Gå til innhold
  • Bli medlem

1/48 Hispano HA-1112-M1L "Buchon"


Anbefalte innlegg

Litt usikker på om denne er innafor kategorien, men dette er noe jeg uansett hadde planlagt å bygge, så jeg prøver meg her. Moderator får heller flytte tråden om det ikke godkjennes :) 

 

Forbildet er altså en Hispano HA-1112-M1L som gjestet Rygge Airshow i 2007, den gang registrert som G-BWUE og eid av Spitfire Ltd. Maskinen skal etter sigende ha begynt livet som C.4K-102 (skjønt noen kilder mener den egentlig er C.4K-154) i Ejército del Aire på 1950-tallet, før den ble kjøpt opp av en viss Hamish Mahaddie mot slutten av 60-tallet. Her et bilde fra Rygge Airshow:

G-BWUE_Rygge2007.jpg.9c6df3c7acdaf6c3c1b073a6779b3a5d.jpg

 

Utgangspunktet er Academys sett i 1/48, som har ligget og støvet ned hos meg i altfor mange år. Fargeskjemaet på G-BWUE ser ut til å være løst basert på en Bf 109G-2 tilhørende 8./JG27, og jeg bestemte meg for å lage denne da Eduards Bf 109G Royal Class-boks viste seg å inneholde dekaler til samme maskin. 

 

Har jobbet en del i det stille med denne frem til nå, men begynner å nærme meg slutten. Bare håper jeg greier å bli ferdig til neste helg :) 

IMG_0800_liten.jpg.1bb98eff5fbc2d2e551af4f8739cdaa5.jpg

Malt med Mr. Hobby Aqueous, og skal montere på ny propell og spinner. Propellen er et resin-sett, mens spinneren er 3d-tegnet og -printet basert på bilder av the real thing. 

 

 

 

 

  • Me like! 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ser bra ut. 

1 time siden, Bent Christian Hals skrev:

Sånn, da var man registrert og (kanskje) ferdig til Skala... Mulig jeg tweaker litt til på den i morgen, men får prøve å styre meg. 

 

Modellen ser flott ut. Det best å gi seg i tide. Det har jeg erfart mer enn en gang.

Endret av Einar Sandvik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.