Gå til innhold
  • Bli medlem

VW T2 Dobbelkabin FERDIG til NC


Svein Ivar Braathe

Anbefalte innlegg

Her har vi da mitt andre bidrag til gruppebygginga vår.

Denne gangen skal det bli en VW igjen, litt merkelig egentlig at jeg bygger såpass mye VW for jeg er jo egentlig ingen elsker av det merket. Men dem har og har hatt noen modeller som treffer hos meg.

Karosseriet er fra Autoscale og skal ha en eller annen Hasagawa T2 som donor. Siden dette er en pickup og gruppa handler om pickup går jeg ut ifra en pick up  ;)

Er helt i begynner-stadiet men her ser dere i hvertfall hva som skal komme etterhvert :)

 

CIMG1697.jpg

 

Svein Ivar som skal finne senga  ;)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svein Ivar

 

Klem på Fuchs felger og senk bilen ned i søla.

(trenger du Fuchs så kom innom og vi finner sikkert noen på lageret)

 

Semming

 

Semming og Per Erik :

 

Jeg er litt usikker på hvordan sluttresultatet blir men jeg har senket den såpass at det tilsvarer ca 5 cm i 1/1 skala også lurte jeg på om jeg skulle bruke hvite orginalfelger med hjulkapsler.

Hvis jeg ombestemmer meg så får du nok kanskje besøk Semming  ;)

 

Svein Ivar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Svein Ivar

 

Klem på Fuchs felger og senk bilen ned i søla.

(trenger du Fuchs så kom innom og vi finner sikkert noen på lageret)

 

Semming

 

Semming og Per Erik :

 

Jeg er litt usikker på hvordan sluttresultatet blir men jeg har senket den såpass at det tilsvarer ca 5 cm i 1/1 skala også lurte jeg på om jeg skulle bruke hvite orginalfelger med hjulkapsler.

Hvis jeg ombestemmer meg så får du nok kanskje besøk Semming  ;)

 

Svein Ivar :)

 

 

 

Det høres ut som en ganske god plan det :thumb:

Med en litt sliten lakk og kanskje noen gamle firmalogoer på dørene så gjør den seg fin-fint med en liten senk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har kommet igang igjen etter SC og fått på litt lakk. Fargen er Tamiya sin Rød Metallic med vanlig klarlakk.

CIMG1773.jpg

 

Har også begynt så smått med interiøret.

CIMG1777.jpg

 

Felgene har jeg vært i stor tvil om, men etter en runde med oraklet har jeg bestemt meg for å bruke originale felger  ;) Disse blir lakkert i samme farge som bilen. Jeg er litt usikker men tror jeg skal ha "krommet" felgkant men uansett skal hjulkoppene på plass :)

 

Svein Ivar :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Har faktisk glemt å avslutte denne tråden  :doh:  Bilen ble ferdig sent fredag kveld for NC og hvis man kjente godt etter ved bordet så kan det hende at dere kjente lukta av ferskt lim  :shifty:

Både dere og jeg ble visst ganske fornøyde med resultatet siden den fikk premie i sin klasse på NC.

 

Må bare beklage de litt ulne bildene denne gangen men det ble nå en gang sånn. Trygve la ut masse bilder fra NC og der ser dere et myyyyye bedre bilde av den.

 

Her kommer de siste bildene :

 

DSC00539.jpg

 

DSC00594.jpg

DSC00596.jpg

DSC00599.jpg

DSC00601.jpg

DSC00604.jpg

DSC00606.jpg

DSC00607.jpg

DSC00608.jpg

DSC00609.jpg

 

Svein Ivar som har gått litt i dvalemodus om dagen

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.