Olve Dybvig Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Tjobing, får sette i gang greien da Har tenkt å lage en Bf 109 E-1 fra Norge i 1940. Siden jeg har tenkt å bruke Eismeerdecaler, så har jeg ikke bestemt meg enda for hvilke farger og merking jeg kommer til å velge. Men det kan bestemmes senere. Utgangspunktet er denne: Eduard sin nye 109 fugl i 1/48 Et bra byggesett. Har vært diskutert en del dimensjonsproblemer på nettet. Men det glemmer vi. Den ligner fæslig på en Bf 109 Interiør Som ser sånn ut når man limer skroget sammen Så langt er jeg kommet foreløpig Og før onde tunger kommer slengende. Denne skal bli ferdig Olve Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Nice! Bra at flere er i gang med sine modeller i denne tråden Ser frem til Eismeerdecals kommer med førtste utgivelse og hvilket skjema du havner på. Mvh Rune Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tommy Myrland Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Grattis med første modell i rett bås. Kjør på Olve, ikke la deg skremme av onde tunger Du har dessuten kommet godt i gang Har selv begynt på denne, så det skal bli artig å endelig få prøvd ut farga fotoets til Ed. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Gratulerer! Det var med stor glede jeg hentet samme settet på posten, og etter en kikk i eska hadde ikke gleden avtatt Kommer nok til å bygge min som en /77 maskin men har ikke helt klart å bestemme meg for nøyaktig hvilken. Det blir nok uansett en eller annen med tilknytning til Kjevik/Mandal. Bra du går opp stien, så skal jeg følge med å ta lærdom! SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Jeg har det samme byggesettet. Maskina på eskelokket skal være et "norsk" fly, men heksa ble visstnok fjerna umiddelbart før Weserübung. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stein Atle Stenberg Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 I følge boka så kan det muligens være rom for å tolke det slik, at heksa kanskje ble overmalt først en gang etter ankomst til Norge (!?). SAS Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted March 22, 2012 Author Share Posted March 22, 2012 Det finnes et bilde med rød/brun 8 med heks i Norge Olvis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rune Haugen Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Det finnes et bilde med rød/brun 8 med heks i Norge Olvis Kult Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 22, 2012 Share Posted March 22, 2012 Det finnes et bilde med rød/brun 8 med heks i Norge Olvis Desto bedre. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted March 25, 2012 Author Share Posted March 25, 2012 Siste fase før maling begynner Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Torgeir Eikeland Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Jaujau. Med denne farta trenger du jo dekalene ganske augenblicklich, så jeg regner med de er rett rundt hørnet? Hvorfor har du montert understell før maling? Det kommer jo bare i veien. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted March 25, 2012 Author Share Posted March 25, 2012 Hvorfor har du montert understell før maling? Det kommer jo bare i veien. Tja si det, fikk så lyst ? Olvis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
André Kristoffersen Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Godt å se at du er igang igjen i noe vettug pluddring... når kommer "T" ombyggingsettet til denne.... Eduard har fått med seg mye nagler og ting..., selv om skroget er heeeeelt feil Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted March 25, 2012 Author Share Posted March 25, 2012 Tror nok Eduard kommer med en T versjon Vingene er jo på egen ramme, så det er enkelt å produsere en T versjon av dette settet Olvis Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest RAM Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Vakkert - som jo alt tysk er! Men hva med skjøten på spinneren, skal den være slik? Ellers ser det meget bra ut, hold frem som De stevner, Hr. Dybvig. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Fuglen har fått grunning og selskap av en Tamiya 109 E-3 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Høyre siden Eduard: og Tamiya Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Venstre siden Tamiya Og Eduard Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Olve Dybvig Posted April 1, 2012 Author Share Posted April 1, 2012 Det kommer snart en Hasegawa 109 E også Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted April 1, 2012 Share Posted April 1, 2012 Pen duo. Da ser vi fram til å se dem fargelagt. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted April 3, 2012 Share Posted April 3, 2012 Kjekt aa se at gruppebygget motiverer deg til innsats og at du poster Olve:) Grunnarbeidet ser lovende ut det. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts