Bjørnar Norås Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 I Jens Håkon sin tråd om NASA F-104N har han bygget og vist bilde av Lockheed C-2 setet. Veldig bra! For ikke å forstyrre den tråden, oppretter jeg denne og spør: Hadde alle de norske dette setet, eller ble Martin-Baker Q7A også brukt? Mener å huske at Tyskland og Italia brukte dette. Bjørnar Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Jeg har aldri hørt om at det blei brukt noe annet enn originale starfighterseter i starfightere. Her er et bilde av starfightersetet som er utstilt i Bodø: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 ... og her er et bilde av setet med tidsriktig pilot: Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ørjan Johannesen Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Jeg skal på museet i nærmeste fremtid. Da skal det tas bilder av setet og starfighteren. Disse blir lagt ut her. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Børgesen Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Stakkars pilot, ser ikke ut som han har fått mat på ukesvis. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Q7A ble ikke brukt av nordmennene, ei heller kanadiere, så vidt jeg vet. Ellers ble vel den polstra varianten vanligst, ja. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Jeg har heller ikke sett noe annet enn C-2 og S-2 sete i de norske Starfighterne. C-2 ble brukt i TF/F-104G, mens S-2 var brukt i CF-104. Forskjellene er minimale - Per-Jarle forklarte meg forskjellen en gang, men jeg har dessverre glemt den detaljen. Paa en modell har det liten betydning. Danskene mener jeg byttet ut setene i sine CF-104 med Martin Baker. Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Erik Hagen Posted March 17, 2010 Share Posted March 17, 2010 Hei, Danskene brukte MB sete i sine Starfighters. Eders Knut Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Knut Erik Hagen Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Hei, Et par av mine CF-104 bilder fra Bodø - interessant å se forskjellen i farger etc mellom to forskjellige kamera. Eders Knut Erik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ørjan Johannesen Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Når vi først snakker om seter. Hvem hvis noen lager C2 seter i 1/48 og 1/32? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Einar Sandvik Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Setebildene mine ble i sin tid tatt med speilreflekskamera og papirfilm, og jeg har så avfotografert papirkopiene med digitalkamera. Kvaliteten og fargene er prega av det. Det første bildet, med tomt sete, ble tatt uten blits, og det ga litt rare fargeutslag på den nedre delen av setet. Einar S Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kyrre Ingebrethsen Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 C2 får du ihvertfall fra Aires/Quickboost i 1:48. I 1:32 er jeg jomen ikke sikker på om det finnes noe enkeltsete på markedet for tida, men Black Box har en hel cockpit. Med sete. K Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jens Håkon Brandal Posted March 18, 2010 Share Posted March 18, 2010 Mener Aires selger C2 seter separat i 1:48. I 1:32 saa tror jeg ikke det finnes noe loest sete, men True Details har en F-104G cockpit. Dette er det gamle Black Box settet, men stoept opp av Squadron i USA. Kvaliteten paa masteren er der enda, men kvaliteten paa stoepen har gaatt samme veien som Humbrol etter at de flyttet produksjonen til Kina. Forvent mer flash, knekte deler og formhalvdeler ut av "alignment"... Jens Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts