Gå til innhold
Kyrre Ingebrethsen

Skala 2019 - dømming

Anbefalte innlegg

Hei alle. 
Det blir alltid litt surmuling fra enkelte når det gjelder dømming, det være seg klasseinndeling, elendige dommervurderinger eller hoveddommer sin feilslåtte humor. 
Kan dere ikke si hva dere mener da, så kan vi sette opp et dømmesystem som alle er fornøyd med?

Neida, alle kommer ikke til å bli fornøyd. Men kom med kritikken, øs av deg. Kom også med gode forslag. Få litt dømmedebatt igjen. Her er det alt for stille!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har personlig ikke noe problem med dømmingen, men kan det være at det "ekstreme" fokuset på å lete etter feil på modellene skremmer vekk en del fra å delta? Det er vel mange - kanskje de fleste - som har fokus på helhetsinntrykk når de bygger modeller. Og at modellene dermed kanskje har noen små lyter her og der. Hvis man tror modellene vil bli "slaktet" på SKALA, så holder man seg kanskje hjemme? Er det derfor så få kommer på SKALA? Ikke vet jeg...

Ragnar 

Endret av Ragnar Eckhoff

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ragnar, det har jo vært prøvd så mangt opp gjennom åra. Vi har prøvd deltakerdømming, vi har prøvd poengdømming og vi har prøvd dommerteam. Jeg sitter ikke med følelsen at det er dømmeformen som er avgjørende for om folk er med på Skala - er vel mer lokalene og aktivitetene. 
Hvis man ikke dømmer etter "feil" så blir konkurransen i realiteten ikke lenger en konkurranse - og da er det nok en del som holder seg hjemme av den grunn. Hva er vitsen med en "modellutstilling" lissom? 
Damned if you do and damned if you don't. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dommer team i hver klasse er vel greit, alltid interessant å dømme sammen med andre i klasser man selv ikke stiller i. Gir interessante og konstruktive diskusjoner som også er litt lærerike for de som normal ikke bygger i den klassen de er med å dømme  (synes nå jeg da).

Deltakelse på SKALA tror jeg henger svært sammen med lokaler, geografisk plassering og tidspunkt på året.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

Viktig informasjon

Ved å besøke vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.