Nils Mathisrud Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg tenker mer på at modellen har flapsen hengende ute. Det var "forbudt" i RAF å parkere et fly med flaps ute. De piloter som gjorde dette ble "straffet" med å måtte spandere øl på hele skvadronen. Derfor ser man sjelden britiske fly med hengende flaps. Nils Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
André Kristoffersen Skrevet 26. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2010 I know det var vel også 50 pund i Bot. Det var vel kritisk etter som de gikk på trykk luft og sperret for radiatorene og påfølgende overoppheting. Jeg valgte å vise den slik da jeg har motor åpen og flyet er under overhaling Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Mathisrud Skrevet 26. februar 2010 Del Skrevet 26. februar 2010 Jeg valgte å vise den slik da jeg har motor åpen og flyet er under overhaling. Det er jo en grei forklaring. Regelen gjaldt ikke bare for Spitfire og andre flytyper med radiatorer rett foran flaps. Grunnen var mer at det lett samlet seg dritt og lort og andre ting som de ikke ville ha der. Men det var spesielt viktig for Spitfire da. Nils Siter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.