Jump to content

Recommended Posts

• Replies 50
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Posted

a) er det rett blister på vingene?

b) denne skal vel ha overmalte B-rundeller på vingene, før de norske rundellene ble malt på.

a) Who cares. Ikke jeg vaffal. Det ligner, og det er godt nok for meg

(edit: blisterne er på rett plass. Om de er for små eller for tynne eller lignende, er av mindre betydning i dette tilfelle)

b) Yepp

Olvolayen

(nettopp tilbake fra Myklagard )

Posted

Litt arbeid på undersiden

Farge: Medium Sea Grey = Vallejo Air 71050

Decaler fra Norseman, som er gamle og bryter fort sammen  :'(

OPPPS  Serienummerne er for små. Har tatt de som hører til flykroppen. Må fikses

spit3.jpg.7458c7ce70cc4e510238f2061dafe81f.jpg

Posted

Var ikke fornøyd i går med resultatet, så jeg vasket all maling (på hele flyet) av med rødsprit. Acrylfarger er greit sånn.

Grunnet og malte på nytt.

Har gjort et forsøk på å lage litt liv i en ellers flat farge, med litt lys og skygger.

Nå venter det decaler og panelvask. Venter på denne panelvasken : http://www.promodeller.com/promodellers-weathering-wash/

Reklamen virker jo grei. Håper den kommer til uken.

Må ut å handle farger til oversiden også

Olvis

spit4.jpg.591e6bef292a90269e9f1a179c6e1024.jpg

Posted

Her går det virkelig unna. Undersiden ble fin med den skyggevirkningen, og dekalene kan vel ikke komme lenger ned i panellinjene? Pent. Hvordan synes du Vallejo air er å jobbe med? Jeg blir ikke fortrolig med den lakken.  :(

Posted

"Hvordan synes du Vallejo air er å jobbe med? Jeg blir ikke fortrolig med den lakken"

Jeg synes Vallejo Air er helt konge. Viktig å grunne for å få den til å sitte. Ren airbrush og rundt 1 Bar trykk fungerer helt utmerket for meg. Har merket meg at mange klager, men det fungerer problemfritt her.

"Hvordan gaar ICM settet sammen?  Mye sparkling"

Settet går greit sammens. Litt knotetet, men innenfor akseptable rammer. Lite og ingen sparkling.

Spinneren er ikke malt enda.

Er det interesse for en: Hvordan lage litt liv i en kjedelig overflate for dummies ?

Tenkte å lage en greie på overvingen med bilder og tekst

Olve

Posted

Du har laga gode gjennomganger for dummies før, Olve, så fyr løs. Men gidder du starte den opp på rett plass under Tips og triks, så blir den lettere å finne for de som ikke nødvendigvis skal være en Spit?  :thumb:

Arild

Posted

Sproe dekaler?  Kjekt aa vite til de skal bli brukt en gang...  Hadde samme problem med Mosquito dekalene som og var trykket av Tally Ho.  En ting jeg stusser over, men som kanskje er for sent aa rette paa naa - hoeyderorene skal vel ha de store balanse-flatene som vist paa bildet over?

Jens

Posted

En ting jeg stusser over, men som kanskje er for sent aa rette paa naa - hoeyderorene skal vel ha de store balanse-flatene som vist paa bildet over?

Jens

Kan se sånn ut ja. Men siden rorene ikke er limt er det en enkel fiks

Takk for tipset :)

Olve