Bent Christian Hals Posted March 23, 2019 Share Posted March 23, 2019 Litt usikker på om denne er innafor kategorien, men dette er noe jeg uansett hadde planlagt å bygge, så jeg prøver meg her. Moderator får heller flytte tråden om det ikke godkjennes Forbildet er altså en Hispano HA-1112-M1L som gjestet Rygge Airshow i 2007, den gang registrert som G-BWUE og eid av Spitfire Ltd. Maskinen skal etter sigende ha begynt livet som C.4K-102 (skjønt noen kilder mener den egentlig er C.4K-154) i Ejército del Aire på 1950-tallet, før den ble kjøpt opp av en viss Hamish Mahaddie mot slutten av 60-tallet. Her et bilde fra Rygge Airshow: Utgangspunktet er Academys sett i 1/48, som har ligget og støvet ned hos meg i altfor mange år. Fargeskjemaet på G-BWUE ser ut til å være løst basert på en Bf 109G-2 tilhørende 8./JG27, og jeg bestemte meg for å lage denne da Eduards Bf 109G Royal Class-boks viste seg å inneholde dekaler til samme maskin. Har jobbet en del i det stille med denne frem til nå, men begynner å nærme meg slutten. Bare håper jeg greier å bli ferdig til neste helg Malt med Mr. Hobby Aqueous, og skal montere på ny propell og spinner. Propellen er et resin-sett, mens spinneren er 3d-tegnet og -printet basert på bilder av the real thing. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 23, 2019 Share Posted March 23, 2019 Gir minner om Battle of Britain-filmen fra den tida jeg var i tenåra og så den på kino. Jeg husker jeg reagerte på nesepartiet, som ligna mer på Spitfire enn på Bf 109. Senere fikk jeg vite sammenhengen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted March 25, 2019 Share Posted March 25, 2019 Bra jobba så langt! Ragnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bent Christian Hals Posted March 28, 2019 Author Share Posted March 28, 2019 Sånn, da var man registrert og (kanskje) ferdig til Skala... Mulig jeg tweaker litt til på den i morgen, men får prøve å styre meg. 3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 28, 2019 Share Posted March 28, 2019 (edited) Dette ser bra ut. 1 time siden, Bent Christian Hals skrev: Sånn, da var man registrert og (kanskje) ferdig til Skala... Mulig jeg tweaker litt til på den i morgen, men får prøve å styre meg. Modellen ser flott ut. Det best å gi seg i tide. Det har jeg erfart mer enn en gang. Edited March 28, 2019 by Einar Sandvik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ragnar Eckhoff Posted March 31, 2019 Share Posted March 31, 2019 Synes modellen ble veldig fin. Gøy å se den i virkelighet på SKALA! Og hyggelig å hilse på deg, Bent. Ragnar 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 1, 2019 Share Posted April 1, 2019 Ja, jeg fikk også sett den live på Skala. Fin modell! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bent Christian Hals Posted April 2, 2019 Author Share Posted April 2, 2019 Takker og bukker Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nils Mathisrud Posted April 3, 2019 Share Posted April 3, 2019 Artig valg av forbilde, god research, og godt gjennomført. Jeg ser frem til å se din neste modell, Bent. Nils Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts