Gå til innhold
  • Bli medlem

599 GTB


Anbefalte innlegg

Jeg sa at om det ble Ferrari så skulle jeg være med, vel her er jeg.

 

Valget falt på en 599 GTB Fiorano, dette er en av min favoritter. En nydelig bil.

Akkurat nå sitter jeg å angrer på at jeg ikke valgte Revell sin, der er det også motor med.

 

Jeg falgte Fujimi sin:

28062008180.jpg

 

Ser bra ut, men nok støpekanter. Jeg angrer også på at jeg ikke tok med et av de to PE settene jeg fant til det. Gjort er gjort og spist er spist.

 

Fargen blir IKKE rød, men svart! Denne synes jeg ser veldig bra ut i svart.

Faktisk en Lamborghini farge, Negro Pegaso. Jeg brukte den faktisk på Jimny min og M3'n.

Ett dårlig bilde:

06062008121.jpg

 

Det blir nok brukt litt div PE og karbon også.

 

 

Da gjelder det bare å begynne hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har fått lakka understellet svart, men tenkte jeg skulle ha bakdelen, der pottene kommer ut og finnene synes i karbon.

 

10072008220.jpg

 

Her er det mye opp og ned og inn og ut.

Er det noen som har tips og fremgangsmåte?

Jeg prøvde meg akkurat litt, men det gikk till h....

 

Jeg har jo sett folk gjøre dette før, jeg vil og klare det hehe :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sakte men sikkert smyger det seg fremover. Karbon dekaler på bakparten av understellet utgår! Jeg orker ikke ting som gjør meg sur og lei, dette skal være gøy for meg.

 

Men jeg har fått gjort litt innvendig:

13072008240.jpg

Regner med å gjøre noe med midtkonsollen i balja, samt legge litt karbon dekaler på langs i midten av dashen.

 

Driver også på med bremsene, det blir alu, med gule kalipre og svart vask i hullene på bremseskivene. Bilder kommer.

 

Hvordan er det med dere andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra med litt framgang,så kan du prøve på karbon senere ;)

 

Leif

 

Ja kan jo ikke gi opp helt, det kommer nok litt på denne. hper jeg  :P

 

har også planer om racingfuel tanklokk. Noen tips til løsninger på det? Med tanke på lakk og slikt?

Det jeg tenkte var:

- Sparkle igjen orginal.

- Lakke bilen ferdig.

- Lime på ny.

 

Men holder det å ha den i alu med litt svartvask?

 

Jeg får ta et søk, men bilder og tips tas imot med takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Men holder det å ha den i alu med litt svartvask?

 

Jeg får ta et søk, men bilder og tips tas imot med takk.

 

Kan ikke se annet enn at det skulle funke.

Mr. Model har noen fotoetsede http://www.hiroboy.com/catalog/product_info.php?products_id=81

 

Edit:

Ja, og utsolgt ser jeg nå men produsenten har, ser det ut som http://mrmodel.com.br/catalog/advanced_search_result.php?keywords=2016

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har også planer om racingfuel tanklokk. Noen tips til løsninger på det? Med tanke på lakk og slikt?

 

Hvis racing-lokket er rundt kan du borre et hull i karosseriet, bare litt større enn lokket. Så kan du lime en styrenpate på baksiden. Hvis plasten er tykk kan du fore opp med litt mer styren i hullet.

Etter at bilen er ferdig lakket er det bare å legge lokket i hullet og lime med litt KK.

Har prøvd og det funker bra :thumb:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Da har den fått på seg klarlakk, måtte ut på bygda og tigge herder  ::)

Det ble nok litt forurensning denne gangen også, tror det er på tide med filter bytte i lakkboksen. Samt vurdere en ny type vifte.

 

Jeg synes selv denne bilen blir mye tøffere i svart enn rød:

 

05102008461.jpg

 

En liten closeup for å se effekten i lakken bedre. Husk at den er våt her:

 

05102008463.jpg

 

Nå er det på med litt dekaler, desverre så blir det bare dekaler og ikke metaltransfer. Glemte å pusse ned opphøyninger før jeg la på basen, og da gadde jeg ikke å snu. Etter det blir det minst to nye lag med klarlakk.

 

Per Erik (mens jeg skrev nytt innlegg): Du kan vel på en måte kalle det det....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble nok litt forurensning denne gangen også, tror det er på tide med filter bytte i lakkboksen. Samt vurdere en ny type vifte.

 

Prøv med å dusje litt vann i boksen før lakkering. Da støver det ikke inne i boksen. Det har virket for meg.

 

Jepp, jeg har spruteflaska klar med vann faktisk, men jeg glemmer den jo alltid :D Tror jeg får sette den inn i boksen jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.



×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å besøke og/eller registrerer deg på vårt forum aksepterer du våre vilkår og personvernregler. Bruksvilkår.