Marius Moe Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Får vel starte en tråd på min 32 Ford jeg også. De fleste som kjenner meg hadde vel neppe ventet å se en slik bil bli bygget av meg,men tiden forandrer tydligvis en modellbygger ? Modellen blir "lett inspirert" av en Rod jeg så på "Asgeir`s program Garasjen". Og mine "rare ideer" i tillegg. Planen er tofarget, med flammelakk og PE-flamme-grill. Har ikke bestemmt meg for hjul enda på bildet er det orginalhjul med andre dekk. Jeg liker jo biler som "ligger lavt". Har slipt vekk lufterillene på motorkassa. Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 ;D Dette liker jeg, blir spennede og se neste episode Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Ja dette skal bli gøy å følge Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted April 2, 2012 Share Posted April 2, 2012 Konvertert til det rette bilmerket nå skjønner jeg, først Mustanger og nå rod Syns den ideen din med å slipe vekk luftrillene i "panseret" var smart. Det blir en mye mere clean look på den måten Blir spennende å se hva du får til her. Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Et tips som jeg har begynt og bruke på slike ting som er slipt bort er og stryke over med tynt lim for og slippe "ghosting" av det som er slipt bort når lakken kommer på. man må jo selvsagt slipe over igjen for alt kommer frem igjen (plastikken har "hukommelse" ) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut-H Nordskog Posted April 7, 2012 Share Posted April 7, 2012 Skrubber deg vel med salmiakk lenge og vel etter å ha tatt i noko ana enn Bayernstål Marius? Flammegrillen var knalltøff,skal bli kult å følge med Knut-H Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted July 7, 2012 Author Share Posted July 7, 2012 Har vært stille fra meg lenge nå,men her kommer en liten oppdatering. Orginal-chrome er fjernet og delene grunnet, tok med ferdig grunnet karosseri på hytta og fikk slipt det der. Fant ut at forbilde ikke hadde støtfangere så festene til disse ble fjernet. Lakkerte tofarget i går og maskerte til flammelakkering. Blir vell klarlakk i kveld. Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted July 7, 2012 Author Share Posted July 7, 2012 En liten prøve-oppstilling før klarlakk, har hatt problem med at limet fra flamme-maskeringa satt igjen noen steder, og fjerning av dette gikk ikke så bra, er spendt på hvordan det blir etter klarlakk. Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted July 7, 2012 Share Posted July 7, 2012 ooh dtte blir knallbra Meget stilig, var den maskeringa grei og bruke på buet flate? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Brandal Posted July 7, 2012 Share Posted July 7, 2012 Åhh den ble stilig. Blir mer og mer lysten på og ta frem den 32ford jeg har liggende på skammens hylle. Er jo kommet såpass langt med Scaniaen. Thor, kan jo lage noen sjablonger til deg. Stein Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted July 7, 2012 Author Share Posted July 7, 2012 ooh dtte blir knallbra Meget stilig, var den maskeringa grei og bruke på buet flate? Takk for det, den var grei å bruke, vet ikke om jeg har plasert den riktig,skulle kanskje vært litt lengre bak på skjermene, men fikk satt den på " i en fei". Litt skuffet over at limet satt igjen, mulig de er gamle ? Er kjøpt på ebay. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted July 8, 2012 Share Posted July 8, 2012 Den der blir tøff Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 8, 2012 Share Posted July 8, 2012 ohlalala, liker det jeg ser her Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted July 9, 2012 Author Share Posted July 9, 2012 Takker, fikk på klarlakk i går,men det er tydligvis ikke meningen at jeg skal lykkes med slike biler. Bilder kommer etter hvert. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Har endelig blitt ferdig, selv om resultatet er fullt av småfeil og div rusk og rask. Hadde aldri trodd jeg skulle bygge en slik modell,men men allt kan skje. Alikevel klar tema på NC 2012 (den ble jo alikevel litt kul) Marius Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Skikkelig kul. E det Betty Boo jeg skimter på skjermen bak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Er ikke sikker på hvem det er ,men "slang" henne på. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Svein Ivar Braathe Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Ble da tøff den Marius Nå har du bygd forskjellige former for US biler så da har du vel konvertert til å bli nesten US frelst Skulle vært i Lillestrøm 4 juli du Svein Ivar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gaute Halsaunet Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Meget tøff Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Roger Kristoffersen Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Har ikke mye konstruktivt å legge til, så sier bare; Tøff! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Marius Moe Posted July 10, 2012 Author Share Posted July 10, 2012 Takk til alle sammen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thor A. Granheim Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Syns den ble tøff jeg er det en pinup jeg ser på bakskjermen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Per Erik Karlsen Posted July 10, 2012 Share Posted July 10, 2012 Stilig Per Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Trygve Jeppestøl Posted July 11, 2012 Share Posted July 11, 2012 Henger meg på og gir en Grillen ble tøff. Det som var litt synd er at gulfargen på panseret fikk en annen nyanse enn resten... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Niclas.A.Gedde Posted July 12, 2012 Share Posted July 12, 2012 Bra jobba Marius fint at du har fått ferdig noe til tema klassen også Niclas Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts