har jeg brukt stagene som følger med modelcraftsettet. Tar gjerne imot referansebilder på detaljer som fottrinn ved nesen og på stubbving, lys osv. Torbjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Ueland Posted December 21, 2006 Author Share Posted December 21, 2006 Da var vi et par skritt videre. Prøver å samle mot til rigging, har noen en god oppskrift? Torbjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Det var da svært så beskjedne bilder, Torbjørn. Dra opp til i hvert fall 600 piksler i bredden, så ser vi noe Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Det var da fælt så langt du har kommet da.Har bare satt inn innredningen jeg.......... :'( Får ta meg sammen å se å få malt litt og satt den sammen i jula . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Vi treffes vel onsdag 27. Vidar ?? Vi kan ta en Norsemanøkt da. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 3.dag Jul er satt av.Er jo vanlig byggedag da også,men jeg tenkte vi kunne åpne litt tidlig på dagen,hvis det er ønske om det.Kom med klokkeslett så skal jeg sørge for og være der. Mener vi åpnet kl.11 da vi hadde påskebyggingen. Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 11-12-tiden høres bra ut. Det kommer an på hvor morgen trøtte vi er. Herfra stiller vi alle tre, store og små. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 morgen trøtte Hey, hvem snakker om bøter for orddelingsfeil? Ekstra stor bot til de som er store i kjeften. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vidar Ringstad Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 11-12-tiden høres bra ut. Det kommer an på hvor morgen trøtte vi er Nils Greit det,da tar vi formiddagskaffen på Haugenstua . Vidar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 morgen trøtte Hey, hvem snakker om bøter for orddelingsfeil? Ekstra stor bot til de som er store i kjeften. Arild Jeg har lyst til å si at den tar jeg på tastefeilkvoten. Men da tror du meg sikkert ikke. :'( Jeg skal følge nøye med på hva du skriver i fremtiden, Arild, du skal få høre det ved første språkfeil ..... Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Ueland Posted December 21, 2006 Author Share Posted December 21, 2006 Det var da svært så beskjedne bilder, Torbjørn. Dra opp til i hvert fall 600 piksler i bredden, så ser vi noe Arild Sorry, rota visst med redigeringa. Prøver på nytt Torbjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Ueland Posted December 21, 2006 Author Share Posted December 21, 2006 Sender bilder Torbjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted December 21, 2006 Share Posted December 21, 2006 Det ser absolutt ut som en VI'er dette. Hvis du ikke har limt fast motorcowling ennå så ville jeg sparklet igjen trekantsporene framme på flykroppen og fjernet tilsvarende utvekster inne i cowlingen. Dette er bare noe som er lagt til for å feste cowling til flykropp. Jeg ville kanskje også sett nøyere på tuppene på stubvingene. De ser litt "rare" ut på bildene, men det er kanskje bildene som lyver. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Ueland Posted December 21, 2006 Author Share Posted December 21, 2006 Jeg ville kanskje også sett nøyere på tuppene på stubvingene. De ser litt "rare" ut på bildene, men det er kanskje bildene som lyver. Jeg rotet litt rundt på forumet og såg på bilder, dei er rare på "dyret" mitt.Så pass rare at jeg tror ikke jeg får til å omskape dei.(Forslag til løsning mottas med takk) Når dette er sagt, ligger det ute bilder med mange rare løsninger på understellet Torbjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted December 22, 2006 Share Posted December 22, 2006 Og flottørene - de er fra Hobbycrafts Otter sa du? Var det mye jobb med å få montert dem på Norsemanen - jeg tenker på tilpassing av stag og slikt? - Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Ueland Posted December 22, 2006 Author Share Posted December 22, 2006 Og flottørene - de er fra Hobbycrafts Otter sa du? Var det mye jobb med å få montert dem på Norsemanen - jeg tenker på tilpassing av stag og slikt? - Ragnar Passet utmerket, Mekka litt med hull til bakre legger og laget fortøyningsfester. Stigen er fra Otter-settet. Torbjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Ueland Posted January 16, 2007 Author Share Posted January 16, 2007 Hei! Labert med bygging i det siste. Har jobba litt med stubbvingene. Gikk berserk med dremlen og la på putty. syns det ser bedre ut nå, men står igjen en del pussing. Ser at dette hadde vært lettere viss det ble gjort før understellet ble montert, men fører det på erfaringskontoen. Har ellers sparklet i delingen på høyre kabindør, montert hengsle på flaps samt noe rigging. mvh Torbjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Ueland Posted January 16, 2007 Author Share Posted January 16, 2007 Fila ble for stor Torbjørn Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torbjørn Ueland Posted January 16, 2007 Author Share Posted January 16, 2007 For sent på dagen? Torbjørn :) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted January 17, 2007 Share Posted January 17, 2007 Det ser jo veldig bra ut dette! Venter i spenning på fortsettelsen. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts