Gå til innhold
  • Bli medlem

25. oktober på Haugenstua


Nils Mathisrud

Anbefalte innlegg

 

 

Mjaaa.... det kommer seg, har brukt hele kvelden på å rette skroget og overdelen. Nå passer ihvertfall toppog bunn sånn noenlunde. Ikke direkte lett, det er en hårfin balanse hvor lenge plasten kan ligge i dette kokende vannet uten å bli styrénpasta eller noko slikt.

 

Etter å ha brukt to kvelder på dette Pz IV Tristarsettet er det snart så jeg begynner å definere det som halvfabrikata. Men man er da modellbygger og ikke montør... Men det var nå best å gjøre dette hjemme, så slapp dere å høre all bannskapen der nede på Haugenstua...

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Da var du heldig Arild, både Tristar Pz IV D´en jeg har liggende fra før av og Tauchpanzer IV´n som jeg bygger nå er heeelt på bærtur med masse vridninger i plasten.

 

I kveld skal jeg prøve å få sammen overdelen og underdelen på skroget. Det blir spennende om det går. Så lovende ut i går etter en tur i vannkjelen i går....

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde samme problemet på min JagdTiger fra Dragon.

Skikkelig skeiv i bunnen. Heldigvis klarte jeg å rette den mer eller mindre da jeg limte fast kanonfestet. Så ble resten rettet med toppen. Ble ikke så verst.

I går ble den grunnet, så nå skal jeg bare lese boka til MIG før jeg gyver løs på maling og væring med (for meg) litt nye teknikker.

 

Henrik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du sier det, Henrik, så minnes jeg å huske at det var noe sånt tullball med min Dragon Jagdtiger også. Nå er det en stund siden jeg jobbet med den, men det var "et eller annet" med den.

 

Og Øyvind, jeg tror jeg har fortrengt at bunndelen av understellet hadde litt "svai i ryggen". Men det var ikke verre enn at det bare var å være litt påpasselig når man limte på veggene. Det var det eneste stedet som voldte litt bry, og detaljnivået er det jo ingenting å si på.

 

Arild :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg kastet overdelen til Revell Jagdtigeren min (rebox Dragon). Den var bøyd i flere retninger. Hadde heldigvis to andre Jagdtigere fra Dragon som jeg kunne bruke overdelen fra...

 

Nå det gjelder Tristar IV´ern så hadde det gått greit om bare bunnen var bøyd, men sidene der hvor bogiene festes var også bøyd og vridd, så da fikk jeg ikke hjelp derfra til å rette heller. Var nesten så jeg vurderte å bruke skrogdelene fra den gamle PzIV´en til Tristar som jeg har liggende, men man er da sta og trassig så....

 

Øyvind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.