Gå til innhold
  • Bli medlem

Kenguru 1/72 Italeri


Torgeir Eikeland

Anbefalte innlegg

9b328394a383b33f23b3ea423355214e.jpg

Godt i gang med denne her. Ingen uhell bortsett fra det ene vinduet som ramla inn i skroget da jeg skulle maskere. Helt greit sett til Italeri å være, og den skal være med til Skala.

Den heter egentlig SM 82 Marsupiale = kenguru.

Jeg legger også merke til at det er fem år siden noen andre enn meg posta noe i SIG Pasta Basta.

 

30ccf86267647d9b4c43edddb4469dfc.jpg

Tror det blir skjemaet i midten. Giallo Mimetico med kruseduller på.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Denne har jeg snust på selv en gang for lenge siden. Så på muligheten for å bygge en maskin som bombet Manama i Bahrain, i det som var et av de lengste bombetoktene fløyet av Regia Aeronautica. Holder med deg i fargevalget. Det blir kult med kruseduller. Ser frem til å se denne på Skala. Skammelig at vi andre ikke har postet noe i Pasta Basta på 5 år.... Her må vi nok kjenne vår besøkelsestid :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dristig, men spennende valg, skal du få gjennskapt det mønsteret i 1:72 må du minst bruke kvasse fargeblyanter. Å hvorfor har  italienerene gitt den et noe så fjernt navnet som kenguru?  Landet den hardt?

Fordi den hadde stor pung til masse bomber/last.

Og jeg tror ikke skjemaet var like finmaska i virkeligheten som på denne tegninga. I alle fall er det det jeg liker å tro, og en del bilder kan også tyde på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay, egentlig burde jeg vel tatt den i utgangspunktet, kenguru - buk full av bomber. 

Kan det bilde representere flyet på et senere tidspunkt? Der det er blitt kraftigere mottlet med grønt og brunt? Ser at på fargebildet er 2 tallet svart og ikke rødt. Kan det også være en nyere maskin med samme nummer?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok reversere mottlinga med grønt først, men da blir vel den gule litt lite fremtredende? På vingen på bildet kan man se at gul er grunnfargen, og mottlinga er ikke så tett som profilen i instruksjonene.

Kva? Mottlinga er jo ultratett på vingen også. Du ser jo ikke noe mer gult der enn på skroget? Enig i poenget med at gulfargen blir tydeligere hvis den ikke lakkes oppå en base av grønt.

 

Okay, egentlig burde jeg vel tatt den i utgangspunktet, kenguru - buk full av bomber. 

Kan det bilde representere flyet på et senere tidspunkt? Der det er blitt kraftigere mottlet med grønt og brunt? Ser at på fargebildet er 2 tallet svart og ikke rødt. Kan det også være en nyere maskin med samme nummer?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Det er samme maskin. Det samme bildet ligger også på Pinterest, og der kan man lettere se at 2-tallet er rødt.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det øverste skjemaet der ser jo ut som noe en panzerbygger lett kunne like. Finner lett vogner i de fargene. Innser dog at dette ikke bidrar til å motivere den unge mannen noe mer til å benytte dette skjemaet på sin modell...

 

Arild :)

 

Nei, snarere tvert i mot. Mannen har jo en utagerende aversjon mot ting på larveføtter wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det øverste skjemaet der ser jo ut som noe en panzerbygger lett kunne like. Finner lett vogner i de fargene. Innser dog at dette ikke bidrar til å motivere den unge mannen noe mer til å benytte dette skjemaet på sin modell...

 

Arild :)

 

 

For å forsterke eksemkløa ytterligere, er det et skjema som passer ypperlig for en sen Panther G, noe som er ekvivalent med en Mustang i flyverden [emoji41]

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.