Gå til innhold
  • Bli medlem

Tema: 1964


Roar Stensrud

Anbefalte innlegg

Hei alle.

 

Som nevnt i en annen tråd ble vi forespurt av IPMS USA om vi ville være med på en greie de har laget til hvor de sender en premie og vi velger en vinner i temaet 1964 (året IPMS USA ble grunnlagt). Vi har i grunn svart ja til dette, men det har kokt bort i kålen. Dessuten så ble det nevnt i en nærliggende tråd og det virket ikke som entusiasmen var til å ta og føle på.

 

Så mitt spørsmål er kort og godt: Er det noen (helst fler enn en) som bygger på en modell

-Som kan relateres til 1964.

-Som er interessert i å delta med modellen i denne temaklassen

-Som VET, med 100% sikkerhet at modellen blir ferdig til SKALA

 

Hvis jeg i løpet av kort tid (et par dager ut i neste uke) får mellom tre og fem mennesker som svarer ja på alle de tre spørsmålene overfor, så banker vi temaklassen. Hvis ikke så melder jeg tilbake til IPMS USA at vi ikke deltar.

 

R :)

 

Nedenfor er gjengitt skrivet fra IPMS USA:

 

Dear IPMS Norway

IPMS/USA is proudly celebrating its 50th Anniversary during the year 2014!

We know that every member of our international society won’t be able to join us at our 50th Anniversary Convention in Hampton, Virginia, in August 2014, so we decided to ask IPMS branches around the world to participate in a special way.

As modeling is what ties us all together, IPMS/USA would like to provide an award that recognizes our 50th year for you to present to a skilled modeler from your country at your National contest or equivalent. The "window" for this is from mid-August, 2013, to mid-July, 2014. If you do not have a national contest in this period, it is OK to select someone from another contest - the choice is yours.

We leave the specific criteria for the award to you, but ask three simple things:

 First that the criteria you create have something to do with our year of founding: 1964. It could be the best model representing something from that year, something that happened in that year, or it could be a model that was on sale during that year. The choice is yours. Just let us know what it is.

 Second, that the awarded model conforms to acceptable levels of taste, suitable to a family oriented Society. For further definition, please see IPMS/USA Contest Rules, section I.5., on our website under the current (2013) contest information or ask our Director of Foreign Liaison, John Ratzenberger.

 Third, please photograph the winner and the winner’s model and send the photos to us so that we can use them in an article in our National Journal. If possible, we would like to get the pictures back to us by the middle of July 2014 so that all the pictures from around the world can be on display at our anniversary convention in August 2014 and available for our annual convention coverage in our Journal. Please see the reverse for more details.

Naturally, we expect that the winning model will represent the highest standards of IPMS modeling, a standard that all our IPMS branches have worked so hard to make common world-wide.

We look forward to seeing the winning model from your country!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jo vært morro om enn bare i form av et bilde å få være på Annual Convention og i National Journal i USA  :)

 

Men det eneste 64 relaterte i mine hyller som jeg kommer på i full fart må være en 1964 Ferrari GTO.

Dette er imidlertid resinsettet fra Climax som i sin tid gikk for over $1000 på eBay og som Alex Kustov kaller "the mother of all car kits".

Sånn sett egentlig en passende modell for et jubileum av amerikansk kaliber.

 

Burde være mulig, men tida går fort og det er kaldt og fullt av rot på byggerommet, så jeg lover ikke noe...  ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tenkt å få ferdig Bird Dog-en med ski til Skala. De ankom Norge fra 1960 og utover på 60-tallet, riktignok ankom ingen av dem akkurat i 1964, men noen fly var altså i bruk i 1964 og det burde gå an å la modellen representere et av dem, i fargeskjemaet som var i bruk i 1964. I tilegg er dette et amerikansk fly, så det skulle passe bra.

 

Einar S

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da håper jeg bare ikke vi er for sent ute. De må jo rekke å sende over premien også. Skal skrive med sjefen i IPMS USA igjen og sjekke. Jeg har jo sagt at vi vil delta, men det var så lite respons første gangen jeg lanserte dette.

 

Litt usikker på om en T64 (hvis den vinner) hadde blitt en populær vinner i amerikanernes øyne, men det hadde jo vært gøy å se reaksjonen.  ;D

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, blir vel litt som om IPMS Russland skulle sponset trofe

Litt usikker på om en T64 (hvis den vinner) hadde blitt en populær vinner i amerikanernes øyne, men det hadde jo vært gøy å se reaksjonen.  ;D

pga?

 

Tja, blir vel litt som om IPMS Russland skulle sponset trofe for "Beste MiG-relaterte modell", og den som vinner er en F-4 Phantom med fem roede stjerner under cockpiten:)

 

Jeg velger aa tro at Roar ikke var helt alvorlig her Roman...

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens Håkon har vel truffet spikeren på hodet igjen, Roman  ;D

 

Du må lære deg at det ikke er alt her som er like seriøst ment som det er skrevet.  ;)

 

Nå har vi vel ennå ikke bestemt hvem som skal dømme i denne "klassen", men det kan være at det blir styret. For å gjøre det enkelt.

 

For øvrig er alle de i tråden nevnte modeller kvalifisert til å delta.

 

R. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.