Gå til innhold
  • Bli medlem

JR's fargerike F-16A


Anbefalte innlegg

Når jeg sammenlikner med bildene til Andre, så ser det ut som det hvite båndet på halen er for bredt

 

Det kan se litt for bredt ut, men det er ikke mye ellers vil ikke dekalet som skal sitte der passe. Det vil skli over i det røde feltet og vil se noe rart ut.  :)

 

Blåfargen ble kanskje litt mørk da man ser tydelig skillet mellom det svarte og blå på bildene av forbildet, men det er mulig at dette ser man tydeligere i virkeligheten? 

 

Det virker en anelse mørk ja, noe av det skylles at jeg preshadet med svart under blåfargen. Etter første runde ville ikke malingen legge seg ned i panellinene samt at den krøp vekk fra kantene og det så ikke bra ut.  :) Jeg er vel en smule rusten i å lakkere emaljelakk i disse akryltider.  :) Mulig Tamyia's Royal Blue er et litt bedre alternativ til denne blåfargen.

 

legg merke til at det Iranske flagget er fjernet på det nederste bildet. Det skulle vel indikere en litt sen modell.

 

Ikke rart en blir forvirret når det gjelder prototyper, det skifter utseende altfor raskt.  wOOt Legg også merke til de små bladantennene jeg har oppe på ryggen, de forsvinner/endrer fasong på senere varianter. Ikke lett å bestemme seg.

 

Nå skal jeg snart beygnne å dekalere og det kan bli virkelig spennende UTEN tegning.  :'( Så er det noen der ute som har riktig tegning med plasseringen av disse så vil jeg sette pris på litt hjelp der.  :)

 

JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du da har maalt for aa sjekke plassen F-16 logoen tar paa halen?

 

Angaaende malingsproblemene, saa kan det skyldes at du proevde aa legge paa for mye maling med en gang?  Jeg har hatt samme problem om jeg proever aa legge paa vaate stroek med Tamiya sprayboks paa bilkarosserier.  Tror loesningen her er paa legge paa et par  tynne stroek - "misting" - la toerke i ti femten minutter og saa gaa paa med vaate stroek.  Litt sent det naa, men til neste gang:)

 

Jada, prototyper skifter ofte de etter hvert som testing skrider frem, saa det greieste er aa ta ett bilde og replisere det, da er du sikker.  Synes modellen forteller mest om du inkluderer det iranske flagget og - de var tross alt en av de opprinnelige kundene.

 

Jeg har et sett instrukser her i UK, men de er i fjernlager, og jeg faar ikke scannet de foer tidligst i loepet av morgendagen.  Om du kan vente, og ikke faar hjelp fra andre saa kan jeg sveipe innom etter jobb.

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et sett instrukser her i UK, men de er i fjernlager, og jeg faar ikke scannet de foer tidligst i loepet av morgendagen.  Om du kan vente, og ikke faar hjelp fra andre saa kan jeg sveipe innom etter jobb.

 

Ikke noe problem det, nå står det i skapet til tørk før jeg må en runde med mickromesh for å fjerne overspray. Dette er det vanskeligste lakkskjema jeg har prøvd hittil.  :) Jeg har lagt fokus på symmetri mere enn 100% nøyaktighet, med så sterke fargekombinasjoner er det lett å se om noe er skjevt.

 

JR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er grei Jan Roger.

 

Edit:  HAr fisket instruksene ut fra lager, skal prøve å få scannet de i morgen.  En mulighet jeg kom på angående walkways er å bruke tegnepenner for å få konstant bredde.  Nå er mye teknisk tegning blitt overtatt av data, men man kan fortsatt finne noen engangstegnepenner i kontorrekvisitasjapper.  Mener blekket er lysfast og.  Som et alternativ til maling...

 

Jens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er renseprosessen igang.  :pinch: En stor fordel jeg har er at det hvite er så "tykt" at jeg kan gå ganske hardt tilverks.  :)

 

Så har jeg fått instruksjons scannen fra Jens og så at det blåfeltet under skal gå lengre bakover og være mere avrundet. AAARRGGH.

Vidre ser det ut til at bukfinnene ser ut til å være hvite på innsiden uten at dette er henvist med tekst i tegningen. Ikke lett dette. 

 

Det tar noe lenger tid enn planlagt men jeg kommer vel i mål.  :'(

 

JR  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 år senere...

Kremt og hvordan går det her da siden vi er oppe i en blå diskusjon om hale partiet i underkant skal være avrundet eller spisst. Ser ut som det er mest kjegleformet!  Ta frem børsja fra møllposen nå JR wOOt Ellers så er jeg klar for å overta vidunderet...... ::) i bytte mot høvlig motmiddel, kunne en F-16 i 32 skala med lys, motorlyd , og Top Gun merker friste ::)wOOt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.