Gå til innhold
  • Bli medlem

S.M.-tiger (A-Z Super Mystere 1/72)


Gjest Espen Andreas Hoff

Anbefalte innlegg

Gjest Espen Andreas Hoff

Er i farta!

 

image_zpsrvwb6vni.jpeg

 

Så der, dette får holde i 1/72..

 

image_zpstfgdhiyl.jpeg

 

Det er med blandede følelser jeg ser lakkeringsjobben nærmer seg, jeg har Painnkakprosjektet altfor friskt i minnet og er spent på om jeg har lært siden sist... ::)

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Da er første runde i lakkboksen over, og jeg tror jeg vant knepent på poeng. Jeg er fremdeles ved godt mot, og ser lysere på resten av matchen. Fargemetningen ble så som så, men etpar strøk til vil nok ta vare på det.

 

image_zpssn3h75t6.jpeg

 

Om det ble riktig gulnyanse, se det er en helt annen sak. Jeg blandet meg frem til noe som føltes ganske likt fargen på dekalene, men er ikke overbevist om at den gulfargen er den rette. Har endel bilder fra den offisielle 50-års jubileumsboken fra TigerMeet, men der ser det ut til at den er mye dypere i fargen og ikke fullt så blass som på dekalene. Og bildet mitt lyver, fargen er mye blassere i virkeligheten.

Men: Gult er kult!! Tiger-tiger-tiger!!!

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at du har truffet med gulfargen i forhold til dekalene, og det er det viktigste, ettersom du vel skal bruke dem.

 

Dersom fargen er litt blass i forhold til forbildet, kan vi jo alltids skylde på skalafarge, som skal være en del lysere i 1:72 enn i 1:1. Hvor mange prosent lysere, husker jeg ikke i farten.

 

Einar S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Tja.. Da lærte jeg at det å sjekke referanser bare er tull (ikke sant Nils? ;D). Bildene i boka viser en ganske blass gulfarge som stemmer ganske godt med fargen på dekalene. Bildene jeg har funnet på nettet derimot....De er dypgule de ??? Tror jeg av praktiske hensyn sier at bokverket er mest korrekt.

 

image_zps2inpvdln.jpeg

 

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Espen Andreas Hoff

Den franske maskinen ser ut til aa ha en canadisk "zap" paa nesen... 

Jens

 

Nope! Det ser mer ut som om det er en amerikaner som har et forklaringsproblem... ;D

 

image_zpsbytzavpl.jpeg

 

Forøvrig er jeg usikker på lakkfinish, matt-blank?? Dette nærbildet sier matt, langtfrabildene sier blank! Hva sier dere?

EspenA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.