Nils Mathisrud Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Det er månedlig byggemøte i kveld, er det ikke ? Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Det er det. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind Leonsen Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Uff, jeg blir sittende hjemme med hårføner og kokende vann i kveld for å rette opp #"%#"&/#/(&" skakke og vridde Tristar-sett..... grrrrr.... Øyvind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Uff, jeg blir sittende hjemme med hårføner og kokende vann i kveld for å rette opp #"%#"&/#/(&" skakke og vridde Tristar-sett..... grrrrr.... Øyvind Ble de rette da Øyvind? For meg ble det nok mer skravling enn bygging i dag. Mye folk = lite bygging. Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind Leonsen Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Mjaaa.... det kommer seg, har brukt hele kvelden på å rette skroget og overdelen. Nå passer ihvertfall toppog bunn sånn noenlunde. Ikke direkte lett, det er en hårfin balanse hvor lenge plasten kan ligge i dette kokende vannet uten å bli styrénpasta eller noko slikt. Etter å ha brukt to kvelder på dette Pz IV Tristarsettet er det snart så jeg begynner å definere det som halvfabrikata. Men man er da modellbygger og ikke montør... Men det var nå best å gjøre dette hjemme, så slapp dere å høre all bannskapen der nede på Haugenstua... Øyvind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted October 25, 2006 Share Posted October 25, 2006 Hvilken versjon (eller rettere sagt, hvilket sett) er det du bygger, Øyvind? Jeg har jo bygd det første Ausf. D-settet de kom med, og det var snorrett og greit alle veier. Ingen problemer, at all. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind Leonsen Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Da var du heldig Arild, både Tristar Pz IV D´en jeg har liggende fra før av og Tauchpanzer IV´n som jeg bygger nå er heeelt på bærtur med masse vridninger i plasten. I kveld skal jeg prøve å få sammen overdelen og underdelen på skroget. Det blir spennende om det går. Så lovende ut i går etter en tur i vannkjelen i går.... Øyvind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrik Melvold Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 hadde samme problemet på min JagdTiger fra Dragon. Skikkelig skeiv i bunnen. Heldigvis klarte jeg å rette den mer eller mindre da jeg limte fast kanonfestet. Så ble resten rettet med toppen. Ble ikke så verst. I går ble den grunnet, så nå skal jeg bare lese boka til MIG før jeg gyver løs på maling og væring med (for meg) litt nye teknikker. Henrik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Når du sier det, Henrik, så minnes jeg å huske at det var noe sånt tullball med min Dragon Jagdtiger også. Nå er det en stund siden jeg jobbet med den, men det var "et eller annet" med den. Og Øyvind, jeg tror jeg har fortrengt at bunndelen av understellet hadde litt "svai i ryggen". Men det var ikke verre enn at det bare var å være litt påpasselig når man limte på veggene. Det var det eneste stedet som voldte litt bry, og detaljnivået er det jo ingenting å si på. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Øyvind Leonsen Posted October 26, 2006 Share Posted October 26, 2006 Jeg kastet overdelen til Revell Jagdtigeren min (rebox Dragon). Den var bøyd i flere retninger. Hadde heldigvis to andre Jagdtigere fra Dragon som jeg kunne bruke overdelen fra... Nå det gjelder Tristar IV´ern så hadde det gått greit om bare bunnen var bøyd, men sidene der hvor bogiene festes var også bøyd og vridd, så da fikk jeg ikke hjelp derfra til å rette heller. Var nesten så jeg vurderte å bruke skrogdelene fra den gamle PzIV´en til Tristar som jeg har liggende, men man er da sta og trassig så.... Øyvind Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts