Stein Atle Stenberg Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Jeg skrev opprinnelig dette i tråden for arbeidshester, men da det ofte ikke vises nye innlegg i underforum, regner jeg med at dette ikke er noe alle har fått med seg. Legger det derfor ut her også: Det har vært foreslått å omgjøre dette gruppebygget til en egen SIG. Tatt i betraktning at det har vært en stor suksess så langt er det derfor fristende å spørre om dette er interessant. Det er tydelig at temaet har inspirert stort i panzerleiren. Kjør debatt... SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kåre Paulsen Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Jeg stemmer for å gjøre det om til SIG. Det kan være det sparket jeg trenger et visst sted for å få ferdig et par av de sakene jeg har under arbeid. Kåre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Edward H. Valholm Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Ja, det høres jo spennende ut. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 22, 2014 Author Share Posted March 22, 2014 Jørgen Faret har også erklært sin interesse for dette, så det begynner å hjelpe! SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Har vel nokså mange påbegynte så jeg er for - i tillegg så er vel vi på gang med planer om ett paralellbygg av panzer IV D DAK? Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Faret Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Panzer IV DAK. Kult! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stian Bognerud Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 er med jeg å, få ferdig det lille som mangler på stugen og noen andre. ' Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 22, 2014 Author Share Posted March 22, 2014 Hehe, ja DAK-vogner blir bra, skal nok legge lista litt lavere enn å inkludere alt av interiør i min. Før den tid har jeg et koseprosjekt på gang - min nyervervede Stug i 48-skala, og nå ser det jaggu ut til å bli litt flybygg også. Men må se å få begynt på IVeren snart - parallellbygg hadde vært artig - men tror du må holde litt igjen underveis Janse, du har jo bygget et par sånne før - så tipper det går litt radigere unna for deg... SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted March 22, 2014 Share Posted March 22, 2014 Jepp, bare si NÅ! når du er klar, så kjører vi på. Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Myrland Posted March 23, 2014 Share Posted March 23, 2014 Tigergutt er med! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Hmm, tja er jo ikke voldsomt mange som har meldt sin interesse - føler jeg ikke kan regne meg selv med, da det kan fremstå noe udemokratisk - selv om jeg ivrer (og bygger Stug akkurat nå). Nå er det vel heller ikke så voldsomt mange som bygger panzer her på forumet for tiden - så det er mulig at 6 (7 med meg selv) interesserte utgjør en haug, egentlig. Er det nok til å rettferdiggjøre en SIG mon tro? Nå er vel i det minste noen av disse 6 rimelig produktive, noe som kan telle positiv favør? Kanskje vi trenger mer tid for å se om flere vil være med? SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Faret Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Nei nå for du fela meg gi deg! Det er ikke så mange som er aktive på de andre SIG'ene heller. Sett i gang egen SIG! Ellers får du hele ytre Vågsbygd plastbyggeri på nakken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 24, 2014 Author Share Posted March 24, 2014 Hehe, jeg kan jo ikke fremstå som om jeg gir etter for trusler... Så da får jeg heller støtte meg til poenget om at det jo ikke er så mange som deltar på de andre SIGene heller SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arild Moland Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Jeg rakk ikke å få ferdig Brumlebjørnen min til Skala i år, men har ikke tenkt å hive den, så jeg er med fortsatt. Arild Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Er det feil å gi etter for trusler og nå.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tom Henriksen Posted March 24, 2014 Share Posted March 24, 2014 Kunne jo vært artig å slenge med seg her, selv om jeg fortsatt ikke er helt sikker på hvordan det funker....eller vet hva SIG er... Har en Stug III som er ca 90% ferdig og en Panther G som er halvferdig ( det kom noen flygreier i veien) Eller må man starte på noe nytt på en gitt dato? Mvh. Tom H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Jeg har for mange flyprosjekter til å love meg ut for denne. Holder på med en Tiger, men den faller utenfor kategorien Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Myrland Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Jeg har for mange flyprosjekter til å love meg ut for denne. Holder på med en Tiger, men den faller utenfor kategorien Sludder! Ingen glede er størrre enn å begynne på et nytt sett. Mange byggesett er som god vin eller ost, de må modnes, så du kan med god samvittighet sette til side flere av flysettene dine Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Sant det, Tommy, og det har ført til at jeg har startet på mange nye sett, så skammens hylle er full. Nå er det fly som gjelder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ronny Øygard Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 hei, en SIG, er ikke det en spesiell ting man interesserer seg for eller en liten gruppe? og da av faktiske ting? for arbeidshester er vel ingen faktisk greie og det er et vidt spekter her av hva som kvalifiserer som arbeidshest. Ronny Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jørgen Faret Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Jeg har litt problemer med å se at arbeidshester fra 2. verdenskrig ikke er smalt eller spesielt nok for en SIG. Men jeg kan jo ta feil. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Erik Johansen Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Siden det tydelig er ett problem at dette ikke er konkret nok, så dropper vi det. Janse Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 25, 2014 Author Share Posted March 25, 2014 Dersom vi skal la allerede etablerte SIGer her på forumet ha presedens for hva som skal godtas som SIG, ser jeg ikke noe problem med "Arbeidshester". Akkurat hvilke vogner som er akseptert i denne kategorien vil da bli videreført fra gruppebygget med samme navn. Gjelder alle skalaer og kan være påbegynt tidligere - Panzer III, Panzer IV, Churchill, M4 (Sherman), T34 og LT vz. 38. Herunder alle versjoner og avarter av disse. Når det gjelder denne presedensen så omfatter SIG Perkele alt som er finsk. SIG Basta Pasta omfatter alt som er italiensk. Til sammenligning vil jeg da hevde at en SIG Arbeidshester er rimelig begrenset når det kommer til hva som kan bygges. Disse arbeidshestene er da også absolutt faktiske Jeg foreslår da: - Jeg oppretter denne SIG. - Det avsluttede gruppebygget flyttes inn under denne. - De som har påbegynt arbeid i det avsluttede gruppebygget, men som ikke er ferdige med disse, ber meg - gjennom PM, om å flytte tråden direkte inn under SIGen. - Rune kan slenge seg på når som helst, og dersom han skulle ønske dette, en gang i fremtiden SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kåre Paulsen Posted March 25, 2014 Share Posted March 25, 2014 Enig. Kåre Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 25, 2014 Author Share Posted March 25, 2014 Forøvrig Tom, så glemte jeg å skrive at SIG står for Special Interest Group. SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts