Oddvar Olsen Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Da hiver jeg meg med, får se om jeg får den ferdig og har mulighet til å delta på skala til neste år man må vel finne seg noen gråse felger til denne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Denne bør få noen dype felger ja Skal det bli racebil eller registrert for vei? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddvar Olsen Posted May 3, 2012 Author Share Posted May 3, 2012 Bygger helst biler for den vanlige landevei, ergo med skilt, har begynnt å tenke mere og mere på felger til doningen, hjeeeeelp Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Som jeg skrev i den andre tråden din:) denne skriker etter breie BBS felger;) noe ala disse:) http://www.scaleproduction.de/product_info.php/info/p1747_16--BBS-E50.html Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddvar Olsen Posted May 3, 2012 Author Share Posted May 3, 2012 Har vært å kikket på dem, de er 16" det er kanskje i største laget for en capri, de var levert med 13" felger, skal måle litt å se ka som kan passe Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 Men Capri tåler 16" men disse ser litt mindre ut da:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddvar Olsen Posted May 3, 2012 Author Share Posted May 3, 2012 ser også at det er 5 bolts felger capri hadde 4 (4x108) for å være eksakt, nyere ford f.eks mondeoen eg har no har 5x108 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Terje Rønningbakken Posted May 3, 2012 Share Posted May 3, 2012 tenkte jeg ikke over Bestilte selv ett sett med 13" ATS felger til en Golf jeg holder på med:) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddvar Olsen Posted May 4, 2012 Author Share Posted May 4, 2012 Fant felger på en annen bil jeg har bygd for ei tid sia, de er dype nok iallefall. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddvar Olsen Posted May 4, 2012 Author Share Posted May 4, 2012 Bilde av felgene jeg har valgt å bruke, trot jeg Det er for tiden ikke tatt noe fargevalg, men det heller veldig mot blåmet. fortsatt mye pussing, lakken er kun lagt for å se hvordan ståa er med tanke på mere sparkling og pussing Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Synes det ser bra ut det der Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Henning Engen Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Er det AMT's du modder, eller er da ein gr5 bil du bruka? Felgane kjem frå AMT's '66 Nova Pro Street om eg huskar rett. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddvar Olsen Posted May 4, 2012 Author Share Posted May 4, 2012 Det er nok amt sitt sett eg modde, grunnen til at eg modde denne er at halve kanalen manglet på høyre side. Felgene kommer fra chevy pickup ss1500, har aldri hatt en nova prostreet. Har en likedan capri til, den blir nok bygd orginal samt en eldre eg kjøpte fra Gaute. den skulle eg gjerne hatt et annet interiør til, det som fulgte med den er ikke mye å rope hurra over, den caprien er fra dayousha. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted May 4, 2012 Share Posted May 4, 2012 Blir tøft dette her Å finne felger er aldri enkelt, passer dem i hjulhusene passer ikke boltsirkel eller utseende. Et alternativ siden du modifiserer den ganske mye er jo å "late som" at du har byttet navet til f.eks. Scorpio for å få grøvre drivverk for å tåle kraftigere motor. Skal du bygge originalt så er det jo bare å bite i det sure eplet å enten bruke de felgene som følger med eller sette seg ned å leite i evigheter Den Dayosha Capri'en er det fryktelig dårlig interiør til. Den er jo laget for å kunne ha elektriskmotor og batteripakke så det er vel begrenset hva det var plass til. Det positive er at rutene er sotet Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddvar Olsen Posted May 5, 2012 Author Share Posted May 5, 2012 Det hadde vært bedre med bælsvarte vindu på dayousha caprien, for det som følger med kan vel knappest kalles interiør skal se om man gidder å bygge om såpass at man får noe som ligner et nogenlunde orginalt interiør på den, liker at det ser orginalt ut på en slik klassiker, menmen. tanken slo meg på at det var byttet til et grovere drivverk og skiver fremme slik at man kan benytte 5 bolts felger Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Det finnes jo også adapter og få kjøpt/lagd og det finnes vel også bremsekit med uborra skiver/nav slik at man borrer på det boltmønster som måtte passe en selv. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tor Henning Engen Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 Ikkje tenk på boltsirkel når du bygge godt modifisert. Då er alt lov. Eg holder på med to AMT Caprier sjølv. Den eine skal bli ein Capri III, den andre er ein amerikansk modified racer. Har enda fleire liggandes. Veit ikkje om den amerikanske, engelske, og den tyske, hadde felles innsug, forgasser, men eg liker uansett ikkje det AMT har i settet. Eg har dermed modifisert min motor, med deler frå Prowler. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Oddvar Olsen Posted May 5, 2012 Author Share Posted May 5, 2012 Jippi, eg har funnet interiør som kan brukes på Dayousha caprien, slaktet en gammel mustang (lindberg sin 71 mod) ikke helt korrekt men pyttsan, bedre enn det som fulgte med, samt understell fra en annen mustang som har ligget på slaktebenken ei stund, bilder kommer vel etterhvert Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts