Gå til innhold
  • Bli medlem

F-104 seter


Bjørnar Norås

Anbefalte innlegg

I Jens Håkon sin tråd om NASA F-104N har han bygget og vist bilde av Lockheed C-2 setet. Veldig bra!

 

For ikke å forstyrre den tråden, oppretter jeg denne og spør: Hadde alle de norske dette setet, eller ble Martin-Baker Q7A også brukt?

Mener å huske at Tyskland og Italia brukte dette.

 

Bjørnar

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke sett noe annet enn C-2 og S-2 sete i de norske Starfighterne.  C-2 ble brukt i TF/F-104G, mens S-2 var brukt i CF-104.  Forskjellene er minimale - Per-Jarle forklarte meg forskjellen en gang, men jeg har dessverre glemt den detaljen.  Paa en modell har det liten betydning.  Danskene mener jeg byttet ut setene i sine CF-104 med Martin Baker.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener Aires selger C2 seter separat i 1:48.  I 1:32 saa tror jeg ikke det finnes noe loest sete, men True Details har en F-104G cockpit.  Dette er det gamle Black Box settet, men stoept opp av Squadron i USA.  Kvaliteten paa masteren er der enda, men kvaliteten paa stoepen har gaatt samme veien som Humbrol etter at de flyttet produksjonen til Kina.  Forvent mer flash, knekte deler og formhalvdeler ut av "alignment"...

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.