Gå til innhold
  • Bli medlem

Idear til "filmrelaterte" bygg.


Tor Henning Engen

Anbefalte innlegg

Eg ser det er ein tråd som går på filmbilar anna stad på forumet. Eg velger lika vel å opna for litt lufting av mulige bygg, frå kjente, og mindre kjente, filmar, evnt. TV seriar etc.

 

Vennligst gi ref. til film, og gjerna kilder til evnt. byggesett som kan brukast, sånn att våre kjære medlemmar ser detta kan gjerast.

Er ikkje alle av oss som har same kunnskapen når da gjelder filmar, bilar, fly, tog, folk, kreaturer etc. så detta kan vær til hjelp for noken, og ein kvar.

 

Har ein kompis, hei Tommy, som har vært litt fasinert av ein viss flygandes Corvette. Ikkje ein sånn HMS sak, men ein Chevrolet. Den flaug ikkje heilt av eigen hjelp, men fekk litt hjelp av ein C-123 Provider. 1408bt.jpg

Tommy flire no, for med litt ombygging av denna little tassen her i tillegg  $(KGrHqNHJCsE91!upCN)BPeELL5iMQ~~60_35.JPG sånn att den liknar ein cabbe, så kan da bli ein litt artig scene frå "Con Air" 

Con+Air+-+A+Rota+da+Fuga.jpg

Corvetten her er eigentleg 1/160(Z-skala), mens A-Models Provider er 1/144, men litt tjukke lakk fiksar da.

 

Om bilen fortsatt er på bakken, og flyet er i lufta, eller om begge er "airborn", der får dåke bruka fantasien.

Bilen er å finna på Ebay, KingKit har flyet. :cheers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 54
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

Finnes vel masse filmrelaterte modeller i de fleste sjangere. Panserfolket har jo et lass med krigsfilmer å bygge noe fra. (M4'ern til Oddball i Kellys Helter hadde kanskje vært et naturlig valg for meg... ;D) Dekaler til "Memphis Belle" B-17 finnes sikkert, men den er sikkert for eknel for flyfolket her inne. Et obskurt fly som så vidt kan sees i bakgrunnen i en filmscene passer sikkert bedre... :D

Titanic finnes det vel lassevis med modeller av, og for de som er mer interessert i klassiske filmer, mener jeg å ha sett byggesett av "African Queen". Bogey og Katharine Hepburn må sikkert scratches i såfall...

 

 

Morsomt tema, som det skulle finnes masse modeller å knytte opp imot. Hva med "Musikalske modeller" enste gang? Modeller som kan knyttes opp mot artister, sanger eller på en annen måte passe innenfor et musikalsk tema. Husker jeg deltok noen ganger i Hobby Heaven's "Musical Models"-konkurranse, (som var bare for bilmodeller...) dukka opp mye kreativt der.... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt tanken på det mange ganger, har tenkt på bru scenen fra convoy mange ganger, men har ikke funnet stridsvogn som ligner, har en stridsvogn i skala 1/35 som alltids kunne brukt, men da må jeg anskaffe meg lastebil i skala 1/35..

 

Hadde ikke både Tamiya og Academy eller Gakken eller en av de andre produsentene fra det fjerne østen serier med 1/25 stridsvogner da? Mulig du finner noe som passer eller kan modifiseres der. Uansett blir det nok et diiiigert diorama..... wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I følge imcdb så var det en M19 Gun Motor Carriage, based on the M24 Chaffe tank hull.

http://www.imcdb.org/vehicle_115144-GMC-M42--Duster--1952.html

 

Tror jeg har liggende en slik en plass...

Mener det var noen som nevnte at det var mulig å ha 1/25 i ene enden av dioramaet, og 1/32 eller 1/35 i andre ende, sånn at det ble ett dybde diorama..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Og nå ble jo film- og TV-serierelaterte biler temaklasse på NC neste år også, så her går det an å kombinere bygginga! :thumb:

Vi hadde en liten pow-wow rundt temaet i bilen på vei hjem fra Drammen, og fant vel ut at vi hadde mye på lager som kunne brukes. For å komme med noen ideer, nevner jeg noen eksempler fra min egen samling som kan bygges innenfor disse rammene.

 

The A-Team van (GMC Van)

Batmobile (Den klassiske fra sekstitallet)

AMC Pacer'n fra Wayne's World

AMC Matador fra 007 - "The Man With the Golden Gun" (Ble jo også konvertert til fly i filmen..... ;D)

Ambulansen fra "Cannonball Run" (Gammelt sett fra MPC)

Milner's '32 5W coupe fra "American Graffiti"

T-Birden fra samme film

MacGyvers 57 Nomad (Og CJ7'ern hans...)

Mini'ene fra "The Italian Job"

Nash Bridges' Cuda Cab

"Ghostbusters" ambulansen (59 Cadillac Miller-Meteor)

58 Plymouth Belvedere'en fra "Christine"

Jag'en til Austin Powers

Dick Tracy's 36 Ford Coupe

Bentley Blower'n fra den andre Werner filmen. "Das Muss Kesseln" ;D

 

Og så videre, og så videre.

Og dette er biler som har litt fremtredende roller i filmer og serier, tenk på hvor mange biler som har dukket opp i bakgrunnen i slike sammenhenger! Og det meste som har dukket opp på lerretet, om en et lite øyeblikk, skulle jo kvalifisere.... ;)

Og de fleste finner du her:

http://www.imcdb.org/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv har jeg planer om å bygge flere og har allerede begynt på Angliaen fra The Young Ones og fikk jo resindeler fra Tor Henning på NC til å bygge om AMT sin 71 Duster til 72 modell for å replikere Al Bundy sin "Dodge". Ellers har jeg Vanagon fra Magnum P.I. og Mustangen fra Bullit og Love Wagon fra en eller annen japansk tv-serie (Aoshima sin Toyota Hiace i rosa...) og har planer om å bygge Minien til Mr. Bean, Peugeot 403 cab'en til Columbo (i 1:43), Mack fra Cars, Falcon Ranchero fra Goldfinger, Jeep CJ7n til Santini Air i Airwolf og så kunne jeg tenkt meg å bygge 57 Chevyen i filmen Return to Macon county og 63 Galaxien fra Underbara kvinnor vid vatten og sikkert en hel del flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.




×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.